Gribu pirkt auto
automātiskās pārnesumkārbas

Kas būtu jāzin par automašīnām ar automātiskām pārnesumkārbām.

Pievienoja 2 jūnijs 2020

 

Daudzu autovadītāju sapnis ir automašīna ar automātisko pārnesumkārbu. Diemžēl tikai nedaudzi var atļauties iegādāties šādu automašīnu no salona un aizmirst pārlieku lielās domas par remontiem vai ātrumkārbas nomaiņu. Diemžēl lielākā daļa no mums ir lemti meklēt automašīnas ar automātisko pārnesumkārbu lietotu auto tirgū, kur mūs var sagaidīt daudz nepatīkamu situāciju, tāpēc, pirms braucam “medībās” ir vērts iepazīties ar automātisko pārnesumkārbu veidiem kā arī ar to labākajām un sliktākajām īpašībām konkrētajos auto modeļos.


Automātisko pārnesumkārbu veidi

Lietotu automašīnu tirgū visbiežāk var sastapt 4 automatisko pārnesumkārbu veidus un katrai ātrumkārbai ir savi plusi vai mīnusi, tāpēc izvēloties sev piemērotāko varam izlemt vai tieši ar šo ātrumkārbu mums būs patīkami braukt.

Klasiskā automātiskā pārnesumkārba

Sākotnēji klasiskais “automāts” tika izmantots galvenokārt augstākas klases automašīnās. Kad tas izrādījās labs risinājums un tas parādīja sevi no labākas puses to sāka izmantot arī zemākas klases automašīnās. Sakarā ar savu popularitāti diezgan viegli var atrast servisu, kurš nodarbojās ar šo mehānismu remontiem. Jāatcerās, ka neraugoties uz to, ka šis “automāts” darbojās diezgan labi, tam diemžēl ir paaugstināts degvielas patēriņš.

Divsajūgu automātiskā pārnesumkārba (DSG)

Agregāts ko savulaik prezentēja VW koncerns. Tā ir diezgan moderna un ar labu darbspēju. Šī ātrumkārba palīdzēs mums ietaupīt pat līdz 15% degvielas. Tās darbība ir balstīta uz divu sajūgu sistēmu (viens pāra pārnesumiem otrs nepāra pārnesumiem) un divmasu spararatu. Roku rokā ar mūsdienīgumu, diemžēl, iet arī augstās izmaksas par šķidrumiem, iespējamiem remontiem, nomaiņām vai regulēšanām.

Ar šāda tipa pārnesumkārbu VAG piedāvā sekojošas automašīnas:

  • Audi (ar S tronic apzīmējumu) TT, A1, A3, S3, A4 i S4 (B8), A5, A7, A8 (D4), Q5 un R8;
  • Seat – Ibiza, Leon, Altea, Toledo, Alhambra; Skoda – Fabia, Octavia, Rapid, Roomster, Superb II, Yeti
  • Volkswagen – Polo, Golf (GTI, TDI), Jetta, Vento, Bora, Eos, Touran, New Beetle, Passat, CC, Sharan, Scirocco, Tiguan, Caddy, Transporter.

Meklējat automašīnu ar šāda veida automātisko pārnesumkārbu ir vērts pievērst uzmanību tādiem modeļiem kā:

  • Skoda Fabia II (2007-) 1.2 TSI 105 ZS,
  • Seat Ibiza IV (2008-) 1.2 TSI 105 ZS,
  • Volkswagen Golf V (2003-2008) 1.9 TDI 105 ZS,
  • Skoda Octavia II (2004-2013) 1.9 TDI 105 ZS,
  • Skoda Yeti (2009-) 2.0 DI CR 140 ZS,
  • Volkswagen Tiguan (2007-) 2.0 TDI 140 ZS.

Piesardzīgi jāizturās pret Chevrolet Cruze (2008-).

Bezpakāpju automātiskā pārnesumkārba (CVT)

Šī mehānisma darbība ir diezgan interesanta un daļēji ir balstīta uz Leonardo da Vinči konceptuālajiem izgudrojumiem – laikos, kuros vēl nepastāvēja motorizācija. Tomēr praksē šis “interesantais” mehānisms ir samērā dārgs apkopē, tāpēc izvēloties auto ar automātisko bezpakapju ātrumkārbu jābūt pārliecībai, ka tā mums kalpos ilgi.

Šī ātrumkārba ir Audi (apzīmē ar Multitronic) kā arī Nissan un Toyota (apzīmē ar CVT).
Liela interese lietotu auto tirgū ir tādam modelim kā Nissan Micra K12 (2002-2010) 1.4 16V 88ZS.

Ar piesardzību jāskatās uz Audi A4 Multitronic (2000-).

Selespeed – pusautomātiskā pārnesumkārba

Šīs  ātrumkārbas ātrumi japārslēdz ar slēdzi vai ar pogas palīdzību, kuri atrodās uz stūres un pārslēdzot nav jaizmanto sajūgs. Diemžēl ievērojamas grūtības rada tieši šāda veida pārnesumkārbas regulēšana.

Tās priekšrocība tomēr ir izturība neskaitot sajūga vadības sistemu. Selespeed galvenokārt izmanto Fiat automašīnās un to apzīmē ar Sportshift vai R Tronic.

Lietotu automašīnu tirgū viens no labākiem ir Audi A4 tiptronic (2000-2008) 2.4 V6 170 ZS.

Piesardzīgiem jabūt ar:

  • Fiat Grande Punto (ātrumkārba Dualogic)
  • Opla Corsa (ātrumkārba Easytronic)
  • Citroen C4 Picasso
  • Un vecākiem auto tādiem kā Fiat, Lancia, Alfa Romeo.

Kā iegādāties automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu

Pēc tam kad esam uzzinajuši no ekspertiem “kritiskos” modeļus un to iespējamos mīnusus ir laiks papētīt sludinājumus. Automašīnu ar automātisko ātrumkārbu īpatsvars lietotu automašīnu tirgū nemitīgi pieaug un šī tendence visticamāk turpināsies, jo īpaši ar laišanu tirgū hibrīddzinējus ar “automātiem”. Meklējot pievilcīgākus piedāvājumus nav jāvadās tikai pēc cenas. Jāskatās arī uz auto noskrējienu – jo mazāks, jo lielāka iespēja, ka problēmas ar pārnesumkārbu būs mazākas vai arī tās vispār nebūs.

Kad jau būsiet izlēmuši apskatīties izvēlēto auto jāsarunā uz ilgāku izmēģinājuma braucienu. “Automātiem” ir tas, ka dažreiz ilgāk iesilstot tie darbojās sliktāk. Jāaizved arī automašīnu uz specializētu servisu, kur remontē tieši šāda veida automātiskās pārnesumkārbas, jo tas ir pietiekami sarežģīts mehānisms un nevajadzētu to uzticēt pirmajam satiktajam mehāniķim. Servisa apmeklējuma laikā japārbauda arī eļļa pārnesumkārbā vai ir pietiekams daudzums un tai ir jābūt caurspīdīgai.

Mēģinot iegādāties automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu jāatceras, ka cena par ērtību parasti ir augstās izmaksas par remontu, tāpēc “automāti” drīzāk ir paredzēti tiem, kuri nepieciešamības gadījumā varēs atļauties samaksāt lielāku naudas summu par negaidītiem remontiem. Ja, tomēr, mūsu pašreizējā situācijā ir jāskaita katrs eiro, sapni par automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu būtu vērts atlikt līdz labākiem laikiem.

Summa komentāri: 2

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Lii

    Labvakar.
    Stāvot uz vietas automašīna ar automātisko kārbu ik pa laikam kā sakustas uz priekšu,dzirdami tādi klusi klauvējieni no apakšas un mašīna minimāli sakustas uz priekšu,kāds varētu būt šī iemesla cēlonis?