
Automobiļa sēdekļu apsilde gan komfortam, gan drošībai
Tuvojoties aukstam laikam ar vien biežāk mēdzam ieslēgt podziņu automobiļa sēdekļu apsildei. Ļoti pat patīkama lieta. It īpaši no rīta vai pēc darba, kad auto vēl nav paguvis iesilt. Te gan vajadzētu ņemt vērā dakteru ieteikumu, ka ne vienmēr un ne visiem šāda opcija nāk par labu. Piemēram, tiem, kas mokās ar šoferiem raksturīgajām muguras sāpēm. Iekaisumu gadījumā sildīšana var nodarīt vēl lielāku ļaunumu un sēdekļu apsilde ir pietiekami liels siltuma avots.
Bet lai nu medicīniskās lietas paliek mediķu pārziņā. Mēs vairāk par tehniskām lietām. Piemēram par to, ka apsildāmo sēdekļu sildelementu tīkls nepavisam nav no pirksta resnuma vadiem. Tas ir gana smalks un tāpēc viegli sabojājums. Kā minimums vajadzētu atcerēties, ka šādos sēdekļos jābūt vienmērīgam smaguma izklājumam. Teiksim tā – šādos sēdekļos jāsēž ar pilnu dibenu!
Lasi vēl: Salona apsilde nedarbojas – atbildes uz Top 5 biežākajiem iemesliem
Atspiedies ar ceļgaliem un paliec aukstumā
Bieži vien jaunie vecāki nometas uz blakus sēdekļa uz ceļgala, lai sakārtotu knēveļa krēsliņu vai piesprādzētu pašu knēveli. Uz ceļgala mēdzam ietupties sēdeklī arī tad, kad tīrām salonu vai meklējam kādu nozudušu lietu.
Šādos gadījumos ir ļoti liela iespēja sabendēt apsildes sistēmu pārplēšot vienu vai vairākas stīgas. Apsildes tīkls ir elastīgs, taču ne tik ļoti, lai izturētu kulaka lieluma simts kilogramu spiedienu. Arī piecdesmit kilogrami jau var kļūt par bojājuma iemeslu.
Sēdekļu apsildi, protams, var salabot. Tas nav lēts prieks un ne vienmēr tas izdodas. Tāpēc labāk uzmanīties un saglabāt šo opciju pēc iespējas ilgāk kaujas gatavībā.
Ne katram auto šāda opcija paredzēta
Bet ko darīt tad, ja sēdekļu apsilde nemaz nav paredzēta? Vai nu komplektācijā tāda nav iekļauta, vai arī esam izvēlējušies tik vecu auto, kuram šādas ekstras bija liels retums.
1951. gadā Roberts L. Balards – General Motors inženieris – iesniedza patentu “Automobile Seat Heater”.
Izrādās, ka ir vesels lērums ar alternatīviem risinājumiem. Piedāvājuma klāstā ir pat gana nopietnas apsildes sistēmas, kuras var iestrādāt pašā sēdeklī. To gan nevarēsim izdarīt paši, tādēļ šis darbiņš būs jāuztic profesionāļiem, kas pratīs paārdīt vaļā sēdekļa apšuvumu un pēc tam to atkal aizšūt, noteikti tiks galā ar tādu uzdevumu. Uzreiz jāsaka, ka šāds komplekts nav lēts un darbs noteikti arī izmaksās ne mazums. Tomēr, ja esam droši, ka ar šo auto brauksim vēl vismaz pāris ziemas, tad tas varētu atmaksāties.
Un, visbeidzot, vienkāršākais risinājums – sēdekļu pārvalki ar iebūvētu apsildi. Te gan varam paši tikt galā saviem spēkiem, jo process ir tieši tik pat vienkāršs, kā uzvilkt jebkurus citus parastos sēdekļa pārklājus. Turklāt arī lietošanā un pievienošanā te nekādu pārsteigumu nav – iespraud piepīpētājā kontaktu, pagriez slēdzīti un sildi dibenu uz nebēdu. Un, ja sadomājam mainīt auto pret citu, kuram arī nav sēdekļu apsilde, tad varam šo pārklāju paņemt līdzi.
Lasi vēl: Silts dibens – 18 eiro mēnesī? Kā auto ražotāji cer noturēt klientu
Automobiļa sēdekļu apsilde – komfortam un arī drošībai?
Vai šāda opcija ir tikai komfortam vai arī drošībai? Daudzi teiks, ka tas ir mīkstpēdiņiem, kuri nevar paciesties kamēr auto iesilst. Speciālisti tam nepiekritīs un apgalvos, ka tam ir tiešs sakars ar satiksmes drošību. Jebkurš autobraucējs, kurš savā postenī izjūt diskomfortu, ir neuzmanīgs pret to, kas notiek uz ceļu. Tāpēc mēs sakām “jā”! Automobiļa sēdekļu apsilde ir arī mūsu drošība!
Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.