
Top 7 iemesli, kas liecina par nolietotu inžektoru
Lielākajā daļā automašīnu degvielas sistēmā ir kaut kas, ko sauc par degvielas inžektoru. Degvielas inžektora funkcija ir nodrošināt dzinēju ar degvielu. Inžektors iesmidzina degvielu dzinēja cilindrā caur sprauslu, lai varētu sākt iekšdedzes procesu. Dators, kurš pārvalda motoru (dēvēts par dzinēja vadības bloku), arī pārvalda tā būtiskās sastāvdaļas, piemēram, degvielas inžektoru. Tas nodrošina, ka inžektors izsmidzina degvielu precīzos intervālos, lai motors varētu sasniegt vislabāko veiktspēju. Ja kaut kas notiks ar degvielas inžektoru, tad jūsu transportlīdzekļa dzinējs nevarēs darboties tā, kā tam ir paredzēts. Nolietots degvielas inžektors vai nu neļaus, ka degvielu pareizi iesmidzina dzinējā, vai arī tas izjauks intervālus, kādos tam paredzēts izsmidzināt. Katrā ziņā tas padarīs jūsu transportlīdzekli nebraucamu.
Zemāk ir norādīti septiņi nolietota degvielas inžektora simptomi, kurus jūs varat atpazīt laicīgi. Tādejādi jums ir iespēja to nomainīt, pirms tiek nodarīti lielāki bojājumi.
- Dzinējs vibrē– Kad dzinēja cilindram nav piegādāts pietiekams degvielas daudzums, dzinējs izraisa vibrācijas pēc katra cikla pabeigšanas bez degvielas.
- Dzinēja “Misfire” – Ja dzinējs nesaņem pietiekamu daudzumu degvielas, kas tiek iesmidzināts, tad dzinējs nedarbosies pareizi, kad mēģināsiet to iedarbināt. Ja jūs varēsiet to iedarbināt, jums būs grūti uzsākt braukšanu vai pēc gāzes pedāļa nospiešanas būs aizkavēta dzinēja darbība. Jebkurā gadījumā, iespējams, vairs nevarēs ilgi braukt, jo dzinējs galu galā apstāsies. Šāds simptoms var palielināt dzinēja pārkaršanas iespēju.
- Dzinēja kontroles brīdinājums– Acīmredzamākā zīme par problēmu ir tad, kad vadības panelī iedegas kontrollampiņa. Lai gan tas varētu nozīmēt daudzas lietas, degvielas inžektora kļūda varētu būt viena no tām.
- Degvielas smaka un temperatūra– Inžektors, kas ir iestrēdzis atvērts vai daļēji slēgts, motora nodalījumā rada nesadegušu degvielas smaku. Nolietots inžektors parūpēsies par dzinēja iedarbināšanu un darbību, kad tas ir auksts, bet ne tad, kad tas ir silts.
- Degvielas pārplūde– Kad dzinējā iesmidzina pārāk daudz degvielas, tas izraisa pārāk strauju sadegšanu un lēnāku automašīnas paātrinājumu. Braukšanas laikā, spiežot gāzes pedāli, apgriezieni palielināsies, bet automašīnas paātrinājums būs lēns.
- Degvielas ekonomija– Protams, ja bojātā inžektora dēļ rodas degvielas noplūde, tiešais rezultāts būtu samazināta degvielas ekonomija. Nepareizs spiediens var arī iesmidzināt pārāk daudz degvielas dzinējā, lieki tērēt degvielu un pazemināt degvielas ekonomiju.
- Degvielas noplūde– Ja degvielas inžektors ir bojāts vai radusies plaisa no mehāniska bojājuma vai vecuma, tad veidosies degvielas noplūde. Tas nozīmē, ka degviela nebūs spējīga sasniegt sprauslu, bet tā noplūdīs motortelpā. Ja pārbaudīsiet degvielas inžektoru, tad noplūde būs pamanāma.