Gribu pirkt auto
automašīnas pēc negadījuma

Automašīnas pēc avārijas – vai tās var būt drošas?

Pievienoja 10 aprīlis 2017

Automašīnas pēc negadījuma parasti  Tiem, kuri meklē auto lietotu automašīnu tirgū, automašīnas pēc avārijas vienmēr ir vēlmju saraksta pašās beigās. Vismaz šādi parasti ir pircēju paziņojumi. Tomēr parasti pircēju visvairāk interesē auto cena, nevis tā pagātne.

Diemžēl, ja piedāvājums ir vilinošs, parasti pieveram acis uz risku, ka ar lielu varbūtību pērkam auto pēc negadījuma vai “pārgrieztu” odometru. Tas, protams, īpaši attiecas uz automašīnām, kuras tiek ievestas no Rietumeiropas. Tomēr šādai rīcībai var būt ļoti nopietnas sekas autovadītāju drošībai, kuri turpmāk braukās ar automašīnu, kā arī pasažieriem.

Kāpēc auto, kuri cietuši negadījumos pārsvarā ir bīstami?

Paradoksāli, bet auto, kuri cietuši negadījumos, ir bīstami ne tāpēc, ka tie bija nopietni bojāti sadursmes laikā, bet gan tāpēc, ka tie bija nepareizi saremontēti. Automobiļu ražotājiem ir stingrākas procedūras transportlīdzekļu remontiem. Problēmu novēršana saskaņā ar šīm pamatnostādnēm nodrošina ne tikai to, ka negadījumā cietušie auto atgūs iepriekšējo izskatu, bet arī to, ka tiem iespējamā apjomā tiks atjaunoti primārie drošības parametri.

Šīs procedūras, protams, netiek turētas noslēpumā, taču piekļuve pie tām nav bez maksas. Reti kurš serviss izlemj par šādu ieguldījumu, jo īpaši, ja tas nav vienu reizi. Vienu un to pašu auto modeļu konstrukcija stipri attīstās. Piemēram, C klases (2000. gada) W203 mersedesos no augstākā izturības tērauda tika uzbūvēti vairāk nekā 40% virsbūves konstrukcijas, W204 modelī (2007. gada) jau 70%. Kā rezultātā dažos gados mainījās apmēram 30% virsbūves elementu remontu procedūras.

Turklāt, pieaugot augstākas stiprības materiālu izmantošanai auto ražošanā, automobiļu remontam būs nepieciešams vairāk specializēta aprīkojuma. Daži elementi prasīs auksto formatēšanu, citi elementi –remontu pie zemām temperatūrām, vēl citi līmēšanu, tāpēc droši varam teikt, ka laika gaitā samazinās mūsu izredzes uz to, ka parastā servisā auto tiks pareizi izremontēts. Tā rezultātā negadījumos cietušie auto radīs lielākus draudus to īpašniekiem.

Automašīnas pēc negadījuma – testa rezultāti

Automobiļu ražotāji veic daudzus testus, lai pārliecinātu transportlīdzekļu pircējus, ka automašīnas pēc negadījuma jāremontē autorizētos servisos un saskaņā ar oficiālajām procedūrām. Piemēram, Škoda veica sānu trieciena testus divām Octavia. Viena vēlāk tika saremontēta autorizētā servisā, otra –parastā servisā, pēc tam trieciena testi tika atkārtoti. Protams, Octavia, kura tika remontēta, neņemot vērā ražotāja instrukcijas, izkrita visos pārbaudes testos.

Ar risku, novēršot defektus neatbilstoši oficiālajām vadlīnijām, iepazīstināja arī Citroen un Volkswagen. Franči pakļāva modeli C3 frontālas sadursmes testam. Pirmais C3 tika saremontēts, izmantojot oriģinālās detaļas, bet otrais tika remontēts, vadoties pēc samazinātas izmaksas principiem. Tā rezultātā pienācīgi apkoptiem C3 locījuma zona atkārtotajos testos pieauga tikai par 3 mm, bet eksemplārā, kurš tika remontēts par zemu cenu, pat vairāk nekā par 8 cm. Volkswagen veica triecienizturības testus uzreiz diviem dvīņu Passat B6 un pēc tam lika tos salabot: vienu, vadoties pēc Passat B6 remonta procedūrām, otru saskaņā ar tā priekšteča B5 vadlīnijām. Pēc tam sadursmes testi tika vēlreiz atkārtoti. Kā jau varēja paredzēt, eksemplārs, kurš tika labots nepareizā veidā, izkrita testos visvairāk.

Varbūt tas ir tikai mārketings?

Protams, daži teiks, ka testi, kurus veic autobūves uzņēmumi, ir neticami un tie kalpo tikai tam, lai pierādītu iepriekš noteiktas tēzes. To patiesais mērķis ir iedzīt klientu mežonīgi dārgos autorizētos servisos, kur par vienkāršu remontu jāmaksā daudzreiz dārgāk nekā parastā servisā. Ir pat testi, kuri veido augsni šādām sazvērestības teorijām. Latvijas Top Gear izdevuma žurnālisti veica eksperimentu ar populāro BMW 3 (E36) modeli. Tas servisā bija sagriezts trīs daļās, pēc tam sametināts. Šādi sagatavots eksemplārs piedalījās sadursmes testā. Protams, auto salikās kopā kā plēšas. Interesanti, ka postījumu mērogs būtiski neatšķīrās no tā paša testa rezultātiem ar pavisam jaunu, rūpnīcā ražotu E36! Veselais saprāts tomēr liek domāt, ka tas, visticamāk, ir izņēmums, kas apstiprina teoriju. Patiesībā ir diezgan skaidrs, ka, remontējot saskaņā ar ražotāja norādījumiem un izmantojot oriģinālās detaļas, ir labākas izredzes atgūt oriģinālās īpašības, nevis remontējot parastā servisā un izmantojot aizstājējus.

Drošas automašīnas pēc negadījumiem

No iepriekš minētā tomēr izriet, ka automašīnas pēc negadījumiem var būt arī drošas, ja negadījuma sekas novērstas autorizētā servisā vai servisā, kurā ir pieejamas pareizas procedūras un atbilstošs aprīkojums, un tādu transportlīdzekli droši var lietot. Tas nozīmē, ka, ja mēs pērkam automašīnu lietotu automašīnu tirgū, negadījumu pagātnei nevajadzētu kļūt par problēmu. Ja pārdevējs atklāti uzrāda dokumentus, kas apliecina, ka auto tika remontēts pareizajā servisā, to vajadzētu ņemt par pamatu, lai viņam uzticētos. Protams, automašīnām, kuras bija nokļuvušas negadījumos, pirms pirkšanas ir jāveic īpaši rūpīga pārbaude.

Lielākais drauds tomēr nav no automašīnām, kuras cietušas negadījumos un kuru pagātne ir labi zināma. Daudz lielākas problēma ir ar automašīnām, kuru drūmā vēsture tiek slēpta. Negodīgi auto importētāji izmanto pircēju naivumu, kuri tic, ka vācieši vai beļģi par ”kapeikām” atdod savas automašīnas, kuras pēc tam nonāk mūsu valstī par ļoti zemām cenām. Tikmēr aiz “laba” piedāvājuma parasti slēpjas “pārtīti” odometri un bieži vien gara sliktas kvalitātes remontu vēsture. Dažreiz lietotu automašīnu tirgū var nonākt līdz paradoksiem – pircējs nolemj iegādāties konkrētu auto modeli, jo tas labāk iztur drošības pārbaudes, un meklē importa iespējas, lai samaksātu par transportlīdzekli, cik vien iespējams mazāk. Tā rezultātā meklē automašīnas pēc negadījuma, kurām negadījuma sekas novērstas “par lētākām izmaksām.”

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.