Gribu pirkt auto
Kā nopirkt lietotu automašīnu izsolē

Auto tirgotāju triki

Pievienoja 9 marts 2016

Neviens auto tirgotājs nestrādā labdarībai, tāpēc nav nekas neparasts, ka auto tirgotāji izmanto dažādus trikus, lai automašīnas atsvaidzinātu un, lai tās varētu pēc iespējas dārgāk pārdot. Ko visbiežāk var sagaidīt? 


Temats par auto tirgotāju trikiem ir jau labi zināms. Bet jāpatur prātā arī tas, ka ne katrs pārdevējs grib klientu apmuļķis, jo tas var negatīvi ietekmēt pārdevēja imidžu. Mūsu statistika tomēr liecina par to, ka gandrīz 80% ar mūsu speciālistu palīdzību pārbaudītie transportlīdzekļi neatbilda sludinajumos aprakstītajam. Esam apkopojuši populārākos krāpšanas veidus un ieskatam piedāvājam jums dažus visbiežak pielietotos.

  1. Auto ideālā stāvoklī!

Tas ir retums, ka uz pārdošanu izliktai un vairākus gadus lietotai automašīnai nav nekādu vainu. Šo vainu atklāšana pircējam nav ļoti izdevīga pārdevējam, jo transportlīdzekļa cena līdz ar to strauji  samazināsies un var atstumt klientu. Ko pārdevējam darīt, lai auto saglabātu lielāku vērtību? Slēpt visus trūkumus!

Pirmspārdošanas remontiem nav ne vainas, ja tikai tie ir labi paveikti, jo parasti auto tirgotājs pēc auto iepirkšanas nevēlas ieguldīt tajā daudz līdzekļu. Daudzi tirgotāji veic darbus pavirši un ar minimālam izsmaksām. Rezerves daļas var būt vecas un pat kritiskā stāvoklī, lai tikai tās izturētu automašīnas prezentāciju. Pēc tam, lai notiek, kas notikdams! Tāpēc tieši šo vainu atklāšanā vislabāk palīdzēs uzticams serviss vai arī īsts lietpratējs.

  1. Maz braukts

Mums ir diezgan dīvaina pieeja auto noskrējieniem. Daudzi no mums nemaz nav pārsteigti, ka patsmit gadus vecam auto noskrējiens svārstās ap 150 tūkst. km. Piemēram, 15 gadus vecam auto nedēļā būtu jānobrauc tikai ap 200 km. Protams, viss varētu būt, bet vai tas ir iespējams uz tik liela skaita pārdoto transportlīdzekļu fona? Medības uz mazajiem nobraukumiem bieži ir kļūda, jo īpaši, ja runa ir par dīzeļdzinējiem, kurus pārsvarā iegādājas, lai ar tiem veikt garākus pābraucienus. Tirgotāji šīs medības izmanto savā labā un bieži vien pārtin odometra rādījumus.

Vecākās automašīnās odometri ir mehāniski. Manipulācijas ar odometru var atpazīt pēc nevienmērīga skaitļu izkārtojuma vai pēc skrambām, kuras radušās, lai pabīdīt ciparus, piemēram, ar skrūvgriezni. Lai konstatētu krāpšanu jaunakos auto medoļos, kuriem jau ir uzstādīti elektroniskie odometri, palīdzēs pārsvarā servisa vēsture, kura arī bieži ir nepilnīga. Tomēr būtu arī jāzin, ka dažām automašīnu markām odometra rādījumi nesaglabajas tikai iekšējā datorā. Piemēram, BMW markas automašīnās informācija tiek saglabāta arī atslēgā. Tāpēc ir vērts pārbaudīt arī šos papildu datu nesējus, varbūt krāpnieks par tiem ir aizmirsis.

  1. Salons kā jauns, jo auto kā no salona

Transportlīdzekļa nolietojumu vislabāk ir uzzināt pārbaudot tā salona stāvokli. Nobružāta stūre, pedāļi un pārnesumu pārslēgšanas kloķis vai izsēdēti sēdakļi un izdiluši paklājiņi – tas viss norāda uz to, ka šadam auto noskrējienam ir jābūt lielam, lai gan attiecībā uz luksusa automašīnām, materiāli šiem auto bieži vien ir tik labi, ka pēc tiem nevar noteikt nolietojuma pakāpi. Kā arī salonā visu jau var nomainīt uz jaunu.

Daudzi salona elementi bieži tiek aizstāti ar lietotiem, bet labakā stāvoklī. Dažreiz tirgotāji aizmirst nomainīt slēdžus vai roku balstus, tāpēc ir vērts pievērst uzmanību vai tie nav nodiluši. Sēdekļi arī var tikt nomainīti un pat kopā ar grīdas segumu, kas ir samērā lēts. Biežāk tomēr tiek izmantota šo elementu mazgāšana. Ādas salona apdari ir vienkārši atsvaidzināt ar atbilstošas krāsas tīrāmajiem preparātiem, kuri patiešām dara brīnumus. Tāda svaiguma aura vecākos transportlīdzekļos nedrīkst iepriecināt, bet, gan, biedēt, jo nekas taču nav mūžīgs.

  1. Nav sists

Tas ir relatīvs jēdziens, jo reizēm šķiet, ka izteiciens “nav sists” dažu autotirgotāju acīs izsaka to, ka automašīnai nav stipri bojāti nesošie elementi. Pēc negadījuma saliekts spārns vai durvis, izsists gaisa spilvens pēc sānu sitiena, tas taču ir “normāli.” Un tas nekādā gadījumā nav nekāds ceļu satiksmes negadījums… Pārdevējus ar šādu pieeju labāk ir izvairīties.

Šādus pēcnegadījuma remontus vislabak palīdzēs atklāt labs serviss, meistars vai kāds zinošs lietpratējs, jo sludinajumos gandrīz katrs auto ir gandrīz kā jauns un nekad nav sists. Jautājumos, kuri saistīti ar auto remontiem pēc negadījumiem, nav nekā slikta, ja tikai tas tiek veikts profesionālā līmenī un transportlīdzeklim līdz ar to ir attiecīgi samazināta cena. Autoservisa nolaidības dēļ, vai automehāniķa nevīžība nozīmē to, ka transportlīdzeklim var būt lielas problēmas, piemēram, ar elektroniku vai arī tas var izraisīt kādu negadījumu uz ceļa.

  1. Turēts garažā, tāpēc tā spīd un laistās

Skaista virsbūve ir ideāls papildinājums atsvaidzinātam salonam un pagrieztam odometram. Auto izskatās lieliski un rada iespaidu, ka ir labi kopts. Bet, patiesībā, tā tam nav jābūt.

Nelielie korozijas pleķīši bieži vien pavirši ir nošpaktelēti. Šis ir īstermiņa risinājums, kuru var noteikt ar krāsas biezuma mērītāju. Krāsas biezums, kurš lielaks par 180 mikroniem nevēstī neko labu. Ja runa ir par spīdīgo virsbūvi, tad šādu efektu dod automašīnas nospodrināšana vai noklāšana ar cieto vasku – atšķirība var būt diezgan satriecoša. Piemēram, vācu taksometriem visa virsbūve ir pārklāta ar caurpīdīgu foliju zem, kuras labi saglabajas rupnīcas krāsojums. Atliek vien noplēst foliju, atsvaidzināt salonu un pārtīt odometru par pāris tūkstošiem kilometru, lai auto vērtība, dažos gadījumos, pat dubultotos. Tieši tāpēc, lai izvairītos no vilšanās, ir vērts pirms pirkšanas rūpīgi pārbaudīt visu automašīnu.

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.