Man ir auto
Ekonomiska braukšana un ilgs dzinēja mūžs

Degvielas ekonomija pret ilgu un laimīgu dzinēja mūžu

Pievienoja 11 jūlijs 2018

Vispārpieņemta patiesība ir tā, ka automobiļa dzinējam regulāri un pēc iespējas biežāk jāmaina eļļa un filtri! Tad viss būs labi un dzinējs pateicībā murrās daudzus gadu desmitus bez liekiem ieguldījumiem. Daudzi piemirst pat to un eļļas maiņas intervālus interpretē pēc saviem ieskatiem. Daži pamatojas uz moderno lubrikantu specifikas īpatnībām un eļļas maiņu veic reizi trīsdesmit vai pat piecdesmit tūkstošos nobrauktu kilometru. Citi pielej laika gaitā un dzinēja defektu dēļ zudušo eļļu un reizi gadā nomaina filtru. Ir daži dzinēji, kas to spēj izturēt. Taču lielākais vairums ātrāk vai vēlāk pasaka treknu NĒ!

Tomēr, bez eļļas maiņas ir vēl kāda svarīga lieta, kas ļautu ietaupīt diezgan prāvu naudu dzinēja remontam vai pat tā maiņai. Galvenokārt tas attiecas uz dīzeļdzinējiem un braukšanas stilu.

 

Zemo apgriezienu mānija

No dīzeļdzinēja galvenokārt visi grib sagaidīt degvielas ekonomiju. Ne visi, bet daudzi piemirst, ka šie rezultāti sasniedzami vien tad, ja automobilis ikdienā veic tālus attālumus un ne pilsētas režīmā. Tāpēc būtu svarīgi pievērst daudz lielāku uzmanību dzinēja izvēlei konkrētām vajadzībām. Tomēr tie, kas izvēlējušies dīzeļmotoru, cer kompensēt degvielas patēriņu braucot ar zemiem vai pat ļoti zemiem dzinēja apgriezieniem. Piemēram, pilsētas režīmā pamanoties pie ātruma 50 km/h pārslēgties pat līdz piektajam pārnesumam. Kā uzskata dīzeļdzinēju speciālisti, tā ir viena no lielākām autovadītāju kļūdām un tas ir tuvākais ceļš pie lieliem izdevumiem. Vispirms jau tāpēc, ka dzinējam, darbojoties zemos apgriezienos, ir jāpielieto daudz vairāk pūles, lai pildītu savas funkcijas, tāpēc degvielas patēriņš visticamāk būs tikai augstāks un kāroto 4,5 litru vietā uz simts kilometriem nāksies rēķināties ar sešiem vai pat vairāk litriem.

 

Tahometra bultiņa ne zemāk par divi

Lai turētu dzinēju daudz maz optimālā darba ritmā, neliekot tam strādāt ar pārmērīgu piepūli, kas nenoliedzami samazina dzinēja darba resursus, vēlamie apgriezieni būtu nedaudz virs diviem tūkstošiem. Pilsētas režīmā ar īsiem pārskrējieniem to parasti var panākt pat netiekot līdz ceturtajam pārnesumam. Pie mūsu atļautajiem 90 km/h tas varētu būt maksimāli piektais pārnesums un tikai vietās, kur ātruma ierobežojums ir jūtami virs simts, talkā varētu nākt sestais “robs”. Tiem, kam iedzimtā taupība vai piesardzība neļauj ievērot šādu dzinēja darba režīmu, dīzeļmotoru speciālisti iesaka izvēlēties automātisko transmisiju, kas jau rūpnīcas iestatījumos ieprogrammēta uz normālu pārslēgšanās algoritmu.

 

Turbīnas, salocīti dzelži, izdeguši vārsti

Ignorējot ieteikumus, visbiežākās problēmas sākās ar dzinēja turbīnu, kas ātri vien nobloķējas vai salūst ar no sistēmas neizpūstiem kvēpiem. Drīz vien nāksies domāt par jaunu kvēpu filtru un EGK vārstu maiņu. Sodrēju pārpilnā dzinējā radīsies paaugstināta sadegšanas temperatūra un apdeguši vārsti. Visbeidzot, dīzeļdzinēja milzīgais griezes moments ātrāk vai vēlāk tiks galā pat ar rokas resnuma dzelzs sakausējuma dzinēja detaļām.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.