
Kādus tehnoloģiskos labumus autoražotāji sola jau tuvākajā nākotnē?
Kondicionieris, stūres pastiprinātājs, elektriski regulējami logi un spoguļi, centrālā atslēga, kā arī citi komforta elementi mūsdienās ir atrodami teju vai katrā automobilī, taču ne vienmēr tā bija. Portāls autoDNA piedāvā ielūkoties ne pārāk tālā nākotnē un laicīgi sagatavoties gaidāmajiem uzlabojumiem auto vadīšanas pieredzē.
Teiciens “Viss jaunais ir labi aizmirst vecais” šoreiz gan neattiecas uz inovācijām auto industrijā. Mūsdienās automašīna ir pārtapusi par datoru uz četriem riteņiem, kas šoferim ļauj izbaudīt lielāku komfortu uz ceļa, vienlaikus sagādājot pamatotas raizes par elektronikas uzticamību.
Biometriskā slēdzene
Ilgus gadus automašīnu atslēdza, aizslēdza un piedarbināja ar pavisam parastu atslēgu. Relatīvi nesen, līdzās paaugstinātiem kritērijiem attiecībā uz kaitīgo izmešu emisijām, parādījās start-stop poga, kuru papildināja bēdīgi slavenā keyless-go atslēga. Tā vien liekas, jo modernāka atslēga, jo vieglāk aizdzīt automobili, taču evolūcijas nākamais etaps varētu visu vērst par labu.
Pasaules vadošie autoražotāji pēta iespēju, savus flagmaņus aprīkot ar biometriskajām slēdzenēm. Piemēram pirkstu nospieduma atpazīšanas funkciju jau labu laiku izmanto viedtālruņu ražotāji un kurš gan atceras “Slide to unlock”. Nākamais etaps ir radzenes atpazīšana – automašīnas īpašniekam atliks vien ieskatīties savā spēkratā caur logu un auto būs gatavs braukšanai.
Viedpulksteņa integrācija
Ietekmīgākie modes mākslinieki var pukstēt cik tiem uziet, taču viedpulksteņi kļūst arvien populārāki, par spīti to ne visai gaumīgajam izskatam. Tas ir tikai likumsakarīgi, ka pieaugušie, beidzot ir atraduši veidu kā realizēt bērnības spiegu filmu fantāzijas un likt automašīnai pildīt dažādas funkcijas, izmantojot rokas pulksteni. Bonusa punkti par to, ka lielāko daļu no šīm komandām var veikt ar balsi.
Jau šobrīd tirgū ir pieejamas aplikācijas, piemēram, Android Wear, ar kuru palīdzību var atslēgt un aizslēgt automašīnas durvis, iedarbināt dzinēju, kā arī veikt virkni citu darbību. Tas ir tikai laika jautājums un vairums no mums “sarunāsies” ar savām automašīnām.
Automašīnas pašas atradīs brīvu vietu stāvlaukumā
Saskaņā ar ASV veikto pētījumu, šoferi gadā vidēji pavada 17 stundas, meklējot brīvu vietu stāvlaukumā vai uz ielas. Pat zemeslodei ir vajadzīgs vairāk laika, lai cilvēcei sarūpētu ekstra dienu februāra beigās. Pesimistiskās prognozes liecina, ka līdz ar straujo pasaules cilvēku skaita pieaugumu, sevišķi lielpilsētās, pieaugs arī uz ielām un stāvlaukumos pavadītais laiks.
Par laimi optimistiskās prognozes rāda, ka pie premium iestādēm šī situācija tiks atrisināta ar inovatīvu tehnoloģiju palīdzību, kas ļaus automašīnām komunicēt ar stāvlaukuma infrastruktūru un atrast tuvāko brīvo vietu. Autovadītājam atliks vien izkāpt, nospiest pogu savā telefonā vai pulkstenī un auto pats sameklēs brīvo vietu. Tikpat ērti būs arī to izsaukt. Nebūs ne laiks jākavē, nedz arī nervi jābendē. Jāsakrusto pirksti un jācer, ka sensori kalpos godam un stāvlaukumā netiks izraisītas avārijas.
Auto savstarpējā komunikācija
Statistiski, avio ceļojuma bīstamākais posms ir veicamais ceļa attālums no dzīvesvietas līdz lidostai. Un ne par velti, jo vidēji katru gadu uz autoceļiem bojā iet 1,3 miljoni cilvēku, kas ir vidēji 3 287 nāves gadījumi diennaktī.
Nākotnes paaudzes ar šausmām lasīs vēstures grāmatās par periodu pirms savstarpējās automašīnu komunikācijas revolūcijas. Ļoti iespējams, ka šī grāmata tiks lasīta “pie stūres”, kamēr auto pats aizvedīs studentu līdz mācību iestādei.
Nākotnes automobiļi spēs ne tikai nolasīt attālumu starp visām redzamības zonā esošajiem objektiem, informāciju no ceļa zīmēm, bet krietni vairāk – brīdināt par sliktiem laikapstākļiem, negadījumiem, sastrēgumiem un daudz ko citu. Un tas viss notiks pasažieriem to nemaz neapzinoties.
Personalizēti reklāmas piedāvājumi auto
Labāko esam pietaupījuši uz beigām – personalizētas reklāmas, no kurām praktiski nebūs iespējams izvairīties. Starp daudzajām inovācijām un optimisma pilnu skatu nākotnē, autovadītājiem uzglūn arī viedo tehnoloģiju tumšā puse. Automašīna ir gluži kā kinoteātris, kurā apmeklētāji ir spiesti noskatīties visas reklāmas no A līdz Z.
Pasaules vadošie mārketeri un autoražotāji to ir sapratuši un meklē zelta vidusceļu starp uzbāzību un drošību uz ceļa, lai ielauztos cilvēces pēdējā no reklāmas brīvajiem bastioniem – personīgajā auto. Cerams, ka šī tehnoloģija neieraudzīs dienasgaismu, jo grūti iedomāties darba dienu iesākt un pabeigt ar atlaižu džingliem, kurus nevar pārslēgt, uzspiežot nākamo radio staciju.