Man ir auto
Automašīnas ģenerators akumulators lādēšana uzlāde

6 iemesli kāpēc automašīnas ģenerators nelādē akumulatoru

Pievienoja 10 aprīlis 2018

Galvenā ģeneratora funkcija ir elektroenerģijas ražošana transportlīdzekļa elektriskajām sastāvdaļām un akumulatora uzlādēšana. Ģenerators ražo šo elektrisko enerģiju, pārveidojot mehānisko enerģiju. Ja jūs mēģinātu iedarbināt savu automašīnu bez ģeneratora, akumulatora enerģija nesaturētu pietiekami daudz elektrības, lai motors darbotos. Ja jums būtu jauns automašīnas akumulators un pietiekami paveiktos, lai iedarbinātu dzinēju, tas, iespējams, darbotos apmēram 10 minūtes pirms beigtos visa elektroenerģija. Ģenerators ir vajadzīgs, lai uzturētu akumulatoru uzlādētu, un nodrošinātu elektrisko strāvu visās automašīnas elektriskajās sastāvdaļās, lai tās darbotos.

Top 6 iemesli

Daudzi cilvēki ir neizpratnē, kad ar viņu automašīnu rodas elektriskas problēmas. Šo problēmu ir viegli sajaukt, domājot, ka pie vainas ir akumulators. Lai saprastu atšķirību, jums jāapgūst informācija par to, kāpēc ģenerators nelādē akumulatoru. Tad jūs varēsiet pārbaudīt transportlīdzekli un noteikt, vai tas ir ģenerators, kas izraisa jūsu automašīnas enerģijas problēmas.

Tālāk ir minēti 6 galvenie iemesli, kāpēc ģenerators nepilda savu funkciju.

Datora kļūda

Lielākā daļa cilvēku brauc ar automašīnām, kas tika ražotas pēdējo 20 gadu laikā. Visām jaunākajām automašīnām ir centrālā datorsistēma, kas pārvalda un kontrolē transportlīdzekļa daļas. Dators ir atbildīgs arī par ģeneratoru. Tāpēc viss, kas nepieciešams, ir datora kļūda, un rezultātā ģenerators vairs nepildītu savu funkciju, respektīvi, neuzlādētu akumulatoru.

Bojāta siksna vai rullītis

Ģeneratora siksna un rullītis ir tie, kas rada mehānisko spēku, ko ģenerators pārvērš elektroenerģijā. Ģeneratora siksna var viegli pārtrūkt, ja tā ir pārāk nostiepta. Arī ģeneratora rullītis laika gaitā var nolietoties. Jebkurā no šiem gadījumiem, ģenerators vairs nevarēs uzlādēt akumulatoru.

Ģeneratora siksna un rullītis

“Pārdedzis” drošinātājs

Ir automašīnas, kurās ģeneratora darbību kontrolē arī drošinātājs. Tomēr šie drošinātāji var “pārdegt”, ja rodas pārslodze vai vienkārši tie ir ļoti veci. Kad tas notiek, ģenerators vairs neuzlādē akumulatoru. Ne visiem transportlīdzekļiem ir šie drošinātāji, tāpēc jums vajadzētu pārbaudīt automašīnas rokasgrāmatu, lai redzētu, vai jūsu automašīnā ir drošinātājs ģeneratoram. Ja tāds drošinātājs ir, tad ir vērts to pārbaudīt, ja automašīnas akumulators netiek uzlādēts.

Automašīnas drošinātājs

Elektroinstalācijas problēmas

Kā jau zināms, ģeneratoram ir pievienoti vairāki vadi, kas nodrošina un regulē akumulatora lādēšanu. Pietiek tikai ar vienu atvienotu, apsūbējušu vai bojātu vadu, lai ģenerators nevarētu veikt savu funkciju – uzlādēt akumulatoru.

Nolietots ģenerators vai akumulators 

Ģeneratori un baterijas nekalpo mūžīgi. Katram ir sava mūža ilgums. Automašīnas akumulators kalpo no 2 līdz 5 gadiem, atkarībā no tā, cik bieži un cik garus maršrutus jūs braucat ar automašīnu un kāda ir gaisa temperatūra jūsu dzīvesvietā. Akumulatori kalpo ilgāku laiku aukstākos apstākļos un īsāku laiku karstākos apstākļos. Ģeneratoru dzinēji kalpo apmēram 7 gadus vai 150 000 km.

Ģeneratora sprieguma regulators

Tā ir vēl viena lieta, kam vajadzētu pievērst uzmanību, ja rodas problēmas ar akumulatora uzlādi. Neatkarīgi no ražotāja un kvalitātes, arī oglītēm ir savs kalpošanas laiks un tās var nodilt, radot ģeneratora darbības pārtraukšanu. Regulatoru cena ir svārstīga, bet vidēji tā ir ap 15-30 eiro.

Ģeneratora sprieguma regulators oglītes

Kā pārbaudīt?

Nolietots ģenerators vai akumulators ir visbiežākais iemesls, ja nenotiek uzlādes process. Jūs varat viegli pārbaudīt spriegumu, savienojot voltmetru ar akumulatoru, kamēr dzinējs ir izslēgts. Akumulatora spriegumam jābūt no 12 līdz 13 voltiem. Ja tas ir zemāks, varat automātiski pieņemt, ka ir problēmas ar akumulatoru. Pretējā gadījumā iedarbiniet automašīnu un darbiniet ar 2000 apgr. / min. Izslēdziet visu, kas patērē strāvu – gaismas, radio, kondicionieri u.c. Voltmetra rādījumiem ir jābūt stabiliem un robežās no 13,8 – 14,1 voltu robežās. Tas nedrīkst mainīties, izmainot motora apgriezienus. Tad, joprojām uzturot konstantus apgriezienus, ieslēdz tuvās gaismas, tad ventilatoru un skaties, vai spriegums nepazeminās. Pieļaujams sprieguma kritums ir par 0,1-0,15 V, taču tas nekādā gadījumā nedrīkst būt zem 13,7 V.

Voltmetrs

Summa komentāri: 4

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Anonīms

    Un paši galvenie iemesli nav pieminēti! Vaļīgas akumulatora klemmes un šķidruma līmenis skumulatorā!

  2. AIGARS C-MAX

    es saprotu ka stravas stiprumam ir jabut ap 13.5,bet ja man reizem rada 19-19.5.uz reiz izdeg tuvas gaismas,nedarbojas stures pastiprinatajs,instrumentu panelis atsledzas.apstajos pec stundas aklumators tuks,ja nonemu klemi no + uz puss stundu braucu atkal kadas divas dienas un tad atkal,KUR ir vaina