Padomi
DPF kvēpu filtrs

Vai tu jau noņēmi savu DPF kvēpu filtru? Vai esi gatavs soda sankcijām?

Pievienoja 5 December 2017

Stingrās Eiropas Savienības (ES) prasības attiecībā uz kaitīgo izmešu koncentrāciju atmosfērā, ir bijušas par pamatu daudzām eko tehnoloģijām. Viena no tām ir bēdīgi slavenie DPF kvēpu filtri, kuri pieejami automašīnām no 2000-šo gadu vidus. Portāls autoDNA brīdina par jaunu sodu vilni, kas veļas pāri ES autovadītājiem.

Stāsta galvenais varonis – kvēpu filtrs (DPF) palīdz attīrīt izplūdes gāzes no degvielas izmešiem. Tā vēsture aizsākās 90-to gadu vidū, taču masveidā popularitāti iemantoja ap 2006. gadu, kad tika ieviestas stingrās EURO-4 prasības.

Problēmas ap DPF kvēpu filtru

Mediju telpā ik pa laikam parādās skaļi virsraksti par un ap DPF. Sākot no metāla skaidām, kas sabērtas bundulī līdz pavisam radikālam risinājumam – filtra noņemšanas un automašīnas elektronikas apmuļķošanas.

Tad kāpēc vadītāji izvēlas noņemt kvēpu filtru? Pirmkārt, informatīvajā telpā virmo viedoklis, ka šie filtri vienlaikus saudzē un kaitē apkārtējai videi, jo automašīnām ir lielāks motoreļļas patēriņš un tiek samazināts dzinēja darba resurss.

Otrkārt, DPF maiņa ir ļoti dārgs process. Atkarībā no modeļa, jauns filtrs var maksāt no dažiem simtiem līdz vairāk nekā tūkstotim eiro. Arī atjaunošana nav no lētajiem pakalpojumiem un ir vērts padomāt vai vispār tāda ir vajadzīga un labāk sakost zobus un nopirkt pilnīgi jaunu vietā. Ja Latvijā 100 000 km nobraukums ir sasniedzams vairāku gadu garumā, tad Vācijā šo attālumu var pieveikt gada laikā. Tas savukārt atsaucas uz DPF mūža ilgumu, kas parasti ir ap 120 000 km. Un treškārt, daudzi autovadītāji uzskata, ka DPF ir autoražotāju sazvērestība un tie ir speciāli radīti ar relatīvi īsu dzīves ciklu, lai pēc iespējas vairāk nopelnītu uz autovadītāju rēķina.

Tā visa rezultātā daudzi auto īpašnieki nolemj vienkārši noņemt DPF un apmuļķot automašīnas datoru, ka filtrs ir vietā un darbojas. Pārkāpjot šo robežu, sākas lielas problēmas ar likumu. Tā ir nelikumīga automašīnas modifikācija, kas ES šoferim var izmaksāt visai brangu naudas sodu.

Apvienotajā Karalistē, nepilnu trīs gadu laikā, ikdienas reidos un pārbaudēs ir pieķerti nepilni 2000 autovadītāju. Sods par DPF patvaļīgu noņemšanu šajā valstī ir no 1100 līdz 2800 eiro. Ja plānojat ceļojumu pa Rietumeiropu, tad ir vērts pārliecināties vai tāds vispār ir, vai nav. Austrijā sods par tā neesamību ir 3500 eiro. Savukārt, ja apturēs Polijā, tad sods saglabāsies veselā saprāta robežās – aptuveni 120 eiro.

Ko darīt?

Ņemot vērā mūsu bēdīgo auto ceļu stāvokli, var ļoti labi saprast šoferu prioritātes – automašīnas piekare pirmajā vietā un viss pārējais ir sekundāri. Taču, ja tici, ka automašīna ir jāekspluatē atbilstoši ražotāja iecerēm, tad ir daži veidi kā paildzināt DPF darba resursu.

DPF filtros ir iebūvēti paštīrošie mehānismi, taču tie nedarbojas, ja auto tiek ekspluatēts pilsētas režīmā. Tādēļ ik pēc 200 – 300 kilometriem ir ieteicams izbraukt kādu līkumu pa lielceļu. Vēlams, lai brauciens būtu vismaz 10 – 15 minūšu garš. Tiem, kas dzīvo Rīgā tā ir iespēja aizbraukt līdz Jūrmalai.

Profesoram “Aķītim” bija taisnība – netaisi bākā kokteili. Respektīvi, izmantojiet tikai kvalitatīvu degvielu un izvairieties no apšaubāmas izcelsmes alternatīvām kādā garāžu kooperatīvā tumsas aizsegā. Tas pats attiecas arī uz motoreļļu par kuras nozīmi autoDNA ir rakstījis jau iepriekš. Augstas kvalitātes eļļa ne tikai paildzinās dzinēja, bet arī DPF darba resursu.

Manipulācijas ar automašīnas elektroniku, filtra piebēršana ar dzelzs skaidām un citi mehāniķu brīnumi var ne tikai kaitēt jūsu automobilim, bet arī sagādāt jums problēmas ar lieliem naudas sodiem. Ja banka dod līzingu premium automobilim, tas nenozīmē, ka tam var izņemt DPF, degvielu uzpildīt pie kaimiņa un veikt citas manipulācijas. Īstermiņā rastie risinājumi atspēlēsies ilgtermiņā.

Summa komentāri: 2

Leave a Reply

Your email address will not be published.