
8 drošas pazīmes, ka jūsu sapņu auto pirms tam bija taksometrs
Ir daudz lietas, kas jāņem vērā, pērkot lietotu automašīnu – transportlīdzekļa ražotājs, modelis, nobraukums un nelaimes gadījumu vēsture. Viens no potenciālajiem aspektiem, par kuru jūs, iespējams, nemaz neesat aizdomājušies – vai transportlīdzeklis iepriekš nav bijis taksometrs.
Lai pieņemtu pilnvērtīgu lēmumu par nākamās automašīnas iegādi, zemāk ir uzskaitītas astoņas lietas, kas var palīdzēt noteikt, vai jūsu noskatītais auto iepriekš nav vizinājis tūkstošiem cilvēku kādā Eiropas lielpilsētā.
1. Liels nobraukums netipiski īsā laika periodā
Saskaņā ar “Odyssee-Mure” veikto pētījumu, autovadītāji Eiropā vidēji nobrauc 12 000 kilometrus gadā. Attiecīgi var spriest par automašīnas “normālo” nobraukumu, ja gada laikā ir nobraukts krietni vairāk, tad ļoti iespējams, ka auto ir bijis izmantots piegādēm vai arī bijis taksometrs, kuri gada laikā var nobraukt arī 40 000 tūkstošus kilometru.
Kā jau zināms, Latvijā lielu daļu automašīnas ieved ar “notītu” odometra rādījumu. Pirms automašīnas iegādes, pārbaudiet spēkrata VIN kodu un salīdziniet nobraukuma vēsturi izcelsmes valstī un Latvijā.
Lasi vēl: Odometra krāpšana. Kā to pārbaudīt izvēlētajā automašīnā?
2. Pastiprināti nolietota salona aizmugures daļa
Parasti visvairāk nolietojies ir vadītāja krēsls un zona ap to. Taču taksometriem ne mazāk nolietojas blakussēdētāja un aizmugurējais beņķis, sevišķi labā puse, kurā parasti iekāpj pasažieri.
3. Netipiski daudz ceļu satiksmes negadījumu
Nenozīmīgas sadursmes, kurā cieš automašīnas krāsa un bamperi nekādu skādi spēkrata ģeometrijai vai citām kritiski svarīgām vietām nenodara. Taču tas ir labs indikators, ka auto ir ticis intensīvi izmantots satiksmē un laiku no laika iekļuvis maznozīmīgos negadījumos.
Auto vēstures atskaitē būs redzams ne tikai avāriju skaits, bet arī aprēķinātās zaudējumu summas (ja avārijas ir reģistrētas). Maznozīmīgu avāriju tāmes svārstās ap dažiem simtiem eiro, skatoties no automobiļa markas un modeļa.
4. Taksometrs = uzlīmju atlikumi uz vējstikla
Ja pārdevējs ir sevišķi slinks un uz vējstikla ir redzamas dažādu uzlīmju paliekas, tas ir drošs signāls, ka automašīnai ir bijušas vairākas caurlaides un/vai identifikācijas zīmes, piemēram, taksometru kompānijas logo, “Uber” logo utt. Jo ilgāk šīs uzlīmes ir bijušas piestiprinātas pie stikla, jo grūtāk tās ir pilnībā noņemt.
5. Dažādi traipi salonā
Protams, ikviens var nejauši atstāt traipu jūsu automašīnā, taču, ja to ir pārāk daudz tas jau ir aizdomīgi. Cilvēka vēmekļi ir ar skābu vidi un tie ļoti ātri ieēdas auduma sēdekļos, paklājā un polsterējumā.
Pulsktens 02.00 naktī un taksometrs ir klāt. Vēlie nakts braucieni no ballītēm neizbēgami laiku pa laikam beidzas ar vemšanu aizmugurējā rindā.
6. Netipiski caurumi un modifikācijas cimdu un citos nodalījumos
Taksometriem priekšējais panelis vienmēr ir nokrauts ar dažādiem gadžetiem – skaitītāju, bankas termināli, rāciju, vairākiem lādētājiem utt. To visu nevar darbināt ar standarta 12V ligzdu, līdz ar to tiek izmantoti dažādi nodalījumi un nestandarta risinājumi.
Šis ir pilnīgi drošs signāls, ka auto ir bijis taksometrs. Otra opcija – operatīvais transporta līdzeklis. Taču šāda informācija parasti netiek slēpta no pircējiem, jo to pieprasa likums un pārdevējs ir valsts iestāde.
7. Sevišķi nodiluši durvju roku balsti aizmugurējā sēdeklī
Esat ievērojuši cik gludi ir dažādu veikalu rokturi? Tas ir tāpēc, ka tos ik dienu aiztiek tūkstošiem cilvēku. Līdzīgu nodilumu piedzīvo taksometrs un jo sevišķi pasažieru durvju rokturi, jo tie tiek izmantoti ievērojami biežāk nekā vadītāja pusē.
8. Nolietotas logu nolaišanas pogas
Automašīnas aizmugurē viss nolietojas ātrāk nekā parastā automašīnā. Tas pats attiecas arī uz dažādām pogām. Visbiežāk logu nolaišanas slēdžiem, kuriem daļēji vai pilnībā nonākusi krāsa.
Reti kurš pārdevējs būs pret jums atklāts. Savukārt automašīnas vēstures atskaite sniegs pilnvērtīgu ieskatu tās ekspluatācijas gaitā. autoDNA atskaitēs ir bijuši identificēti vairāki ex-taksometri ar vairāk nekā 800 000 km noskrējienu.
Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.