
Auto servisa grāmatiņa – vēstures liecība, kuru viegli viltot
Auto servisa grāmatiņa gadu gadiem ir bijusi neatņemam auto sastāvdaļa. Tā sevī glabā vēstures liecības par paveiktajiem darbiem un auto apkopēm. Taču digitālajā laikmetā tām ir zināmā mērā zudusi vērtība un visi dati tiek glabāti dīleru datubāzēs.
Servisa grāmatiņas ir pārsteidzoši viegli viltot un atsevišķos interneta veikalos tās var iegādāties par dažiem eiro. Auto servisa grāmatiņas bezjēdzību pierāda arī autoDNA pērn veidotais sižets par Volvo V60, kuram, protams, ir oriģinālais nobraukums un pilna servisa vēsture.
Kā izrādās čiks vien bija no tā visa un pārdevējam nācās pamatīgi taisnoties un izlikties par Nezinīti uz Mēness. Grūti iedomāties, ka profesionāls auto tirgotājs nezinātu teikt, kur var pārbaudīt automašīnas VIN numuru.
Vērtība ir rēķiniem nevis nezināmas izcelsmes auto servisa grāmatiņai
Ņemot vērā, ka Latvijas vidējais autoparka vecums ir 13 gadi, tad auto servisa grāmatiņa joprojām daudziem pircējiem ir aktuāls dokuments iegādes brīdī. Digitālais laikmets ir ieviesis izmaiņas un jau šobrīd vairāki autoražotāji atskaites par veiktajiem darbiem uzglabā savās datu bāzēs.
Tas ir ne tikai praktiskāks risinājums, bet arī pasargā pircēju no lēta pakaļdarinājuma, kas var maldināt to par auto tehnisko stāvokli un potenciāli graut autoražotāja reputāciju lietota auto pircēja acīs. Ir vairāki sarkanie karogi, kas var liecināt par viltotu auto servisa grāmatiņu, piemēram, visi ieraksti ir veikti vienā rokrakstā, piedevām ar vienu un to pašu pildspalvu.
Lasiet vēl:
- Ko darīt, ja noskatītais auto ir pēc avārijas un ir vēlme to iegādāties?
- Auto pēc avārijas – septiņas pazīmes, kurām pievērst uzmanību pērkot lietotu auto
- Vai servisa grāmatiņa ir svarīga iegādājoties automašīnu?
- Servisa vēsture – vai un kā tas ietekmē transportlīdzekļa vērtību?
Melnie caurumi auto ekspluatācijas vēsturē
Bieži vien automašīnas ekspluatācijas vēstures ieraksti beidzas līdz ar dīlera noteikto un obligāto servisa apkopju grafiku. Saprotams, ka līdz ar garantijas beigām zūd jēga pārmaksāt oficiālajā dīlera servisā un tiek meklēti lētāki risinājumi, piemēram, pie paziņām vai lētākos servisos.
Tas nozīmē, ka bieži vien iztrūkst ieraksti par veiktajām apkopēm un nobraukumu. Ja nobraukumu vēl var paredzēt ar zināmu precizitāti, balstoties uz iepriekšējos gados veikto attālumu, tad svarīgi ieraksti par detaļu maiņu paliek uz katra pārdevēja sirdsapziņas.
Pieredzējis mehāniķis un rūpīga auto pārbaude uz stenda apvienojumā ar auto vēstures atskaiti, noteikti palīdzēs izvērtēt katra auto stāvokli atbilstoši sludinājumā teiktajam. Piemēram, par auto stāvokli pēc avārijas, ja tāda ir bijusi.
Viens no risinājumiem ir ieviest pašam savu servisa grāmatiņu un atzīmēt tanī visus veiktos remontdarbus un fiksēt nobraukumu, kā arī saglabāt čekus par detaļu iegādi un servisa pakalpojumiem. Lai arī šāda DIY auto servisa grāmatiņa diez vai būs pieejama automobiļiem, kas tikko piereģistrēti Latvijā, tālākai pārdošanai būs zelta vērtē un noteikti attaisnos jūsu noteikto cenu sludinājumu portālā.