Kuram gan negribētos braukt tādā automobilī, kas laistās saules gaismā un mirdz kā neapstrādāts dimants? Gan teorētiski, gan praktiski pretī spīdošam automobilim ir tikai divi ceļi mērojami. Viens no tiem ir krietni dārgāks un to var izvēlēties diezgan ierobežotas reizes. Auto virsbūves vasks – kas tas ir un vai tas tiešām nav tikai mārketinga triks? Protams, tā ir virsbūves pulēšana. Taču, katra pulēšana paņem sev līdzi automobiļa krāsojuma milimetru simtdaļas un oriģināls rūpnīcas krāsojums nepavisam nav pārlieku biezs slānis. Tātad atliek otrs variants – vasks!
Vasks nedeldē, bet saglabā krāsas kārtu
Kas notiek pulēšanas procesā? Speciālās pastas sadarbībā ar pulējamo ripu noēd zināmu krāsas vai lakas slāni, lai izlīdzinātu iekrājušās švīkas. Jo dziļāka švīka, jo vairāk jānoņem nokrāsas slāņa. Tas nav labi, jo neviens no mums – lietotu automobiļu īpašniekiem, nezina, cik reizes šādas darbības jau veiktas pirms mums. Vienā jaukā brīdī varam ieraudzīt krāsai cauri spīdošu grunti vai pat špakteli. Diez vai tas kādu no mums iepriecinās!
Vaskam ir gluži pretēja iedarbība. Vasks aizpludina visas švīkas un izveido vienmērīgu aizsargkārtu uz visām apstrādātām virsmām. Ar maigu drāniņas palīdzību mēs neko nenoslīpējam, bet vienkārši noņemam lieko vaska slāni, atšķirībā no pulēšanas, kur bieži vien dziļāku skrāpējumu izlīdzināšanai izmanto arī slīppapīru.
Auto virsbūves vasks ne tikai uzlabo izskatu
Protams, pirmais efekts no vaskošanas ir virsbūves un detaļu spodrais spīdīgums. ja esam aizsmērējuši visas mikro švīkas, līdz ar to jūsu spēkrata virsma kļūst gluda un vaska sastāvdaļas to padara spīdīgu. Pavirši skatoties varētu arī šķist, ka automobilis ir nevainojamā stāvoklī. Ķīmija ir noderīga, bet ne visu varoša, tāpēc gaidīt debesu brīnumus gan īsti nevajadzētu. Ar naglu ievilkta rieva būs un paliks kā ar naglu ievilkta rieva. Runa ir tikai un vienīgi par ikdienas švīkām – koku zari, gari zāles stiebri, smilšu graudi, putekļi un dāmu spicie nadziņi ap durvju rokturiem.
Taču auto virsbūves vasks ir ar vēl kādu būtisku funkciju. Jau minētais vaska slānis izveido aizsargkārtu, kas zināmu laiku pasargās virsbūves laku un krāsu no jaunām mikro švīkām. Turklāt automobilis labu laiku būs daudz vieglāk kopjams. Pateicoties tam, ka visas mikro švīkas tiek aizpildītas ar šo vasku, netīrumiem ir daudz mazāka iespēja noturēties pie auto krāsas. Lietus laikā var novērot, ka uz vaskotām automašīnām ūdens piles neizplūst, bet veido tādas kā skaistas un mazas bumbiņas.
Kādu vasku izvēlēties – lielveikalu vai profesionālo?
Šķiet, auto virsbūves vasks paliek vasks, tāpēc pārmaksāt nav nekādas vajadzības. Patiesībā viss ir krietni savādāk. Vismaz reizi dažos mēnešos un gadalaikos vēlams veikt visas automobiļa virsbūves vaskošanu ar profesionālu auto krāsu veikalā iegādātu vasku. Tā struktūra ir stingrāka un tas izveidos noturīgāku aizsardzības slāni. Lielveikalos nopērkamajiem vaskiem drošāk būt pārāk neuzticēties.
Ja pieturamies pie šīs shēmas, tad atlikušo laiku varam izlīdzēties ar parastiem vaskiem vai pat automobiļu šampūniem ar jau pievienotu vasku. Tas nenoliedzami paildzinās profesionālā vaska darbības laiku. Viens no labākiem risinājumiem ir šķidrais izsmidzināmais vasks, kuru izdzenā pa visu virsbūvi ar augstspiediena sūkņa ūdens strūklu. Līdzīgi tam, ko varam atrast, piemēram, šobrīd tik plaši pieejamajās automātiskajās automobiļu mazgātavās visā Latvijā.
Savukārt par pareizu automobiļa mazgāšanu – to kādā citā reizē!
Vai jums patika raksts? Iespējams, jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.