autoDNA pārbauda
Elektroauto priekšrocības

Vai ir iespējams pārveidot savu auto par elektroauto?

27 oktobr 2020

Ceļš pretim tīrākai videi un labākai gaisa kvalitātei ved cauri lielo autoražotāju rūpnīcām. Aizvien augošais spiediens samazināt CO2 daudzumu izplūdes gāzēs ir licis lielajiem autoražotājiem izstrādāt virkni jaunu elektroauto.

Problēma ir tāda, ka jauns elektroauto maksā teju divas reizes vairāk par analogu auto ar iekšdedzes dzinēju. Taču kā būtu, ja varētu pārveidot auto ar iekšdedzes dzinēju par elektroauto? Izrādās, ka šāda opcija pastāv un Francijas jaunuzņēmums Transition-One šogad ir saņēmis visus nepieciešamos papīrus no Francijas valdības, lai oficiāli pārveidotu vairākas automašīnas ar iekšdedzes dzinēju par 100% elektroauto.

Cik maksā pārveidot auto par elektroauto?

Tā vietā, lai ar sakostiem zobiem pirktu videi draudzīgo elektroauto, franču uzņēmums piedāvā lielisku alternatīvu – par 5 000 eiro ir iespējams tikt vaļā no smakojošā un dūmojošā iekšdedzes dzinēja apmaiņā pret pilnīgi jaunu elektromotoru un bateriju bloku.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju ekstrēmās pārvērtības notiek nieka četru stundu laikā un uz doto brīdi šādu pārvērtību ir iespējams veikt 14 dažādiem auto modeļiem:

  • Renault Twingo II
  • Fiat 500
  • Mini
  • Volkswagen Polo
  • Toyota Aygo
  • Citroën C1
  • Peugeot 107
  • Renault Clio 3
  • Peugeot 207
  • Citroën C3
  • Dacia Sandero
  • Renault Kangoo
  • Citroën Berlingo
  • Peugeot Partner.

Kāpēc Francijā?

BMW dzinējs

Image by Toby Parsons from Pixabay

Šāda uzņēmuma parādīšanās Francijā ir tikai likumsakarīga, jo vairākās lielpilsētās ir ieviestas īpašās zonas, kurās automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem var vai nevar iebraukt atkarībā no izmešu daudzuma un dzinēja atbilstības EURO standartiem.

Par Parīzes dīzeļu migrāciju uz kaimiņvalstīm rakstījām jau iepriekš, kas spilgti parāda Francijas uzņemto kursu uz CO2 izmešu samazināšanu savā teritorijā un dūmojošo automobiļu izsūtīšanu trimdā uz blakus esošajām valstīm, kur likumdošana vēl ļauj ar šādiem auto iebraukt lielo pilsētu centros.

Lasiet vēl:

Savukārt sākot no 2040. gada CO2 izmešu samazināšanas plāns paredz to, ka visā Francijas teritorijā ar likumu tiks aizliegta jaunu automobiļu tirdzniecība ar iekšdedzes dzinējiem. It kā vēl 20 gadi priekšā, taču varat būt droši, ka iekšdedzes auto ražotājiem līdz tam pakāpeniski tiks piegriezts skābeklis arvien ciešāk un ciešāk.

Ņemot vērā, ka lietota iekšdedzes dzinēja automobilis ir krietni lētāks pat par lietotu elektroauto, šāds piedāvājums liekas gana vilinošs. Principā pircējs patur savu veco auto un četru stundu laikā tiek pie jauna dzinēja un vēl dažiem uzlabojumiem, piemēram, aplikācijas kas seko līdzi auto uzlādei un ziņo par citiem sīkumiem.

Vai šādu auto var piereģistrēt Latvijā?

Francijas jaunuzņēmums šā gada aprīlī (2020) saņēma visas nepieciešamās atļaujas no Francijas valdības, kas ļauj tam veikt šādu pārbūvi un oficiāli to reģistrēt. Līdz ar to automobilis tiek pie visiem nepieciešamajiem marķējumiem un Francijas numura zīmes, kas ir derīga visā ES.

Saskaņā ar CSDD sniegto informāciju, ja šāda pārbūve ir fiksēta dokumentos un tehniskajā pasē norādīts, ka degvielas veids tam ir elektrība, tad šāds auto ir uzskatāms par elektroauto. Līdz ar to šādu auto var atbilstoši reģistrēt arī Latvijas CSDD, tikt pie zilās valsts numura zīmes un izmantot visas Latvijā pieejamās priekšrocības.

Paredzams, ka uzņēmums Transition-One pakāpeniski palielinās pārveidojamo automobiļu marku un modeļu skaitu. Tā ir laba alternatīva un piedāvā saglabāt sava iemīļotā automobiļa ērtības un tikt pie videi draudzīga spēkrata. Visticamāk, ka pakalpojuma cena pieaugs līdz ar lielāku automobiļu pārbūvēm, kas ir gan smagāki, gan arī patērē vairāk elektroenerģijas.

Tehniskās specifikācija

Elektroauto stāvvieta

Image by Stan Petersen from Pixabay

Uzņēmuma izstrādātais piedāvājums paredz, ka ar jauno elektromotoru un pilnu uzlādi ir iespējams nobraukt 180 km, kas ir gana labs rādītājs priekš mūsdienu mazo elektroauto standartiem. Uzņēmums dod arī divu gadu garantiju bez nobraukuma limita elektrodzinējam un 100 000 km vai 5 gadu garantiju 15 kWh bateriju blokam.

Saskaņā ar Transition-One aprēķiniem pilna bateriju uzlāde notiek 5 stundu laikā un izmaksā aptuveni 2 eiro. Rupji rēķinot, maršrutu no Rīgas centra līdz Cēsīm un atpakaļ var veikt par diviem eiro.

Ir gan arī mazītiņš, neliels, pavisam niecīgs mīnusiņš – auto maksimālais ātrums nepārsniedz 130 km/h. Ne kuram katram šāds ierobežojums būs pa prātam, taču, ja skatāmies uz piedāvāto modeļu klāsta, tad ir skaidrs, ka vismaz pagaidām šāda pāreja ir domāta mazajiem pilsētas auto, kas tāpat reti kad pārsniedz 100 km/h ārpus pilsētas robežām.

Šāds uzņēmums nav pirmais un pēdējais Eiropā, taču ir viens no retajiem pionieriem, kas ir sakārtojis nepieciešamo dokumentāciju un šobrīd darbojas ar apkalpošanas kapacitāti – 4000 automobiļu pārveidošanu gadā.