Viss
auto ar rūpnīcas defektu

Nopirku auto ar rūpnīcas defektu – ko šādā situācijā darīt?

12 oktobris 2015

Auto ar rūpnīcas defektu nav  nekas unikāls, mēs visi pieļaujam kļūdas, tai skaitā autoražotāji. Pat visdārgākiem luksusa klases modeļiem gadās rūpnīcas defekti. Ko darīt, ja jūs esat iegādājušies automašīnu no ražošanas defektu un kā pārbaudīt vai defekts ir saistīts tieši ar jūsu auto.


Šī gada septembrī pirmajās trijās nedēļās autoražotāji paziņoja par četriem ražošanas defektiem vairākiem auto modeļiem: Dodge, Chrysler, Jeep Grand Cherokee, Mercedes un Renault Escape. Interesanti, ka ne visi ražošanas defekti ir 2015 gada modeļiem. ASV ražotiem auto Dodge defekti ir 2008-2010 gada modeļiem, Jeep gadījumā tie ir 2012-2013 gada modeļi, kas attiecās uz Mercedes, tie ir pagājušā gada modeļi. Varbūt daži no viņiem vēl joprojām rokās pirmo vienību, bet daži īpašnieki mainīsies. Daži no šiem auto noteikti vēl ir pirmo īpašnieku rokās, bet daudzi auto noteikti ir mainījuši savus īpašniekus. Ko šādā situācijā darīt, kā uzzināt vai tieši jūsu auto ir šis rūpnīcas defekts.

Kā pārbaudīt, ka jums ir auto ar auto ar rūpnīcas defektu?

Ja jūs esat pirmais auto īpašnieks un nopirkāt auto jaunu autosalonā jums nav jāmeklē informācija par defektiem. Auto ražotājs noteikti painformēs šīs markas autodīleri un visticamāk jūs saņemsiet vēstuli no dīlera par iespējamajiem defektiem. Vēstulē noteikti būs apraksts par rūpnīcas defektu un instrukcijas par to kur pietekties, lai šo defektu novērst. 

Tomēr, ja esat iegādājušies lietotu automašīnu ir liela iespēja, ka šādu vēstuli jūs nesaņemsiet, ja nu vienīgi iepriekšējais īpašnieks jums paziņos, ka ir saņēmis informāciju no ražotaja vai no dīlera. Lietotu automašīnu pircējiem visdrīzāk vajadzētu pašiem parūpēties par to un uzzināt vai viņu transportlīdzekļiem ir ražošanas defekti. Visbiežāk to var izdarīt pārbaudot VIN numuru autoDNA mājas lapā vai autoražotāju mājas lapās.

Kādi var būt rūpnīcas defekti?

Defekti var būt visiem ražotājiem un attiecās uz visām auto sastāvdaļām. Dažreiz šie defekti neapdraud vadītāja un pasažieru drošību (piem. bojāts stūres statņa sensors, kas noved pie stūres pastiprinātāja bojājuma), bet ir arī tādi defekti, kuri tieši ietekmē drošību braukšanas laikā. Tie ir saistīti, piemēram, ar bremžu sistēmas defektiem vai ar durvīm, kuras verās vaļā braukšanas laikā, tāpēc vienmēr labāk ir laicīgi šos defektus novērst. 

Ko darīt, ja defekti jānovērš servisā?

Ja izrādīsies, ka jūsu automašīnai ir ražošanas defekts, jums būs nepieciešams šo defektu likvidēt vienā no autorizētajiem servisiem. To varēs izdarīt bez maksas un neatkarīgi no tā cik sen tika veikts rūpnīcas paziņojums par defektu. Tas nozīmē, ja jūs tikai tagad uzzināsiet, ka pirms dažiem gadiem jūsu automašīnas modelī tika konstatēts defekts, nekas traģisks, jūs joprojām varat pieprasīt bezmaksas defekta novēršanu. 

Kur auto ar rūpnīcas defektu var vērsties lai novērstu šos defektus?

  • Automašīnas no Latvijas autosaloniem – šo mašīnu īpašnieki saņem paziņojumus no auto dīleriem, kurā no servisiem rūpnīcas defektu var novērst. Šāda veida defektus parasti novērš autorizētajos servisos.
  • Automašīnas no ārzemēm (Eiropa) – ja Jūsu transportlīdzekli nopirkāt kādā no Eiropas autosaloniem tad arī nebūs problēmu ar defektu novēršanu. Jūs no autotirgotāja saņemsiet paziņojumu, bet tas nenozīmē, ka defektu jābrauc novērst uz ārzemēm, jūs to varat izdarīt Latvijas autorizētajos servisos.
  • Automašīnas no ASV – nedaudz vairāk sarežģījumu var būt, ja jūs auto iegādājāties ASV. Ne visus defektus var novērst Latvijas servisos, piemēram, Ford dīleri skaidrojās ar to, ka amerikāņu Fordi ir savādākas uzbūves, nekā tie, kuri tiek tirgoti Eiropas tirgum.

Un nobeigumā ir vērts atzīmēt, ka ražotājam ir pienākums informēt klientus par atklātajiem rūpnīcas defektiem un arī ir pienākums tos novērst bez maksas, neatkarīgi no tā, vai automašīnai ir garantija vai nav. Ja jums ir kādas problēmas ar rūpnīcas defekta novēršanu jūsu izvēlētajā autorizētajā servisā vislabāk būtu sazināties ar galveno dotās auto markas importētāju Latvijā vai vērsties Patērētāju aizsardzības birojā.

Summa komentāri: 0

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.