Man ir auto
Ar slāpekli uzpildītas riepas

Ar slāpekli uzpildītas riepas – nevajadzīga māžošanās vai nenovērtēts ieguvums?

Pievienoja 28 decembris 2018

Automašīnas riepas ir saprotamas ikvienam – tās ir no gumijas un laiku pa laikam tās ir jāuzpilda ar gaisu. Izrādās, ka ir pieejama alternatīva – ar slāpekli uzpildītas riepas, kas autovadītājiem garantē vairākas priekšrocības.

Labāka degvielas ekonomija, vienmērīgāka braukšana un ilgāks riepu kalpošanas laiks, tie ir galvenie ilgtermiņa ieguvumi, kurus jau pirms vairākiem gadu desmitiem novērtēja autosporta sacīkšu braucēji.

Ja tā labi padomā un atsauc atmiņā ķīmijas stundas, tad gaiss, kuru mēs elpojam un pildām sava automobiļa riepās sastāv no 78% slāpekļa un nedaudz mazāk kā 21% skābekļa. Pārējais ir ūdens tvaiki, CO2 un nelielas cēlgāzu koncentrācijas, piemēram, neons un argons. Taču, ja ir tieksme pēc paša labākā, tad autosporta mehāniķi ir vienisprātis – 100% ar slāpekli uzpildītas riepas ir labāks risinājums par parastu gaisu.

Stabilāks riepu spiediens

Ir vairāki pārliecinoši iemesli, lai riepās izmantotu tīru slāpekli. Pirmkārt, slāpekļa molekula ir vairākas reizes lielāka nekā skābekļa, kas nozīmē, ka jūsu riepu spiediens ilgtermiņā saglabāsies stabilāks.

Ar slāpekli uzpildītas riepas praktiski nereaģēs uz apkārtējās vides temperatūras izmaiņām un spiediens saglabāsies vienmērīgs. Ar gaisu uzpildītām riepām, atkarībā no vides temperatūras svārstībām, spiedienam ir tendence vai nu samazināties vai pieaugt.

Vienmērīgs spiediens – labāka degvielas ekonomija, stabilāks brauciens un ilgāks riepu kalpošanas laiks.

Lasiet vēl:

Mazāk piemaisījumu, ilgāks riepu un disku kalpošanas laiks

Ja riepa tiek pildīta ar gaisu, tad neizbēgami klāt būs arī mitrums. Tas nelabvēlīgi ietekmē riepas kalpošanas laiku un var radīt koroziju uz disku iekšmalām. Mitrums izraisa arī lielāku spiediena izmaiņu.

Jebkura sistēma, kas piegādā tīru slāpekli, arī piegādās sausu slāpekli. Riepu piepildīšana ar slāpekli ietver vairākas reizes uzpildīšanu un izpūšanu, lai garantētu 100% slāpekļa sastāvu. Taču, ja automašīnas instrumentu panelis signalizē par zemu spiediena līmeni riepā/-s, tad pilnīgi droši varat to papildināt ar parasto skābekli, jo drošībai vienmēr ir jābūt pirmajā vietā.

Vai man tas ir vajadzīgs?

Ar slāpekli uzpildītas riepas šobrīd ir “ekstra”, par kuru ir jāmaksā. Atkarībā no riepas izmēra cena par komplektu var svārstīties no 10 – 20 eiro. Ja auto ir domāts sacīkstēm, tad šāds ieguldījums neko daudz nemaksās un garantēs papildus drošību un performanci sīvas konkurences apstākļos.

Ieguvēji būs arī tālo maršrutu veicēji, kas ilgtermiņā un kilometrāžā “atpelnīs” iztērētos EUR uz degvielas ekonomijas fona.

Būtiski ir atcerēties vienu svarīgu lietu – ar slāpekli uzpildītas riepas neaizstāj proaktīvu, regulāru riepu kopšanu un uzturēšanu. Arī cilvēki ar porcelāna zobiem no rīta un vakaros tos tīra. Slāpeklis vien negarantē, ka riepās nemainīsies spiediens. Tāpēc vismaz reizi mēnesī pārbaudiet šo riepu spiedienu neatkarīgi no tā, kas ir iekšā.

Summa komentāri: 2

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. George

    apkārtējā atmosfērā ir 70% slāpekļa N2
    slāpeklim ir 7 kārtas nr. Skābeklim, kas ~20%, ir 8 — imho skābeklis ir nedaudz smagāks (un molekula lielāka) ka N2 ! 14 pret 16 g/mol
    Kaut kāda jēga pildīt ir ar ogļskābo gāzi (co2 — 22g/mol)

  2. Kristaps

    Eiropā kur ir normālas šosejas un var normālā ātrumā braukt, jā slāpeklis premium klases auto riepās ir ļoti laba lieta.
    Pie mums kur ceļu vietā ir bedres, bet tur kur pa eiropas naudu ir atjaunots, gluds taisns segums, tur ir jāvelkas zirga pajūga ātrumā, te tas slāpeklis ir gaisā izmesta nauda.