Padomi
Aizdedzes sveces

Aizdedzes sveces – ātrākais dzinēja diagnostikas veids

Pievienoja 7 jūnijs 2018

Laikam neatklāsim noslēpumu, ja paziņosim – aizdedzes sveces meklējamas tikai benzīna dzinējos. Dīzeļmotoram ir pavisam cita sistēma, par kuru noteikti aprunāsimies kādu citu reizi.

Aizdedzes sveces ir vienas no tām retajām detaļām, kuras daļa atrodas tieši degkamerā. Tātad vietā, kur notiek lielais sprādziens jeb degmaisījuma sadegšana. Un ja reiz tā, tad aizdedzes sveču stāvoklis var pastāstīt mums daudz interesanta par dzinēja darbību un defektiem!

Sāksim ar to, ka diagnostika pēc aizdedzes svecēm jāveic vien tad, kad dzinējs uzsilis līdz tradicionālajai darba temperatūrai. Turklāt, ne tukšgaitā, bet normālos darba apstākļos. Teiksim pēc nobrauktiem desmit kilometriem pie vidējiem dzinēja apgriezieniem. Sveces noteikti nevajadzētu izskrūvēt diagnostikai uzreiz pēc dzinēja starta. Kā zināms tieši šajā laikā degmaisījums ir pats bagātākais un tāpēc sveču stāvoklis var būt mānīgs.

Priecīgākā informācija, ko sveces mums par dzinēja stāvokli spēj pavēstīt ir tad, ja uz dzirksteles “pēdiņas” nav nemazāko piedeguma, apdeguma vai dzinēja eļļas pazīmju. Tas nozīmē, ka dzinējs ir labā tehniskā kārtībā. Arī brūngans tonis elektroda korpusam nav pamats uztraukumam. Tas piederas pie lietas!

“Treknais”

Nedaudz skumjāk ir tad, ja aizdedzes sveces elektrods pārklājies ar samtaini melnu apdegumu. Tas nozīmē, ka degkamerā nonāk pārbagāts degmaisījums. Pilnīgi noteikti šādā gadījumā jūtams paaugstināts degvielas patēriņš. Visticamāk, ka šādās reizēs problēma meklējama degvielas iesmidzināšanas sistēmā vai vadības blokā. Degvielas proporcija ir krietni par lielu – vai nu vainīga degvielas padeves sistēma, vai degkamerā nenonāk pietiekami daudz gaisa (gaisa filtrs, gaisa masas skaitītājs).

“Liesais”

Gaiši pelēcīgs apdegums uz sveces elektroda liecina par pārlieku liesu degmaisījumu – gaisa proporcija ir lielāka par degvielas. Šāds degmaisījums rada daudz lielāku karstumu, tāpēc rūpīgi jāseko līdzi dzesēšanas sistēmai. Arī šajā gadījumā vaina jāmeklē degvielas ieplūdes sistēmā.

“Slikta degviela”

Teju vai spilgti sarkana nokrāsa galvenā elektroda korpusam liecina par lielu metāla piejaukumu degvielai. Vienkāršākais risinājums – nekavējoties nomainīt ierasto degvielas uzpildes staciju uz citu, lai pārliecinātos, ka pie vainas tiešām degviela.

“Garšo eļļa”

Visbeidzot eļļas un pelēcīgu nogulšņu klātbūtne uz aizdedzes sveces vītnes. Tas galvenokārt nozīmē, ka degkamerā kopā ar degvielu un gaisu nonāk arī dzinēja eļļa. Pēdējais brīdis skrūvēt vaļā dzinēju, lai pārbaudītu virzuļa gredzenus un eļļas blīvslēgus. Šādā gadījumā visticamāk aiz automobiļa paliek arī gara dūmu vērpete!

 

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.