
Auto līdz 5000 EUR – kā izvēlēties?
Ielūdzam jūs uz otro raksta daļu no sērijas – kādu auto izvēlēties, lai nepārsniegt ieplānoto budžetu. Iepriekšējā rakstā mēs meklējām auto līdz 2500 eiro, šoreiz mums būs lielāka izvēle, jo interesēsimies par automašīnām līdz 5000 eiro.
Kāds auto līdz 5000 eiro?
Latvijā parsvarā pērk automašīnas, kuru cenas svārstās ap 5000 eiro un lielākā daļa šādu automašīnu parādās lietotu automašīnu tirgū. Izvēle ir liela, bet ir arī liels risks, ka varam uzrauties uz negodīgu pārdevēju, kurš grib izvilkt no mums vairāk nekā auto ir vērts. Kā nopirkt labu, lietotu automašīnu līdz 5000 EUR vērtībā? Jāatcerās par dažām niansēm:
- Šajā cenu amplitūdā ietilpst A, B, un C klases automašīnas kā arī sporta auto un bezceļnieki. Par 5000 var nopirkt arī kādu minivenu. Tomēr jāatceras, jo lielāks auto, jo vairāk izredžu būs iegādāties vecāku auto un ar lielāku noskrējienu.
- Pērkot auto līdz 5000 eiro, jāatcerās, ka jāizvēlas tāds auto par, kura remontiem jūs varēsiet atļauties smaksāt. Par šādu cenu varat nopirkt arī Porsche, bet kas no tā, ja par remontiem iztērēsiet milzīgas naudas summas.
- Kompromisi starp kuriem ir jaizvēlas auto līdz 5000 eiro ir sekojoši: vai nu vecāks auto ar jaudīgu dzinēju vai nu jaunāks, bet ar standarta aprīkojumu.
- Automašīnu izvēle šajā cenu amplitūdā tirgū ir samērā liela un viegli varēs atrast ekonomisku auto – vai tas būtu benzīnnieks vai dīzelis vai arī auto ar gāzes iekārtu. Ja vēlaties paši uzstādīt gāzes iekārtu, jāizvēlas automašīna, kurai to var uzstādīt, jo diemžēl ne uz visām automašīnām tas ir iespējams.
Kādu auto līdz 5000 EUR nopirkt – marku un modeļu pārskats
- 2/3 – durvju auto.
- VW Golf V, no 2004. līdz 2007. gadam ar benzīna vai dīzeļdzinēju. Par šādu cenu var atrast auto ar 100 000 km noskrējienu, bet nedaudz vecākām automašīnām odometra rādījums būs apmēram 150-170 tūkst. kilometru.
- Audi A3 no 2003. līdz 2004. gadam ir visbiežāk pārdotākie modeļi šajā cenu amplitūdā. Pārsvarā tie ir 2.0 litru dīzeļi ar diezgan prāvu noskrējienu – no 170 līdz vairāk nekā 200 tūkstoši kilometru.
- Renault Megane II. Par apmēram 5000 eiro var atrast pat Renault Cabriolet! Populārākie Renault Megane II modeļi ir no 2004 – 2008. gadam ar noskrējienu no 100 līdz 150 tūkstoši kilometru.
- Renault Clio III: par 5000 EUR nopirksim 2005. – 2011. gada Clio tas var būt pat hečbeks, gan dīzelis, gan ar benzīna dzinēju. Ļoti daudzām automašīnām noskrējiens var būt pat mazāks par 100 000 km.
- BMW 320 E46 no 2000. līdz 2004. gadam ar odometra rādījumiem virs 150 000 km. Liela izvēle sporta automašīnu cienītājiem, kā arī pieejami ir hečbeki un kabrioleti.
- Ford Fiesta, 2009. – 2010. gada. Liela izvēle ir starp dīzeļdzinejiem ar 1.4 litru dzineju. Fiestu par tādu cenu var atrast ar noskrējienu mazāku par 100 000 km.
- Toyota Yaris no 2006 līdz 2008. gadam, parasti ar ne īpaši jaudīgiem dzinejiem 1.0 l vai 1.3 l benzīns vai 1.4 litru dīzelis. Šāda tipa automašīnās noskrējiens parasti svārstās no 120 līdz 150 tūkstošiem kilometru.
2. 4/5 – durvju auto.
- Audi A4 B6, 2002 – 2003. gada. Vislielakā izvēle ir tieši starp šī gada modeļiem. Ja jūs izlemsiet pirkt Audi par apmēram 5000 eiro jums ir jārēķinās ar to, ka tam būs samērā liels noskrējiens un tas var būt virs 200 000 km uz odometra. Pieejami ir gan universāļi, gan sedani.
- BMW 320 E46 (līdzīgi kā 3/2 durvju versijās), 2002 – 2004. gada. Arī šiem auto nebūs mazs noskrējiens, kurš noteikti būs virs 200 000 kilometru.
- Citroen C4 cenā līdz 5000 EUR būs no 2007 – 2008. gadam un visticamāk arī ar samērā lielu noskrejienu, kurš var svārstīties ap 150 000 km. Visbiežāk tie ir hečbeki.
- Ford Focus MK2 no 2007 – 2009. gadam ar noskrējienu no 100 līdz 150 tūkstošiem. Liela izvēle starp universāļiem un hečbekiem.
- Mazda 3, visbiežāk 2005 – 2007. gada ar noskrējienu līdz 160 000 km. Arī šeit ir lielas izvēles iespējas, gan tiem, kuri sapņo par hečbeku vai tiem, kam patīk dīzeļi.
- Mazda 6, no 2005 – 2007. gadam ar noskrējienu no 150 līdz 200 tūkstoši kilometru. Lielo noskrējienu kompensēs jaudīgāki dzinēji – parasti 2.0 litru dīzelis vai 2.3 litru benzīns.
- Peugeot 307 II 2006-2008. gada ar 130 000 km vai Peugeot 407 no 2005. līdz 2007. gadam ar nedaudz lielākiem noskrējieniem 150 – 200 tūkstoši kilometru.
- Fiat Grande Punto, 2006-2009. gads, galvenokārt hečbeks un ar samērā labu noskrējienu 130 000 km.
- Renault Scenic II vai Megane II. Abiem šiem auto modeļiem (2006 – 2008 gads) noskrējiens svārstīsies no 130 000 līdz 200 000 km. Renault faniem par šadu cenu ir arī Clio III (2007-2010.gads) nedaudz jaunāks nekā Scenic II vai Megane II un ar noskrējienu apmēram 120 000 km.
- Škoda Octavia no 2006 – 2009 gadam, ar lielu odometra rādījumu 170 – 200 tūkstoši km. Plaša izvēle starp 1.9 litru dīzeļdzinējiem. Par 5000 eiro var iegādāties arī Škoda Fabia 2008 – 2010. gads, un daudziem auto noskrējiens nepārsniedz pat 100 000 km.
- Opel Astra no 2005-2008. gadam ar 130 – 200 tūkstoši km vai Opel Vectra C, kurš tika ražots no 2005 – 2007. gadam un šiem noskrējiens būs apmēram 150 – 200 tūkstoši km.
- Volkswagen Golf V, ar ražošanas datumu no 2004. līdz 2006. gadam, un noskrējienu no 120 – 200 tūkst. km. Pārsvarā hečbeki.
- Toyota Avensis II no 2003 – 2004. gadam, kura ir nobraukusi no 170 – 200 tūkstoši km vai arī nedaudz jaunāka Toyota Corolla E120 (2004 – 2006.gads) ar noskrējienu 150 – 200 tūkst. km.
- Volvo V50, kuri tika ražoti no 2004. līdz 2006. gadam, un ar noskrējienu no 150 – 200 tūkst. km. Lieliska izvēle, tiem, kuriem patīk dīzeļi (1.6 vai 2.0 litru dzinēji).
Auto līdz 5000 EUR – kopsavilkums
Izvēle starp apmēram 5000 EUR vērtām automašīnam patiešām ir iespaidīga un tas nemaz nav brīnums, jo Latvijā visbiežāk arī pērk automašīnas tieši par šādām summām. Par šadu cenu Jūs atradīsiet auto, kurš pilda vismaz daļu no jūsu vajadzībām un vēlmēm – tam varbūt ir mazs noskrējiens, iespejams tas ir samērā jauns auto vai arī tam ir ietilpīgs salons (universalis, hečbeks vai minivens) vai arī ar sportisku izskatu un, lai atrastu automašīnu, kura pilda visas šīs funkcijas vienlaicīgi, jums tomēr būs jāšķirās apmēram no 5000 eiro.