
Ko darīt, ja auto ir pēc avārijas un ir vēlme to pirkt?
Šā gada sākumā mēs realizējām kampaņu “Neļauj sevi apčakarēt. Pārbaudi pirms pērc”. Toreiz rādījām negodīgus auto pārdevējus un aicinājām rūpīgi pārbaudīt automašīnas vēsturi pirms tās iegādes. Taču, ko darīt, ja apzināties, ka auto ir pēc avārijas un vēlaties to iegādāties? Ar kādiem riskiem jārēķinās un kam būtu jāpievērš īpaša uzmanība?
Latvijas pircējiem toreiz tika piedāvāta mazlietota Škoda Superb ar 42 000 km nobraukumu un 2 gadu garantiju. Bildēs auto izskatījās gluži kā no salona, cena arī atbilstoša un iegādāta it kā Škoda Centrā. Taču realitāte bija pavisam cita – auto bija iegādāts jau ar nobrauktiem 42 000 km nevis 10 000 km un cietis gana nopietnā avārijā.
Lasi vēl: Lietots automobilis pie dīlera – Volvo, Opel, Subaru, Škoda
Slēptās kameras video:
BRC direktors un automašīnu tehniskā stāvokļa pārzinējs Matīss Mežaks skaidro vairākus aspektus, kas būtu jāņem vērā, ja auto ir pēc avārijas. Pats būtiskākais ir konstatēt šo faktu un novērtēt ceļu satiksmes negadījuma smaguma pakāpi.
Ja bildēs redzams, ka ir izsprāguši gaisa spilveni un acīm redzami šķība ģeometrija, tad labāk būtu izvairīties no šāda auto, vai arī prasīt gana lielu atlaidi līdz pat 20% no prasītās summas. Protams, ka šādas automašīnas var saremontēt, taču jautājums vai tas tiks izdarīts atbilstoši ražotāja kvalitātes standartiem.
Ja auto ir pēc avārijas un tam ir šķība ģeometrija, tad teju vienmēr tas sagādās regulāras un mokošas problēmas, kas tik vienkārši nepazudīs. Var būt problēmas ar savirzi, nevienmērīgs riepu nodilums, ūdens tecēšana salonā, problēmas ar elektroniku utt. Pārbaudi VIN numuru un salīdzini fiksētos bojājumus vēstures atskaitē autoDNA
Lasiet vēl:
- Auto pēc avārijas – septiņas pazīmes, kurām pievērst uzmanību pērkot lietotu auto
- Automašīnas pēc avārijas – vai tās var būt drošas?
- Pērc lietotu auto? Iegaumē kam pievērst uzmanību un ko darīt testa brauciena laikā
Ja auto vēstures atskaitē ir skaidri redzams, ka avārija ir bijusi liela, taču ir vēlme to iegādāties, tad noteikti jāaizbrauc uz servisu un spēkrats jāuzliek uz ģeometrijas stenda. Tur arī varēs redzēt cik liela ir novirze no normas un vai visi riteņi stāv savā vietā un atbilstoši ražotāja izstrādātajai konstrukcijai.
Ne mazāk svarīgi ir ņemt vērā arī nākotnes pārdošanas cenu. Visiem ir zināms, ka automašīnas visai strauji zaudē savu vērtību un arī nākamajam pircējam būs pieejama informācija, ka konkrētais auto ir bijis sists. Attiecīgi šāda informācija noteikti ietekmēs automašīnas vērtību pie nākamās pārdošanas.
Pārkrāsotām detaļām nav tik liela nozīme
Daudzi uzskata, ja automašīnai kāda no detaļām ir pārkrāsota, tad auto ir pēc avārijas un no tāda būtu jāizvairās. Automašīnas krāsas biezuma mērītāji šobrīd ir viegli pieejams rīks un tas daudz pasaka priekšā, taču tā sniegtā informācija ne vienmēr ir objektīva. Tikpat labi durvis varēja tikt apskādētas pret kādu stabu vai arī uz motora pārsega ziemā uzkrita ledus no blakus esošās mājas jumta.
Lielāka vērība būtu jāpievērš veiktā remonta kvalitātei. Paviršs remonts veicinās rūsas veidošanos, kas ir nopietns defekts un var būtiski ietekmēt automašīnas atbilstību drošības standartiem. Ja auto ir pēc avārijas un uz pārdošanu tas ir “smuki” saremontēts, tad rūsa parādīsies tikai pēc kāda laika.
BRC Matīsa Mežaka viedoklis: