
Auto ar sasistu aizmuguri – kam pievērst uzmanību, pērkot auto?
Ceļu satiksmes negadījumi ir neizbēgama mūsdienu transporta sistēmas sastāvdaļa. Reti kurš automobilis vecāks par 10 gadiem nav bijis iesaistīts lielākā vai mazākā avārijā. Auto ar sasistu aizmuguri ir viens no izplatītākajiem CSNg veidiem, kurā transportlīdzeklim teju vienmēr tiks nodarīts kāds bojājums – pat ja jūs to neredzat.
Nodarītais bojājums automobiļa aizmugurei būs proporcionāls ātrumam – jo lielāks ātrums, jo lielāka skāde. Pat tad, ja CSNg ir pavisam niecīgs un sadursme notikusi pie maza ātruma, bojājumi var būt ievērojami nopietnāki par noskrāpēto bamperi.
Lasi vēl: Biežākās un smagākās ceļu satiksmes negadījumu traumas
Paradoksāli, taču drošāk ir pirkt auto ar sasistu aizmuguri, kas vēl nav saremontēts. Šādā gadījumā jūs pats kontrolējat veiktā remonta kvalitāti un varat būt drošs, ka viss ir izdarīts kā nākas. Taču, ja esat noskatījis auto pēc avārijas un atskaitē ir redzams, ka tam ir bijusi sista aizmugure, tad ir dažas lietas, kuras ir jāņem vērā.
Problēmas ar savirzi
Viena no izteiktākajām problēmām auto ar sasistu aizmuguri, ir savirze. Ja brauciena laikā pamanāt vibrācijas stūres ratā vai to velk uz vienu pusi, tad aizmugurējie riteņi nav attiecīgi noregulēti.
Lai arī to var viegli novērst par dažiem desmitiem eiro, tas var liecināt par nopietnākām problēmām automašīnas piekarē. Nepareiza savirze izdara papildus spiedienu uz automašīnas ritošo daļu, kas savukārt var novest pie paātrinātas balstiekārtas nolietošanās un riepu nevienmērīgas nodilšanas.
Problēmas ar bagāžnieku

Tas ir tikai likumsakarīgi, ka auto ar sasistu aizmuguri būs problēmas ar bagāžas nodalījumu. Automašīnas bagāžnieka pārsegam ir gludi jāveras vaļā un ciet. Ja tas ķeras, neslēdzas, nepieciešams liels spēks, lai to atvērtu/aizvērtu, tad tas viennozīmīgi ir cietis sadursmē un nav pienācīgi saremontēts.
Auto ar šādu bagāžnieku būs ne tikai grūti pārdot, bet tas arī var negaidīti atvērties braukšanas laikā un apdraudēt ceļu satiksmes dalībniekus aiz muguras.
Ne mazāk būtiska ķibele, kas var piemeklēt bagāžnieku pēc šāda CSNg ir rūsa. Jau šobrīd vairākiem automobiļiem tā ir viena no tipiskākajām rūsas veidošanās vietām. Pēc avārijas un nekvalitatīva remonta tā var parādīties ievērojami ātrāk un attiecīgi bojāt ne tikai virsbūvi, bet arī elektroniku.
Slēpti virsbūves bojājumi

Pat ja šķiet, ka jūsu transportlīdzeklim nav redzamu bojājumu, tie var slēpties zem automašīnas paneļiem un bamperiem. Noteikti pievērsiet uzmanību parkošanās sensoriem, kuri pat pēc neliela trieciena var kļūdaini strādāt vai pat pilnībā pārstāt darboties.
Modernākiem automobiļiem var tikt bojāts arī bagāžnieka pārsega sensors, atpakaļskata kamera, audio sistēma. Savukārt, ja aizmugurējie lukturi ir laboti nevis ielikti jauni, tad tajos var krāties ūdens.
Arī gaisa spilvenu sensori var tikt bojāti vai vēl ļaunāk, neaizvietoti ar jauniem. Šādi scenāriji nav retums, situācijās, kad auto tiek tirgots “STEIDZAMI” un par ļoti pievilcīgu cenu.
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.
Ja auto ar sasistu aizmuguri akumulators atrodas bagāžas nodalījumā, tad drošības pēc jāapskata arī tas.
Lasiet vēl:
- Auto pēc avārijas – septiņas pazīmes, kurām pievērst uzmanību pērkot lietotu auto
- Automašīnas pēc avārijas – vai tās var būt drošas?
- Pērc lietotu auto? Iegaumē kam pievērst uzmanību un ko darīt testa brauciena laikā
Transmisijas problēmas

Ņemiet vērā, ka aizmugurējo riteņu piedziņas un pilnpiedziņas automobiļiem aizmugurē atrodas vairākas transmisijas komponentes. Attiecīgi automobiļiem ar sistu aizmuguri un šāda veidu riteņu piedziņu pēc sadursmes var būt arī nopietni transmisijas bojājumi.
Ja novērojat, ka ātrumi pārslēdzas ar grūtībām vai zem auto konstatējat transmisijas šķidruma noplūdi, tad no šāda auto iegādes būtu jāizvairās. Transmisijas remonts nekad nav lēts. Nav arī zināms cik ilgi ar šādiem defektiem ir braukts, kas situāciju tikai pasliktina.
Nesteidzaties – pārbaudiet kārtīgi
Automašīnas vēstures atskaite autoDNA sniegs lielisku ieskatu spēkrata ekspluatācijā, taču neuzķeraties uz pārdevēja apgalvojumiem, ka viss ir kārtīgi salabots. Ja apdrošinātājs ārvalstīs šo auto ir norakstījis, tad finanšu analītiķi “excelī” visu ir kārtīgi aprēķinājuši – salabot iepriekšējā stāvoklī šādu auto neatmaksājas.

Ja šādu remontu nav rentabli veikt vairāku miljonu vērtai apdrošināšanas kompānijai pie sadarbības partneriem, tad kur nu vēl “perekupam”. Ja vēlaties pirkt auto ar sasistu aizmuguri, tad rūpīgi apsveriet visus riskus, izmaksas un noteikti paņemiet līdzi profesionālu auto mehāniķi, kurš varēs novērtēt veikto remontdarbu kvalitāti.
Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.
Auto pēc avārijas ir lielisks arguments, lai varētu kaulēties par zemāku cenu, taču ņemiet vērā arī saistītos riskus – metinājuma vietas, atstarpes paneļos, elektroinstalāciju un galu galā savu drošību.