Gribu pirkt auto
labākie benzīna dzinēji

Vislabākie benzīna dzinēji

Pievienoja 9 marts 2016

Nesen pieskārāmies tematam par labākajām dīzeļdzinējiem. Šoreiz apskatīsimies, kuri ir vislabākie benzīna dzinēji. 

Jēdziens ”vislabākais” ir diezgan neskaidrs. Tas var attiekties, gan, uz to, ka dzinēju nav bieži jāremontē, gan, arī uz to, ka tam ir labi jaudas sniegumi, vai arī viss kopā. Mēs galvenokārt koncentrēsimiest uz ekspluatācijas bezproblemātiskumu.

3.0 R6 no BMW

Sāksim no biezā gala. Nevar noliegt, ka BMW radīja inženiertehnisku mākslas darbu, kurš tīksminās pozitīvos atzinumos, tieši tāpat kā dīzeļdzinējs ar tādu pašu tilpumu. Kāpēc daudzi ir sajūsma par šo dzinēju? Pirmkārt – tas jau daudzus gadus ir ekspluatācijā un pa šo laiku pie tā ir diezgan stipri piestrādāts, otrkārt – ja to pareizi lieto tas neplīst un visbeidzot treškārt – ražotājs to vēl joprojām piedāvā saviem klientiem un tas runā pats par sevi. Tuvāka iepazīšanās ar automašīnu, kurai ir šāds dzinējs ir ļoti aizraujoša, it sevišķi pēc neliela izbrauciena.

Jaunākām versijām ir pārsteidzoša veiktspēja. Tam ir jaunākās paaudzes tiešā iesmidzināšana un mainīgo vārstu darbības sistēma. Diemžēl šāda dzinēja remonti un apkopes ir daudz sarežģītākas.

1.25 R4 no Ford

Bet tagad nolaidīsimies uz zemes. Ford 1.25l benzīna dzinējs aizstāja līdz šim esošo un nedaudz lielāko 1.3l benzīna dzinēju. Teorētiski, izmaiņas nebija lielas, bet praksē izrādījās, ka progress ir milzīgs. Priekštecis bija samērā gurdens un tam bija daudz visādu vainu. Toties pēctecis ir tiešs pretstats un šo dzinēju iesaka gandrīz katrs auto lietpratējs. Kāpēc? Dzinējs sevi labi pierāda mazajās pilsētas automašīnās. Tas diezgan labi reaģē uz labās kājas kustību un pie nelieliem ātrumiem saglabā labu dinamiku. Turklāt ekpluatācijā tas nav diezgan prasīgs kā arī rezerves daļas tam ir samērā lētas un viegli pieejamas.

4.3l V8 no Lexus

Liels dzinējs nenozīmē, ka tas ir nepieejams. Vairāk nekā 4l tilpums,  astoņi cilindri V veida sistēmā un pat 300ZS tīras jaudas – tas noteikti nav tikai un vienīgi piedāvājums arābu šeiham. Pirmspirkšanas diagnostika parasti reti uzrāda kādas problēmas un šī dzinēja uzturēšanas izmaksas ir ļoti saprātīgā līmenī. Šis dzinējs, ar visai labu izturību, patiešām padarīja Lexus par slavenu zīmolu. Dzinējam ir patīkama skaņa, tas darbojās izsmalcināti un lielā jauda labi saskan gandrīz ar  katru Lexus modeli. Ir vēl kas! Ņemot vērā savu lielo tilpumu tas ir ļoti ekonomisks. Sliktāk ir tad, ja kaut kas sabojājas, jo diemžēl detaļas nav lētas un reti sastopamas mūsu tirgū.

1.6l R4 no Toyota 

Droši vien Toyota uzbūvei nevar piesieties neviens auto eksperts. Piesieties var galvenokārt tikai vienai lietai. Šis dzinējs daudz neatšķrās no līdzīga tipa dzinējiem, bet savus konkurentus tas pārsteidz vienīgi ar to, ka šajā dzinējā nav nekā tāda, kas varētu iziet no ierindas. Vismodernākā tehnoloģija šajā dzinējā ir mainīga vārstu atvēršanās laika regulēšanas sistēma, jeb VVT, kā arī priekšrocība vienkāršajā uzbūvē, kas palīdz neiztukšot maku. Dzinējs ir viegls, tas attīsta 132ZS jaudu, tam patīk augsti apgriezieni un motora ķēde tajā nav aizstāta ar motora siksnu, tāpēc servisa apmeklējumi tam ir retāki. Šī dzinēja konstrukcija labi iederās Toyota koncepcijā – šīs markas automašīnas ir vienkāršas un uzticamas.

2.0T R4 no Renault

Tā ir veca un laba konstrukcija no tiem laikiem kad ekoloģijai nebija pārāk daudz ko teikt. Vēlāk automašīnas tika pie turbīnas ar kuru dzinējs apvienoja divas dažādas lietas – diezgan augstu uzticamību un lielisku sniegumu. Šādas turbo versijas jauda sasniedz pat 250 ZS, bet parasti jauda nepārsniedz 200ZS. Šo dzinēju parasti var sastapt zem Laguna un Vel Satis motora pārsega, kaut arī tas izcili darbojās Megane modelī. Tas ir izturīgs, diezgan viegls apkalpošanā un tam viegli ir pieejamas visas rezerves daļas. Labs variants.

1.8 R4 no Audi

Šis dzinējs savu darbību uzsāka pagājušajā gadsimtā un pārsteidza visus ar savu sarežģīto uzbūvi (tam bija 5 vārsti uz cilindru nevis 4 vai 2 kā parasti). Vecāka izlaiduma Audi automašīnām parasti dzinējs attīsta 125ZS jaudu, bet jaunākas versijas, salīdzinājuma ar vecajām, jau ir kā raķetes uz ceļa. Protams tas ir samērā vilinošs piedāvājums, bet tomēr šadus auto pirms pirkšanas ir kārtīgi japārbauda, lai vēlāk izvairītos no sarežģītajiem remontiem.

Šis dzinējs ar laiku sasniedza katrreiz labākus parametrus un jaunakās versijas jau ir aprīkotas ar tiešo degvielas iesmidzināšanu un turbīnu. Tie sasniedz labus parametrus, saudzīgi lietojot tie ir ekonomiski un visādā ziņā pārbaudīti dzinēji. Daudzi šāda veida dzinēji diemžēl jau ir nokauti, tāpēc, pirms to iegādāsieties, tam būtu japievērš lielāka vērība.

2.5 R5 no Volvo

Sākotnēji to uzstādīja uz Volvo 850 un tam bija 2.4l tilpums. Ar laiku tas tika pilnveidots un jaunākajos modeļos benzīna dzinējam jau ir 2.5l tilpums, kuru parasti apzīmē ar T5. Ar ko tas izceļas?

Pirmkārt, ar savu diezgan neparasto konstrukciju, jo tā cilindriem ir nepāra skaits. Tas darbojas diezgan labi, daudziem modeļiem ir uzstādītas turbīnas, līdz ar to jaudīgākās versijas sasniedz 350ZS jaudu. Biežāk sastopamie varianti ar 200ZS jaudu arī uzrāda lielisku sniegumu, tiem ir patīkama skaņa un pietiekamas jaudas rezerves. Laika gaitā dzinējs tika uzlabots, bet tomēr problēmas bieži vien ir ar automātisko pārnesumkārbu.

Patiesībā, pirms pērkat automašīnu vienmēr pārbaudiet tās stāvokli, jo tas būs atkarīgs no tā cik apmierināti jūs būsiet to lietojot. Minētie dzinēji, par kuriem šeit rakstījām, labi izpildīs savu funkciju un priecēs jūs ar labu veiktspēju tikai tad, ja veltīsiet tiem vairāk laika un uzmanības.

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.