
Pieci automašīnas trokšņi, kurus nevajag ignorēt
Lai arī mūsdienu automašīnas ir pārpildītas ar dažādu elektroniku, ir vairākas nemainīgas detaļas, kuru trokšņi ir atpazīstami pa gabalu. Lūk, pieci automašīnas trokšņi, kurus nevajag ignorēt un atstāt “uz vēlāku”.
Mūsu apkopotajā sarakstā ir pieci tipiskākie trokšņi, kas liecina par dažādas sarežģītības un izmaksu remontdarbiem. Vairums no tiem brīdinās par gaidāmo servisa apmeklējumu iepriekš un nemanāmi, taču intensitāte pieņemsies spēkā līdz apkārtēji nosodoši vērsīs skatienu jūsu virzienā.
Čīkstoši riteņi
Klasisks skaņas signāls no jūsu automašīnas bremžu sistēmas, kas brīdina par nodilušiem bremžu klučiem. Ja ar šādiem aizbrauksiet uz CSDD, tad inspektors visticamāk ieliks 2 un liks veikt to nomaiņu.
Šāda skaņa var rasties arī aukstā laikā vai arī, jau automašīna kādu laiku nav lietota. Faktiski šāda veida skaņa rodas no nodiluma indikatora, lai savlaicīgi informētu vadītāju, ka ir pienācis laiks nomainīt klučus.
Ja šo skaņu esat gana ilgstoši ignorējis, tad ar laiku to nomainīs metāla skrāpēšana. Šis ir pēdējais brīdinājums iekams paliekat bez bremzēm un apdraudat sevi un citus satiksmes dalībniekus.
Skaļš vai pat dārdošs izpūtējs
Pirms mēs ejam tālāk, ir lietderīgi atbildēt uz diviem vienkāršiem jautājumiem:
- Vai jūsu automašīnas izplūdes sistēma skan savādāk līdz ar akseleratora nospiešanu?
- Ja jūs turpināt intensīvi “gāzēt”, vai skaņa paliek ar vien skaļāka un dārdošāka?
Sākotnēji ir jāpārbauda automašīnas trokšņa slāpētājs (bundulis), jo tas uzņem visliekāko triecienu izplūdes sistēmas dzīves cikla laikā. Neliels caurums un troksnis būs manāmi jūtams. Ja skaņa vairāk līdzinās šņākšanai, tad ir vērts pārbaudīt vai nav parādījusies plaisa kolektorā vai izplūdes caurulē un kāda no blīvēm nelaiž garām. Graboša skaņa visticamāk liecina par nenostiprinātu izpūtēju.
Skaļi izplūdes sistēmas trokšņi pievērš apkārtējo uzmanību, taču tā arī ir zīme, ka izplūdes sistēma nefunkcionē pilnvērtīgi un var radīt slāpekļa monoksīda noplūdi, kas var nonākt arī automašīnas salonā.
Šī gāzu noplūde var izraisīt reiboni, sliktu dūšu un samaņas zudumu, kā rezultātā rodas nopietnas ilgtermiņa veselības problēmas. Tāpat kā ar bremžu problēmām, izplūdes sistēma ir jāsalabo vai jānomaina pēc iespējas ātrāk.
Šņācoša skaņa motortelpā
Šādi nevēlami automašīnas trokšņi varētu nozīmēt divas dažādas lietas. Vai nu jūsu motors ir pārkarsis, vai arī jums ir noplūde kaut kur dzesēšanas sistēmā. Pārbaudiet instrumentu paneļa temperatūras rādītāju un pārbaudiet vai tas nav pārāk augsts. Tvaiks no motortelpas ne par ko labu neliecina, tādēļ ieteicams braukšanu pārtraukt.
Pēc dzinēja izslēgšanas jūs varat pārbaudīt vai zem motora nav dzesēšanas šķidruma noplūde. Pirms motora pārsega atvēršanas vēlams pagaidīt kamēr tvaiks, kas nāk no dzinēja, ir pilnībā izzudis.
Šādā situācijā papildus dzesēšanas šķidrums neko daudz nedos. Karstums var nodarīt lielus bojājumus dzinējam, tāpēc vislabāk ir izsaukt evakuatoru un aiztransportēt to uz servisu. Ja problēma ir dzesēšanas šķidruma noplūdē, tad cēlonis, visticamāk, ir plaisa šļaukā.
Dauzīšanās vai klikšķināšana motortelpā
Viens no biežākajiem cēloņiem šādai skaņai ir zems eļļas līmenis. Ja tas ir atbilstošs, tad ir divi scenāriji – zems eļļas spiediens vai arī aizsērējumi, kurus ir radījuši gadiem ilgi uzkrātie netīrumi.
Ja ar motoreļļas cirkulāciju viss ir kārtībā, tad otrs iespējamais cēlonis ir vārsti, kurus ir nepieciešams pieregulēt. Mazāk ticami skaņas avoti, kurus nevar izslēgt ir problēmas ar ūdens sūkni vai ģeneratoru.
Čīkstoša skaņa un klabēšana no motortelpas
Vairumā gadījumu tas liecina par novecojušu siksnu, kurai ir zudis spriegums kā rezultātā rodas klasiskā čīkstoņa. Agri vai vēlu siksna būs jāmaina, bez atbilstoša spriegojuma tā nodarīs lielāku finansiālo bojājumu nekā savlaicīga maiņa.
Ja motortelpā ir klaboša skaņu, kuru pavada jaudas trūkums, automašīnai var būt netīrs gaisa filtrs. To ir salīdzinoši vienkārši pārbaudītu un arī nomainīt.
Iepriekš aprakstītās skaņas ir neizbēgamu remontdarbu vēstneši. Regulāra eļļas maiņa, gaisa un degvielas filtru maiņa, kā arī citi remontdarbi paildzinās jūsu automašīnas mūžu un gādās par jūsu un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību uz ceļa.
Vai jums patika raksts? Iespējams, jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.