Padomi
Transmisijas maiņa

Dārgākie auto remontdarbi – pārliecinies pirms auto iegādes

Pievienoja 15 janvāris 2021

Daudz esam rakstījuši gan par lietām, kuras noteikti pārbaudīt pirms automobiļa iegādes, gan arī par regulārām eļļas maiņām un kaudzi citām lietām. Šoreiz ielūkosimies retāk izplatītos auto remontdarbos, taču ar laiku kāds no tiem būs jāveic.

Dārgākie auto remontdarbi atkarībā no automobiļa markas un modeļa var maksāt sākot no vairākiem simtiem līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro. Taču neatkarīgi no markas un modeļa šo remontdarbu topā būs – turbīnas maiņa, sprauslu maiņa, ātrumkārbas remonts, dzinēja maiņa, drošības spilvenu maiņa, dzinēja maiņa, baterijas maiņa hibrīdiem un elektro automobiļiem, DPF kvēpu filtra maiņa, elektroinstalācijas maiņa.

Raksta turpinājumā apskatīsim nedaudz detalizētāk par katru no šiem remontdarbiem un kas pie tāda var novest. Ne vienmēr tai ir jābūt smagai avārijai vai ūdens nodarītam kaitējumam.

Turbīnas maiņa

Turbokompresors jeb turbīna Džeremija Klarksona vārdiem izsakoties, ir kaut kāds maģisks voodoo verķis, kas liek tavam auto uzņemt ātrumu. Dzinējiem kļūstot mazākiem, apetīte pēc jaudas pieaug. Līdz ar to teju ikvienam jaunam auto mūsdienās ir turbīna.

Problēmas parādās pie 200 000 km liela nobraukuma. Tas ir vidējais turbīnas darba resurss. Protams, ka šo skaitli var ietekmēt vairāki faktori, piemēram, neregulāra eļļas maiņa vai neregulāra gaisa filtra maiņa var samazināt turbīnas mūžu.

Atkarībā no markas un modeļa jauna turbīna var maksāt arī krietni virs tūkstošs eiro, neskaitot remonta izmaksas pie automehāniķa. Nereti tiek uzstādītas lietotas vai restaurētas turbīnas, kas vienalga izmaksās vismaz pāris simtus eiro.

Sprauslu maiņa

Sprauslu remonts

Sprauslas pārbaude

Automašīnas dzinēja sprauslas ir brīnišķīgs izgudrojums, kas diemžēl ļoti dārgi maksā. Un parasti, ja ir beigta viena sprausla, tad arī pārējās ir jāmaina. Un tas nav lēti.

Te vairs nav svarīgi – auto ir jauns vai vecs, sprauslu maiņa būs ļoti dārgs remonts. Vienīgā atšķirība starp jaunu un vecu auto ir tā, ka vecam auto šāda sprauslu maiņa vispār var neatmaksāties.

Sprauslas ražo pāris lielie ražotāji, kas automobiļus nebūvē. Atkarībā no tā, kāds jums ir auto un kāda ražotāja sprauslas mājo jūsu dzinēja, cena par vienu var svārstīties no 200 līdz 1 500 eiro.

Ātrumkārbas remonts

Ja vien jums nav elektro automobilis, tad potenciāli viens no dārgākajiem remontdarbiem var būt saistīts ar ātrumkārbas maiņu vai tās kapitālo remontu. Ātrumkārbas mūžs var stiepties vairākus simtus tūkstošus kilometrus, ja par to pienācīgi rūpējas – maina kārbas šķidrumu un nopietni uztver jebkuru troksni vai jūtamu sitienu pārslēdzot ātrumus.

Jauna kārba var maksāt vairākus tūkstošus eiro, taču labā ziņa ir tā, ka tikai izņēmuma gadījumos var nākties sūtīt jaunu ātrumkārbu. Parasti pietiek ar lielāku vai mazāku remontdarbu, kas izmaksās krietni lētāk.

Ja motoreļļa ir jāmaina reizi gadā vai vidēji ik pēc 10 000 km, tad ātrumkārbas eļļojošo šķidrumu ir jāmaina saskaņā ar ražotāja norādījumiem. Parasti šie intervāli svārstās ap 50 000 km.

Lasiet vēl:

Dzinēja maiņa

BMW dzinējs

Image by Photo Mix from Pixabay

Automašīnas dzinējs sastāv no daudz un dažādām detaļām, kuras lielākoties var nomainīt par saprātīgu cenu. Taču var gadīties situācijas, kad ir jāveic visa dzinēja maiņa, jo gluži vienkārši tam ir vairāki bojājumi, kurus neatmaksāsies remontēt.

Te, protams, paveras opcijas meklēt lietotu dzinēju labā stāvoklī. Atkarībā no auto markas un modeļa, tas var maksāt no simts līdz dažiem tūkstošiem eiro. Piemēram, BMW E46 3.0D sludinājumos var dabūt par EUR 150, savukārt lietots Volkswagen Passat B8 2016. gada 2.0 benzīna dzinējs maksā ap EUR 2 200.

Taču, ja dzinējs jāmaina salīdzinoši jaunam automobilim un vēl piedevām no premium segmenta, tad var nākties šķirties līdz pat EUR 10 000. Piedevām dzinēja maiņa nav nekāds vienkāršais darbiņš. Pieredzējis mehāniķis to var paveikt 10-12 stundu laikā, attiecīgi, ja dzinēja maiņu veicat oficiālā servisā, tad rēķinaties ar papildus EUR 600 – 800 darba izmaksām.

Baterijas maiņa hibrīdiem un elektro automobiļiem

Gan hibrīdiem, gan elektro automobiļiem ir nepieciešama liela baterija, lai tie varētu pārvietoties, izmantojot elektroenerģiju. Agrāk vai vēlāk šīs baterijas būs jāmaina un, lai arī darbs nav sarežģīts, pašas baterijas maksā bargu naudu.

Hibrīdautomašīnām tās vēl ir salīdzinoši mazas un attiecīgi arī lētākas. Taču, ja ir jāveic bateriju maiņa elektroautomobilim, tad šīs izmaksas var pielīdzināt jauna dzinēja iegādei. Šis ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ir jāņem vērā, iegādājoties lietotu elektro automobili – pārliecinieties par baterijas stāvokli!

DPF kvēpu filtra maiņa

Šis ir viens no vienkāršākajiem remontdarbiem šajā sarakstā, taču jauna DPF kvēpu filtra iegāde bieži vien pārsniedz paša automobiļa vērtību. DPF kvēpu filtrs ir kārtējā zaļā tehnoloģija, kas samazina kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs.

Pašā DPF filtrā ir salīdzinoši liels daudzums cēlmetālu, kurus tā īsti nevar aizstāt ar lētāku alternatīvu. Attiecīgi esam nonākuši situācijā, ka vecam Golf automobilim, kurš lietots maksā 600 eiro ir jāmaina DPF filtrs, kas maksā 1 300 eiro.

Drošības spilvenu maiņa

Drošības spilvenu maiņa

Image by Angie Johnston from Pixabay

Drošības spilveni nepiepūšas, tie eksplodē ar milzu spēku un savā ceļā atlauž vaļā stūri, paneli un visas citas vietas, kurās nostrādā sensori. Mainot drošības spilvenus ir jāmaina arī dekoratīvais apšuvums zem kuriem tie atrodas.

Negodprātīgi auto pārdevēji nereti uzliek jaunu paneli un par drošības spilveniem aizmirst. Arī paši drošības spilveni nav lēta rezerves detaļa un parasti maksā vairākus simtus eiro. Piedevām var gadīties, ka būs jāmaina arī vējstikls, kas jaunam premium klases automobilim būs virs 1000 eiro.

Elektroinstalācijas maiņa

Tautā dēvētie “slīkoņi” ir automobiļi, kas ir cietuši plūdos un attiecīgi tiem var būt vesela virkne ar dažādām kļūdām un īssavienojumiem elektroinstalācijas sistēmā. Šādi automobiļi var sagādāt milzu zobusāpes, jo bieži vien tiklīdz tiek novērsta viena problēma pēc īsa brītiņa uzpeld jau cita.

Ne velti plūdos cietušus automobiļus apdrošinātāji noraksta kā “total loss”. Lai arī visas automobiļa elektroinstalācijas maiņa reti, kad tiek veikta – parasti kādam īpašam projektam, taču izmaksas ātri vien sakrāsies.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.