autoDNA iesaka
brivroku-sistema-autoDNA

Brīvroku sistēma nav untums, bet izdzīvošanas ķīla

28 augusts 2022

Dumji izbeigt dzīvi telefona sarunas dēļ…

Kā jau vienmēr šādās reizēs jāsāk ar nepatīkamiem faktiem un skaitļiem. Eiropas satiksmes biroja statistika liecina, ka līdz pat 30 procentiem smagu satiksmes negadījumu notiek mobilā telefona dēļ. Un te pat nerunāsim par ziņu rakstīšanu vai selfiju taisīšanu. Elementāra saruna pa telefonu bieži vien noved pie neatgriezeniskām sekām.

Speciālisti veikuši pētījumus un secinājuši, ka arī pati saruna var kalpot kā negadījuma iemesls. Tā pamatīgi novērš uzmanību no konkrētā brīža realitātes un samazina reakcijas laiku vismaz trīs reizes. Gan jau daudzi būs pamanījuši, ka aizvadot laiku pie stūres sarunās pa telefonu, prāvu ceļa gabalu mēs vispār neatceramies. Tas ir izgriezts no mūsu apziņas. Un zemapziņa nav īpaši labs palīgs autovadīšanā!

brivrokusistema

brivrokusistema

Maksā par opcijām, kuras nelieto?

Vislielākais pārsteigums un neizpratne ir par samērā jaunu automobiļu īpašniekiem, kuru sēž pie stūres ar telefona klausuli pie aus. Ir ļoti jāpacenšas atrast automobili līdz desmit gadiem, kuriem nav iebūvētas bezvadu savienojuma brīvroku sistēmas. Piemēram, šā gada budžeta klases apvidnieka multimediju centrs nav aprīkots ar navigāciju, taču brīvroku sistēma darbojas nevainojami.

Ir diezgan neizprotama loģika iegādāties dārgu auto ar modernākajām tehnoloģijām un tās principiāli neizmantot. Tas ir tas pats, kas neieslēgt sēdekļu apsildi, bet likt zem dibena no mājām atnestu termofora pudeli. Absurds? Tajā pat laikā ļoti liela daļa jaunu un mazlietotu auto īpašnieki izvēlas turēt mobilo telefonu pie aus.

Hands free dažu uzpildes stacijās izdzerto kafiju vērtībā

Ja nu tomēr kāds izvēlas vecāka gada gājuma automobili, kura kasešu atskaņotājā nav pieejama šāda funkcija kā saslēgums ar telefonu, tad veikalu plauktos ir pieejama milzu plaša brīvroku sistēmu gūzma. Un ne pavisam tas mūsdienās nemaksā nekādu kosmisko naudu, lai to nevarētu atļauties savas drošības dēļ.

Piemēram, gluži elementāra pie auto saules sarga piespraužama bluetooth ierīce, kas ļauj brīvi sarunāties neturot telefonu rokās. Un šāda garnitūra izmaksās labi ja 30 eiro. Ir, protams, arī nopietnākas sistēmas, kuras savienojamas ar esošo audio sistēmu. Ir priekšējā panelī instalējamas sistēmas un pat tādas, kas viegli montējamas auto sēdekļa drošības pagalvī.

Par visu varu darīt to, kas bīstamāks

Pēc satiksmes drošības ekspertu novērojumiem un ieteikumiem visbīstamākais sarunas veids ir turot telefonu pie aus. Citi pamanās to turēt nostāk no sevis, taču lietas būtību tas nekādā veidā nemaina – viena roka ir aizņemta un vismaz 40 procenti uzmanības no apkārt notiekošā ir novērsta.

Otrs ne īpaši prātīgais saziņas veids ir tālrunis speciālā turētājā, kurš iestatīts uz skaļajiem sakariem. Kā liecina Eiropā veikti pētījumi, autovadītājs šādas sarunas laikā aktīvi cenšas kontrolēt vai sarunu biedrs labi saklausa teikto. Tas reizēm liek pietuvināties telefonam un novērsties no ceļa.

handsfree

Viens no sarunas veidiem varētu būt speciālas bluetooth austiņas, kas nodrošina bezvadu savienojumu ar telefonu. Tas, protams, ir labāk, kā turēt telefonu rokās, taču no satiksmes drošības viedokļa ne īpaši drošs tā iemesla pēc, ka austiņas slāpē apkārtējās skaņas. Šādi varam nesaklausīt ekstrēmu bremzēšanu mums blakus, varam palaist garām brīdinošu skaņas signālu vai operatīvā dienesta tuvošanos. Ja tomēr izvēlamies šādu brīvroku sistēmu, tad obligāti jāpārliecinās, ka šī iekārta nodrošina apkārtējo skaņu aktivācijas iespēju. Tas nozīmē, ka varam izmantot tikai tās austiņas, kuras nodrošina 100 procentīgu apkārtējo skaņu dzirdamību.

Un vēlreiz atgādinājums tiem, kam automobiļa iebūvētā audio sistēma atbalsta savienojumu ar telefonu – izmantojiet modernās tehnoloģijas, kas radītas tieši jums. Jūsu drošībai. Tās ir ļoti elementāri izmantojamas un pieslēgumu var veikt jebkurš, kurš pratīs ieslēgt radio uztvērēju vai uzstādīt navigācijas sistēmā gala maršrutu.

Atcerēsimies, ka mobilā telefona izmantošana pie stūres ir ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums. Un atcerēsimies, ka arī sarunas ar brīvroku sistēmas palīdzību ir uzmanības novēršana, tāpēc brauciena laikā vajadzētu iztikt ar īsām atbildēm uz ienākošajiem zvaniem, lai vienotos par garāku sarunu pēc brīža, kad būsim piestājuši drošā vietā un ar sarunu nespēsim nodarīt neko ļaunu ne sev, ne apkārtējiem!

Summa komentāri: 0

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.