
Auto remonta izmaksas – dārgāko un lētāko automašīnu uzturēšana
Ar automašīnas iegādi sākas arī konstantas izmaksas tā uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kuru katru gadu pārbaudīs CSDD. No automašīnas markas un modeļa, lielā mērā būs atkarīga arī auto servisa tāme.
Auto remonta izmaksas ietver sevī vairākas pozīcijas – ikmēneša līzinga maksājumu, apdrošināšanu, degvielas izmaksas un remontdarbus. Šoreiz uzsvars tiek likts tieši uz auto remonta izmaksām, jo tieši tās mūs pārsteidz nesagatavotus un var izmaksāt no dažiem desmitiem līdz vairākiem tūkstošiem eiro. Raksta turpinājumā apskatīsim, kurus auto sanāk visdārgāk un vislētāk remontēt.
Lielbritānijā veiktais pētījums apkopoja datus par vairāk nekā 12 000 auto servisu, kas sniedza objektīvu ieskatu dažādu auto marku un modeļu auto remonta izmaksās. Pētījumā tika apkopoti dati par automašīnām līdz 15 gadu vecumam.
Ņemot vērā, ka pētījums tika veikts Lielbritānijā taisnības labad salīdzināsim Lielbritānijas un Latvijas auto servisu vidējo darba stundas likmi. Saskaņā ar Fleetnews veiktajiem aprēķiniem, Lielbritānijā vidējā auto servisa stundas likme ir 67 britu mārciņas jeb 75 eiro (EUR 74,66). Latvijā šī summa ir mazāka, proti 30-35 eiro robežās. Savukārt rezerves detaļu cenas neko daudz abās valstīs neatšķiras.
Automobiļi ar viszemākajām remonta izmaksām
Apskatīsim Top 5 ekonomiski visizdevīgākos automobiļus, kuri agrāk vai vēlāk būs jāved uz auto servisu. Sāksim ar lētāko un topu noslēgsim ar dārgāko auto.
Fiat Punto
Pētījumā pirmo vietu ieņēma Fiat Punto, kura auto remonta izmaksas gadā sasniedz vidēji 284 eiro. Lai arī šis auto ieņem līderpozīcijas ir vērts atcerēties, ka pavisam nesen EuroNCAP šim auto piešķīra viszemāko drošības reitingu – nulle zvaigznes.
Peugeot 206
Otrajā vietā ierindojas franču autoražotāja Peugeot 206. modelis, kura īpašnieki auto servisos gadā atstāj vidēji 315 eiro. Šis ir veiksmīgākais Peugeot modelis, kurš pārdošanā atrodas kopš 1998. gada. Neticami, taču šis auto tā arī vēl nav piedzīvojis paaudzes maiņu.
Mercedes Benz A-klase
Vienīgais premium zīmols, kurš iekļuvis šajā sarakstā. Par spīti “biezajām” ģimenes saknēm un dižciltīgajai izcelsmei, Mercedes Benz A-Klase ir pārsteidzoši lēti remontējama. Mazais budžeta auto neko daudz neatpaliek no Peugeot 206 modeļa un gadā izmaksās vidēji 289 eiro.
Citroen C4
Topa ceturtajā vietā ierindojas Citroen C4 ar vidēji atstātiem 293 eiro auto servisā. Šis auto kopš savas debijas 2004. gadā ir piedzīvojis paaudžu un šobrīd piedzīvo identitātes krīzi. Šobrīd ir pieejami dažādi C4 varianti – Cactus, Aircross, un C4L.
Renault Megane
Topu noslēdz vēl viens franču autoražotājs Renault. Izrādās, ka Renault Megane vidējās gada auto servisa izmaksas var sasniegt 316 eiro. Nav nekāds brīnums, zinot, ka šie nav tie uzticamākie auto.
Lasiet vēl:
- Viltota automašīnas servisa grāmata. 8 sarkanie karogi apkopes vēsturē
- 10 auto remontdarbi, kurus labāk uzticēt profesionāliem mehāniķiem
- Trīs nozīmīgi un vienkārši auto remontdarbi, kurus spēsi paveikt pats
Automobiļi ar visaugstākajām remonta izmaksām
Nometnes otrā pusē atrodas pārsvarā premium auto markas un modeļi ar vienu izņēmumu gluži tāpat kā ar budžeta automobiļiem un Mercedes Benz A-klasi.
BMW 5. sērija
Topa virsotni ieņem visiem labi zināmā BMW markas 5. sērija. Nav jau arī nekāds brīnums, ņemot vērā labos apdares materiālus, neskaitāmos vadības blokus un aizpildīto motortelpu ar dažnedažādām inovācijām, kas ik pa laikam mēdz iziet no ierindas. Gada vidējās izmaksas šī spēkrata īpašniekiem sasniedz vidēji 652 eiro.
Mercedes Benz C-klase
Godpilno otro vieto ieņem C-klase, kas to īpašniekiem gadā izmaksā vidēji 621 eiro. Acīmredzot E-klase ir uzticamāka par C-klasi, jo diez vai rezerves detaļas būs lētākas.
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.
Volkswagen Passat
Saraksta izlēcējs Volkswagen Passat ierindojas uz zemākā goda pjedestāla pakāpiena un izrādās, ka to īpašniekiem izmaksā vidēji 605 eiro gadā. 15 gadu laikā Passat ir piedzīvojis trīs paaudzes un vidējās izmaksas attiecīgi var ievērojami atšķirties B6 un B8 īpašniekiem.
BMW 1. sērija
Top 5 dārgāko auto topā pārliecinoši dominē BMW markas automašīnas. Trīs no piecām vietām ieņem tieši “behas”. Pirmās sērijas BMW auto īpašnieki servisā vidēji samaksā 577 eiro.
BMW 3. sērija
Apskatu noslēdz BMW 3. sērijas automobiļi, kas saskaņā ar veikto pētījumu īpašniekiem izmaksā 541 eiro gadā.
Izmaksas Latvijā
Ņemot, ka Latvijā ir zemākas servisa izmaksas šīs summas varētu būt zemākas. Taču tas īsti neatspoguļojas pirms dažiem gadiem veiktajā BigBank pētījumā. Saskaņā ar tepat Latvijā veiktajiem aprēķiniem 10 gadus vecas kompaktās klases automašīnas uzturēšana gadā izmaksās 554 eiro, bet vidējās klases auto īpašniekam jārēķinās ar 618 eiro gadā.
Savukārt 40% lietotu automašīnu īpašniekiem plānotās izmaksas sakrīt ar reālajām, 34% auto īpašnieku tērē vairāk, nekā plānojuši, bet 12% maksā mazāk, nekā iepriekš bija plānots. Sanāk, ka par spīti tam, ka Latvijā auto servisi ir lētāki nekā Lielbritānijā – par auto servisa izmaksām mēs maksājam vairāk.
Tev varētu interesēt:
- Kā veidojas degvielas cena Latvijā un Baltijas valstīs?
- Kā ievest automašīnu no Vācijas – formalitātes no A līdz Z
- Ko pārbauda tehniskajā apskatē?