Gribu pirkt auto
ar gāzi dabināms auto

Hibrīds vai autogāze (LPG)

Pievienoja 4 oktobris 2016

Autovadītāji nobraucot jau 1 kilometru parasti ņem vērā 2 iespējas vai izvēlēties dīzeļdegvielu vai benzīna dzinēju darbināmu ar gāzi. Tikmēr autotirgū, no gada uz gadu populārākas kļūst arī automašīnas ar hibrīda dzinējiem. Vai meklējot auto ar zemu degvielas patēriņa līmeni ir vērts ņemt vērā hibrīdus.
Šajā rakstā iepazīsimies ar to kādas ir atšķirības starp hibrīdu un autogāzi. Automašīnas ar dīzeļdzinējiem, kuru uzturēšanas un remontu izmaksas ir samērā augstas vairs nav tik pievilcīgas, kā auto darbināmas ar gāzi vai hibrīda dzinējiem.

Izvēle starp ar gāzi darbināmu dzinēju vai hibrīdu pirmkārt ir naudas jautājums. Automašīnām ar elektro-benzīna dzinējiem ir daudz mazāks tirgus”stāzš” un tās ir daudz jaunākas par tirgū daudz pieejamākajām automašīnām ar benzīna dzinējiem, līdz ar to hibrīdiem cena ir augstāka. Bez summas 8000 – 10000 eiro nevar īsti atrast un iegādāties labu hibrīdu. Otrs svarīgs jautājums ir auto  izvēle, kura ir diezgan ierobežota ar īpašiem zīmoliem un modeļiem. Vēl nesen viens no zināmakajiem hibrīda modeļiem bija Toyota flagmanis Prius. Pašlaik izvēle ir daudz lielāka, ir hibrīds Auris, kā arī šajā segmentā savas automašīnas ir arī citiem ražotājiem, piemēram, Honda (Insight un CR-Z), Peugeot (3008 un 508) un nesenie jaunumi kā Volkswagen (Passat GTE), sportiskais KIA Niro EcoHibryd vai Mitsubishi Outlander (PHEV). Neskatoties uz to šādu automašīnu skaits, kāds ir pieejams lietotu auto tirgū nav liels. Trešais svarīgākais faktors, izvēloties hibrīda auto jāapsver kā tiks izmantots ikdienā. Ja ikdienā galvenokārt braucam pa pilsētu tad tā ir optimālakā izvēle, jo pateicoties enerģijas taupīšanas režīmam bremzējot elektromotors palīdzēs mums ietaupīt degvielu līdz minimumam. Hibrīdu paradokss no parastiem iekšdedzes dzinējiem ir šī atšķirība, pilsētā hibrīds patērē mazāk degvielas, bet uz trases vairāk, tāpēc aprēķinot ko pirkt hibrīdu vai ar gāzi darbināmu auto pirms tam ir jāizvērtē visi šo auto plusi un mīnusi.

Auto darbināms ar autogāzi

  • Ļoti liela auto izvēle, kura pieejama jebkuram cenu līmenim, tostarp citi automašīnu modeļi, kuriem ir iespējams uzstādīt gāzes iekārtu.
  • Iespēja iegādāties auto jau ar uzstādītu gāzes sistēmu (nav jāmaksā par uzstādīšanu).
  • Zemās autogāzes cenas.
  • ierobežota bagāžas nodalījuma ietilpība automašīnā, pat gadījumos ar toroidālajām tvertnēm kad rezerves ritenis tiek transportēts bagāžas nodalījumā.
  • lielākas izmaksas par uztādīšanu un apkopi (regulēšana, filtra nomaiņa u.c.)
  • augstākas izmaksas pie tehniskās apskates.

Auto ar hibrīda dzinējiem

  • Mazāks degvielas patēriņš pilsētā un mazākas izmaksas nobraucot 100 km nekā ar gāzi darbināmiem auto.
  •  Zemākas ekspluatācijas izmaksas nekā automašīnām darbināmām tikai ar iekšdedzes dzinējiem kā arī mazāks bremžu sistēmu nolietojums, jo ar hibrīdu var nobraukt līdz pat 200-300 tūkstoš km.
  • Mazāka auto izvēle lietotu auto tirgū, jo īpaši, ja runa ir par konkrētu marku vai modeli (dominē Toyota).
  • daudz augtāka pirkuma cena nekā auto darbināmiem ar autogāzi.
Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.