Padomi

Kā paildzināt automātiskās pārnesumkārbas kalpošanas laiku?

Pievienoja 31 augusts 2017

Automātiskās pārnesumkārbas ir daudzu autovadītāju sapnis. Lielākā daļa nevēlas pirkt automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu, paužot satraukumu par tās darbības ilgumu. Tāpēc mēs gatavojamies sniegt dažus padomus par to, kā rūpēties par automātisko pārnesumkārbu.

Automātiskās pārnesumkārbas darbības ilgums attiecībā pret tās veidu

Automātiskās pārnesumkārbas darbības ilgums ir atkarīgs no tās veida un tā, vai mēs to pareizi izmantojām. Tātad sāksim ar īsu pārskatu par četriem “automātu” pamata veidiem. Kopumā noteikumi to izmantošanai ir līdzīgi, taču tie var atšķirties ar ievērojamām niansēm, tāpēc ir ieteicams uzzināt, kāda veida automātiskā pārnesumkārba ir mūsu automašīnā vai transportlīdzeklī, kuru plānojam iegādāties:

  • Tradicionālā automātiskā pārnesumkārba – AT (Automatic Transmission) – ir īpaši populāra augstākās klases automobiļos un bieži apvienota ar dažādu braukšanas režīmu izvēli.
  • Divu sajūgu automātiskā pārnesumkārba – DCT (dual-clutch transmission) – ir sastopama tādās mašīnās, kā Audi (S Tronic), Volkswagen (DSG), BMW (DCT, SMG, DKG), Porsche (PDK), Ford (PowerShift), Renault (EDC), Alfa Romeo (DDCT). Šim pārnesumkārbas tipam ir divi automātiski vadāmi sajūgi (atsevišķi nepāra un pāra pārnesumiem) un divmasu spararats. Tā tiek kontrolēta automātiski, bet vadītājs var arī pārslēgt pārnesumus pats.
  • Automatizēta manuālā pārnesumkārba – AMT (Automated Manual Transmission) – Tā ir pieejama Fiat (Sportshift), Audi (R Tronic), Citroen (Sensodrive), Mitsubishi (Allshift), Opel (Easytronic), Renault (Quickshift) , BMW (SMG). Ar šo pārnesumkārbas veidu vadītājs joprojām var pārslēgt pārnesumus pats, izmantojot tradicionālo kloķi vai pogu uz stūres, bet neizmantojot sajūga pedāli.
  • bezpakāpju automātiskā transmisija – CVT (Continuously Variable Transmission) – var atrast arī Audi (Multitronic), Honda, Nissan, Mitsubishi, Suzuki. Šāda veida transmisijas darbību bieži vien salīdzina ar velosipēdu pārnesumu pārslēdzēja darbību.

Automātiskās pārnesumkārbas darbības ilgumu var paildzināt, pareizi izmantojot režīmus

Lai automātiskā pārnesumkārba kalpotu ilgāk, ir pareizi jāizmanto tās dažādie režīmi:

  • P (park) – mēs to izvēlamies, kad esam apstājušies un vēlamies izslēgt dzinēju. Pareiza darbību secība ir šāda: mēs pilnībā apturam automašīnu, izvēlamies P režīmu un izslēdzam dzinēju.
  • R (reverse) – mēs to lietojam, kad mēs vēlamies braukt atpakaļgaitā. Pirms R režīma izvēles mums ir pilnībā jāaptur automašīna.
  • N (neutral) – mēs to lietojam tikai automašīnas vilkšanai vai stumšanai. Braukšanas laikā neizmantojam N režīmu.
  • D (drive) – D režīms ir paredzēts braukšanai uz priekšu. Mēs to pārslēdzam tikai tad, kad automašīna ir apturēta.
  • L (low) vai 1 – tas ir režīms, kurā ir ieslēgts pirmais pārnesums. Šis režīms tiek izmantots, ja ir automašīnai ir liela slodze, t.i., smagas piekabes vilkšana vai braukšana kalnā, kā arī lēnai braukšanai, ti, pārpildītā autostāvvietā vai sastrēgumā.
  • S (snow) vai 2 – to izmanto, lai uzsāktu braukšanu uz slidenas virsmas vai braucot lejā pa kalnu. Tas nozīmē, ka otra pārnesuma bloķētājs izmanto pirmo un otro pārnesumu automātiski.

Runājot par vissvarīgākajiem ieteikumiem par automātiskās pārnesumkārbas dažādu režīmu lietošanu, šeit tie ir:

  • Neizmantosim N vai P režīmus, braucot vai stāvot ar iedarbinātu dzinēju. N režīms tiek izmantots kad automašīna tiek vilkta, kamēr P režīms ir paredzēts, lai pēc režīma izvēles dzinēju izslēgtu.
  • Neizmantosim D vai R režīmus, kad automašīna turpina virzīties uz priekšu. Mēs izvēlamies šos režīmus, kad automašīna ir pilnībā apturēta.
  • Neizslēgsim dzinēju nevienā citā režīmā, kā P.
  • Neatstāsim automašīnu uz nogāzes ar nenovilku rokas bremzi. Pareiza darbības secība ir šāda: novieto automašīnu izvēlētajā vietā, Nospiežam bremzes pedāli, izvēlamies P režīmu un izslēdzam dzinēju.
  • Ja mums nav citas izvēles kā vilkt mūsu automašīnu, mums vienmēr vajadzētu izvēlēties N režīmu, un, ja iespējams, mums vajadzētu atstāt dzinēju darbojamies. Mums vajadzētu arī prasīt, lai velkošā automašīna nepārsniegtu 40 km / h un apstātos katrus 15 km. Labākais veids, kā transportēt nekustīgu automašīnu ar “automātu”, ir evakuators.

Citi ieteikumi, kas automātiskās pārnesumkārbas darbību padara ilgāku

Mums vajadzētu izvairīties no piekabju vilkšanas. Daudziem transportlīdzekļiem ar CVT tipa pārnesumkārbām tas ir faktiski aizliegts. Vismazākās problēmas piekabes vilkšana sagādās DCT tipa pārnesumkārbām. Transportlīdzekļa ražotājam jānodrošina sīki izstrādātas vadlīnijas par piekabes vilkšanas iespējām. Protams, katra automašīna ar “automātu” var vilkt piekabi, bet šāda veida brauciens ievērojami samazina automātiskās pārnesumkārbas izturību, tādēļ mēs iesakām stingri ievērot automašīnas ražotāja ieteikumus.

Vēl viens ieteikums ir nedarbināt dzinēju, kamēr neesam nospieduši bremzes, ja vien mums nav palaišanas kontroles sistēmas. Tomēr pat tad mums vajadzētu izvairīties no tā, ka mūsu automašīna var kustēties. Mums vajadzētu arī mēģināt nevadīt automašīnu pārāk nevienmērīgi. Dinamiska gāzes pedāļa spiešana paildzina automātiskās pārnesumkārbas darbības ilgumu. Tas jo īpaši attiecas uz CVT tipa pārnesumkārbām.

Mums arī jāatceras, ka nav ieteicams ar jebkāda veida automātisko pārnesumkārbu braukt dziļos ūdeņos. Tām ir daudz elektronikas, kas nereaģē precīzi augsta mitruma iedarbībā.

Viena no vissvarīgākajām lietām, kas nodrošinās automātiskās pārnesumkārbas ilgu darbību, ir regulāras apkopes. Pārnesumkārbas eļļa jāmaina ik pēc 30-60 tūkstošiem kilometru. Izņēmums ir tad, kad mēs pērkam jaunu automašīnu. Tad mēs varam atļauties neveikt pirmo eļļas maiņu līdz sasniedzam 100 tūkstošus km nobraukumu.

Mums vajadzētu mainīt eļļu profesionālā remontdarbnīcā, kurā tā tiks pareizi izvēlēta. Tas ir tāpēc, ka eļļai ir jābūt ideāli piemērotai automātiskās pārnesumkārbas tipam un ražotāja prasībām. Profesionālā remontdarbnīcā eļļu, visticamāk, mainīs dinamiski, nevis gravitācijas veidā (tas nozīmē, ka vienkārši notecina veco eļļu). Dinamiskais veids ļauj atbrīvoties no visas vecās eļļas un attīrīt sistēmu ar profesionāliem risinājumiem. Laba eļļa un tās mainīšana noteikti nav ļoti lēti. Tomēr jāpatur prātā, ka labāk maksāt par regulārām apkopēm nedaudz vairāk, nekā izdot lielu naudas summu par remontu vai visas pārnesumkārbas nomaiņu.

 

Summa komentāri: 3

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Aivis

    Pēc Jūsu teksta jāsaprot ka nav ieteicams darbināt (ilgstošī rūcināt) stāvoklī P un stāvoklī N tad sakiet lūdzu kādā stāvoklī uzpildīt dzinēju???

  2. Aivis

    Jūsu teksts “Neizmantosim N vai P režīmus, braucot vai stāvot ar iedarbinātu dzinēju” ???