Padomi
Drošības spilveni

Bīstamie drošības spilveni – septiņas situācijas, no kurām izvairīties

Pievienoja 29 janvāris 2019

Drošības spilveni un jostas ir divas vitāli svarīgas sistēmas, kas nepārprotami glābj šoferu un pasažieru dzīvības. Taču, lai tās pildītu savu funkciju, ir jāpārliecinās, ka mēs paši neesam radījuši mākslīgu apdraudējumu.

Vēl salīdzinoši nesen drošības spilveni atradās vienīgi stūres ratos, taču šobrīd autoražotāji tos izvieto teju visā salonā. Lai gādātu, ka tie pilnvērtīgi pilda savu funkciju un pasažieriem nenodara lielāku ļaunu, bieži vien tiek aizmirsts, ka tie “piepūšas” ar eksploziju.

“Ķengursitamie”

Sensori, kas konstatē sadursmi un izvieto gaisa spilvenus, atrodas transportlīdzekļa priekšpusē. Ja automobilim ir uzstādīts “ķengursitamais”, tas traucēs sensoru darbību un avārijas brīdī gaisa spilveni var arī nenostrādāt.

Kājas uz priekšējā paneļa

Grūti iedomāties, ka autovadītājs varētu savas kājas atbalstīt uz priekšējā paneļa, taču blakussēdētāji garos pārbraucienos gan izmanto šādu iespēju. To nevajadzētu darīt vairāku iemeslu dēļ! Ja notiks ceļu satiksmes negadījums, tad blakussēdētāja kājas tiks pamatīgi apdraudētas no divām frontēm vienlaicīgi – pašas avārijas, kā arī drošības spilvena, kas kājas zibenīgi ietrieks vējstiklā, radot pamatīgas traumas.

Nepareiza sēdēšanas pozīcija

Vadītāja puses drošības spilvens vienmēr ir uzstādīts stūres ratā. Daudzi autovadītāji ir pieraduši sēdēt pārāk tuvu stūrei. Ja notiks nelaimes gadījums, sprādziens, ko izraisa gaisa spilvenu palaišana, var pamatīgi traumēt vadītāja seju. Lai frontālie gaisa spilveni optimāli pildītu savu funkciju, priekšā sēdošo cilvēku rumpjiem ir jāatrodas vismaz 25 cm attālumā no tiem.

Drošības spilveni piepūšas aptuveni 10 milisekundēs. Ja sēdēšanas pozīcija ir pareiza un drošības josta nospriegota, tad sejas traumām nevajadzētu būt.

Drošības jostas

Bija laiki, kad drošības jostu lietošana bija lieks un neērts pienākums. Sabiedrībā pat valdīja zināms uzskats, ka to dara tikai “nūģi”. Par laimi mūsdienās lielākā daļa sabiedrības ir mainījusi savas domas.

Drošības josta notur cilvēku vietā, lai pārējās drošības sistēmas, tai skaitā arī drošības spilveni, pildītu savu funkciju – sargātu cilvēka dzīvību. Ja šajā ķēdes mehānismā tiek izslēgtas drošības jostas, tad sadursmes brīdī cilvēka ķermenis ar pilnu jaudu ielido sprāgstošajos gaisa spilvenos.

Lasiet vēl:

Sēdekļu pārvalki

Lai arī jau kādu laiku sēdekļu pārvalki ir izgājuši no Latvijas auto modes, joprojām, netrūkst atsevišķu eksemplāru. Ja auto ir gana jauns un aprīkots ar sānu drošības spilveniem, tad šādiem automobiļiem sēdekļu pārvalkus nevajadzētu uzstādīt.

Gaisa spilveni ir ieslēpti pašos sēdekļos, savukārt apdare ir veidota tā, lai sadursmes brīdī tā viegli pārplīstu, dodot vietu gaisa spilvenam. Ja krēsls ir apjozts ar pārvalku, tas var traucēt gaisa spilvenam pareizi piepūsties.

Paneļa dekori

Sunītis, kuram kratās galva, svētbildes un visi citi “štruntiņi” ir jāņem nost! Ja auto ir aprīkots ar priekšējiem gaisa spilveniem, tad sadursmes brīdī, kad sprāgs vaļā blakussēdētāja paneļa plastmasa, tie paātrināsies ar ļoti lielu spēku.

Zīdaiņa krēsliņš

Par to māmiņu skolās atgādina, par to māmiņu forumos atgādina, un par to arī autoDNA atgādinās. Pirms liekat savu zīdaini tam paredzētajā krēsliņā, kuru plānojat sprādzēt pie blakussēdētāja krēsla, obligāti atslēdziet drošības spilvenu!

Avārijas gadījumā, zīdainis ar visu krēsliņu tiks ietriekts automašīnas jumtā! Nav nekā tāda, kas nevarētu pagaidīt dažas sekundes, līdz jūs atslēdzat drošības spilvenu, PIRMS braukšanas uzsākšanas.

Sargājiet sevi un savus tuviniekus. Drošības tehnoloģijas mūsdienās ir daudz un tās visas ir radītas cēla mērķa vārdā – glābt dzīvības. Ievērojiet pareizu to lietošanu un ieklausieties CSDD informatīvajās kampaņās, kuras katru gadu aktualizē arvien jaunu problēmu – miegainību, nogurumu, telefona lietošanu, piesprādzēšanos utt.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.