Man ir auto
auto remonta izmaksas

Auto remonta izmaksas – dārgāko un lētāko automašīnu uzturēšana

Pievienoja 11 jūnijs 2020

Ar automašīnas iegādi sākas arī konstantas izmaksas tā uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kuru katru gadu pārbaudīs CSDD. No automašīnas markas un modeļa, lielā mērā būs atkarīga arī auto servisa tāme.

Auto remonta izmaksas ietver sevī vairākas pozīcijas – ikmēneša līzinga maksājumu, apdrošināšanu, degvielas izmaksas un remontdarbus. Šoreiz uzsvars tiek likts tieši uz auto remonta izmaksām, jo tieši tās mūs pārsteidz nesagatavotus un var izmaksāt no dažiem desmitiem līdz vairākiem tūkstošiem eiro. Raksta turpinājumā apskatīsim, kurus auto sanāk visdārgāk un vislētāk remontēt.

Lielbritānijā veiktais pētījums apkopoja datus par vairāk nekā 12 000 auto servisu, kas sniedza objektīvu ieskatu dažādu auto marku un modeļu auto remonta izmaksās. Pētījumā tika apkopoti dati par automašīnām līdz 15 gadu vecumam.

Ņemot vērā, ka pētījums tika veikts Lielbritānijā taisnības labad salīdzināsim Lielbritānijas un Latvijas auto servisu vidējo darba stundas likmi. Saskaņā ar Fleetnews veiktajiem aprēķiniem, Lielbritānijā vidējā auto servisa stundas likme ir 67 britu mārciņas jeb 75 eiro (EUR 74,66). Latvijā šī summa ir mazāka, proti 30-35 eiro robežās. Savukārt rezerves detaļu cenas neko daudz abās valstīs neatšķiras.

Automobiļi ar viszemākajām remonta izmaksām

Peugeot

Apskatīsim Top 5 ekonomiski visizdevīgākos automobiļus, kuri agrāk vai vēlāk būs jāved uz auto servisu. Sāksim ar lētāko un topu noslēgsim ar dārgāko auto.

Fiat Punto

Pētījumā pirmo vietu ieņēma Fiat Punto, kura auto remonta izmaksas gadā sasniedz vidēji 284 eiro. Lai arī šis auto ieņem līderpozīcijas ir vērts atcerēties, ka pavisam nesen EuroNCAP šim auto piešķīra viszemāko drošības reitingu – nulle zvaigznes.

Peugeot 206

Otrajā vietā ierindojas franču autoražotāja Peugeot 206. modelis, kura īpašnieki auto servisos gadā atstāj vidēji 315 eiro. Šis ir veiksmīgākais Peugeot modelis, kurš pārdošanā atrodas kopš 1998. gada. Neticami, taču šis auto tā arī vēl nav piedzīvojis paaudzes maiņu.

Mercedes Benz A-klase

Vienīgais premium zīmols, kurš iekļuvis šajā sarakstā. Par spīti “biezajām” ģimenes saknēm un dižciltīgajai izcelsmei, Mercedes Benz A-Klase ir pārsteidzoši lēti remontējama. Mazais budžeta auto neko daudz neatpaliek no Peugeot 206 modeļa un gadā izmaksās vidēji 289 eiro.

Citroen C4

Topa ceturtajā vietā ierindojas Citroen C4 ar vidēji atstātiem 293 eiro auto servisā. Šis auto kopš savas debijas 2004. gadā ir piedzīvojis paaudžu un šobrīd piedzīvo identitātes krīzi. Šobrīd ir pieejami dažādi C4 varianti – Cactus, Aircross, un C4L.

Renault Megane

Topu noslēdz vēl viens franču autoražotājs Renault. Izrādās, ka Renault Megane vidējās gada auto servisa izmaksas var sasniegt 316 eiro. Nav nekāds brīnums, zinot, ka šie nav tie uzticamākie auto.

Lasiet vēl:

Automobiļi ar visaugstākajām remonta izmaksām

BMW 5. sērija

Nometnes otrā pusē atrodas pārsvarā premium auto markas un modeļi ar vienu izņēmumu gluži tāpat kā ar budžeta automobiļiem un Mercedes Benz A-klasi.

BMW 5. sērija

Topa virsotni ieņem visiem labi zināmā BMW markas 5. sērija. Nav jau arī nekāds brīnums, ņemot vērā labos apdares materiālus, neskaitāmos vadības blokus un aizpildīto motortelpu ar dažnedažādām inovācijām, kas ik pa laikam mēdz iziet no ierindas. Gada vidējās izmaksas šī spēkrata īpašniekiem sasniedz vidēji 652 eiro.

Mercedes Benz C-klase

Godpilno otro vieto ieņem C-klase, kas to īpašniekiem gadā izmaksā vidēji 621 eiro. Acīmredzot E-klase ir uzticamāka par C-klasi, jo diez vai rezerves detaļas būs lētākas.

Volkswagen Passat

Saraksta izlēcējs Volkswagen Passat ierindojas uz zemākā goda pjedestāla pakāpiena un izrādās, ka to īpašniekiem izmaksā vidēji 605 eiro gadā. 15 gadu laikā Passat ir piedzīvojis trīs paaudzes un vidējās izmaksas attiecīgi var ievērojami atšķirties B6 un B8 īpašniekiem.

BMW 1. sērija

Top 5 dārgāko auto topā pārliecinoši dominē BMW markas automašīnas. Trīs no piecām vietām ieņem tieši “behas”. Pirmās sērijas BMW auto īpašnieki servisā vidēji samaksā 577 eiro.

BMW 3. sērija

Apskatu noslēdz BMW 3. sērijas automobiļi, kas saskaņā ar veikto pētījumu īpašniekiem izmaksā 541 eiro gadā.

Izmaksas Latvijā

Auto remonta izmaksas Latvijā

Ņemot, ka Latvijā ir zemākas servisa izmaksas šīs summas varētu būt zemākas. Taču tas īsti neatspoguļojas pirms dažiem gadiem veiktajā BigBank pētījumā. Saskaņā ar tepat Latvijā veiktajiem aprēķiniem 10 gadus vecas kompaktās klases automašīnas uzturēšana gadā izmaksās 554 eiro, bet vidējās klases auto īpašniekam jārēķinās ar 618 eiro gadā.

Savukārt 40% lietotu automašīnu īpašniekiem plānotās izmaksas sakrīt ar reālajām, 34% auto īpašnieku tērē vairāk, nekā plānojuši, bet 12% maksā mazāk, nekā iepriekš bija plānots. Sanāk, ka par spīti tam, ka Latvijā auto servisi ir lētāki nekā Lielbritānijā – par auto servisa izmaksām mēs maksājam vairāk.

Summa komentāri: 6

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Alberts

    Tad jūs gribat teikt ka Bmw 7.sērijas, Audi A8, A6…visas audi ar alumīnja piekari neizmaksā dārgi?
    Pasatiem B6 bija problēma ar dzinējiem, eļļas bads, ja laicīgi nepamani, tad rezultātā būs dargs remonts… tāpat DSG ir dárgs prieks

  2. Sandis

    Lūžņus mums auto tirgotāji atved uz Latviju un tad brīnamies, kāpēc tik dārga uzturēšana.😁

  3. Kristaps

    Interesanti… Francūži ir lētākie uzturēšanā un BMW ir dārgakie. Tulīt te bavārijas cienītaji saskries un sāks čīkstēt par viņu iemīļotās markas rasismu un nomelnošanu! Tā kā autoDNA gatavojaties!

  4. Gunārs

    Bijuši vairāki BMW , dārgākus auto uzturēšanā būtu grūti atrasts…
    100 dačiki un visādi štrunti, kas visu laiku plīst. Paldies, vairāk nevajag

  5. Edgars

    BMW 3. sērijas uzturēšana (remonti) noteikti izmaksā krietni dārgāk nekā 541 eiro gadā. Man ir bijuši trīs BMW 3. sērijas (E46, E90 un F90), katru no tiem iegādājos aptuveni 5-8 gadus vecus. Visām 3 mašīnām vidējās remonta izmaksas, neskaitot riepu maiņas, apdrošināšanu un degvielu bija apmēram sākot no 400 eiro/ ceturksnī (EUR 1200 gadā) līdz 800 eiro/ ceturksnī (EUR 3200 gadā). Jāņem vērā, ka aptuveni gadā reizi ir jāmaina sveces, spoles, eļļa, visi filtri, logu slotiņas, tad pie 200k nobraukuma jāmaina amortizatori, balstiekārtas atsperes, motora ķēde, reizi dažos gados izdeg izplūdes gāzu sensori (NOX), labda zondes, nolietojas bremžu diski, bremžu uzlikas, vārstu vākam sakalst membrāna, sakalst blīves (eļļas traukam un vārstu vākam) plus var izdegt spuldzes, tecēt sprauslas, nolietoties katalizators, sākt nestrādāt ātrumkārba, saplaisāt bremžu trubiņas, nejauši noskrāpēt bamperi, diskus utt. Daļa no šīm detaļām maksā vairāk nekā tūkstoti bez nomaiņas (katalizators, ķēde, sprauslas, kārbas remonts utt.), tā ka cerēt uz 541 eiro gadā BMW remontam ir pilnīgas muļķības. Tas varbūt ir tad, ja mašīna ir pilnīgi jauna no salona un darbojas ražotāja apdrošināšana. Ir protams arī cilvēki haļavčiki, kas uzskata ka jābrauc kamēr iet un neveic vispār nekādus remontus līdz rodas nopietnas problēmas un tad tirgo nost. Normālam un domājošam cilvēkam ir jārēķinās, ka bez EUR 1500-2000 gadā BMW neuzturēt.