
Dzinēja defekti. Uzmanieties no tiem.
Nevar neņemt vērā, piemēram, skaņas, kuras nāk no motora pārsega, no izpūtēja vai neparastu smaku automobiļa salonā, vai dūmus, kuri nāk no izplūdes caurules, bieži šie simptomi norāda uz smagu motora vaina. Ikgadējās tehniskās apskates, īpaši gados vecākiem automobiļiem, nav pietiekamas, lai uzskatītu, ka mūsu auto darbojas korekti un ir drošs. Tāpēc noteikti ir jāpievērš ir īpaša uzmanību šiem visiem simptomiem, kuri var liecināt par dzinēja defektiem.
Automobiļa dzinējs katru dienu tiek pakļauts ekstrēmām darbībām. Četrcilindru konstrukcijā degvielas maisījums sasniedz aptuveni 30 degvielas maisījuma aizdegšanos vienā sekundē un katrs rada aizdedzes temperatūru virs 2000 grādiem pēc celsija. Tas viss norāda uz to, ka šis spēcīgais mehānisms ir pakļauts dažādām pārkaršanām, kompresijām un citiem darbību cēloņiem.
Noslēpumaini sitieni
Čīkstoņa, graboņa vai sitieni dzinējā nekad neko labu nenozīmē un, diemžēl, bieži vien ir zīme, ka tuvākajā laikā mums tajā būs daudz jāiegulda. Plus tam visam, pati atpazīšana, ka dzinējs darbojas nepareizi, nav nemaz grūti atpazīt. Tomēr diagnozi jāveic pieredzējušam automehāniķim. Ļoti svarīgi ir arī atcerēties trokšņa veidu un to brīdī, kad tas parādījās un vai bija dzirdams ilgstoši vai īsi. Šāda detalizēta informācija ļaus ātrāk ekspertam identificēt defektu.
Noslēpumaini traipi
Par automašīnas dzinēja defektiem liecina arī noplūdes traipi. To vai ar mūsu auto viss ir kārtībā var pārbaudīt noparkojot auto pagalmā, autostāvvietā vai garāžā un pēc kāda laika pārbaudot vai kaut kas nepil. Pleķis zem automašīnas priekšas var būt sekas dzesēšanas šķidruma noplūdei. To nedrīkst neņemt vērā un nekavējoties jāpārbauda kāds ir tā cēlonis. Liels drauds dzinējam un braukšanas drošībai ir arī dzinēja eļļas noplūde. Tā sekas var būt dzinēja izdilšana un pārkaršana. Tāpēc regulāri ir jākontrolē eļļas līmenis. Taukaino traipu iemesli zem automašīnas var būt dažādi un parasti vainīgas var izrādīties pārlūzušas vai vaļīgas caurulītes, kuras piegādā eļļu tādiem elementiem, kā, piemēram, turbokompresors. Biežāk iemesls tam ir arī noplūde no vaļīgām blīvgumijām, retāk no tā, ka pārsists ir karteris.
Dūmu pazīmes
Vēl viena ļoti ikdienišķa parādība nepareizam dzinēja darbam ir dūmi no izplūdes caurules. Melni, kvēpoši dūmi var būt sekas nepareizai inžektora darbībai, nenoregulētam karburatoram, netīram gaisa filtram vai sliktas kvalitātes degvielai. Zili dūmi visticamāk ir pazīme tam, ka dzinējs patērē pārāk daudz eļļas. Cēlonis tam visam var būt bojāti gredzeni, virzuļi vai cilindrs. Savukārt balti dūmi bieži nozīmē to, ka dzinējā ir ticis dzesēšanas šķidrums, kurš tajā var iekļūt, ja ir vaļīgas blīves, dzinēja galvas plīsums vai ieplīsušas cilindra sienas. Tas parasti saistās ar augstām izmaksām.
Savādā smarža
Mūsu modrību jāmodina arī savdabīgā smarža, kura ir noturīga auto salonā. Pirmkārt, vajadzētu to identificēt un noteikt tā avotu. Saldenā smarža var rasties automašīnas dzesēšanas sistēmas pārkaršanas rezultātā. Asā, kodīgā smarža, kura atgādina dedzinātas plastmasas smaržu ir signāls tam, ka defekts ir elektrosistēmā, kas var beigties ar kāda elementa sakušanu. Degošai gumijai līdzīgā smarža var nozīmēt bremžu vai sajūga pārkaršanu. Katrā no šiem gadījumiem, vislabāk ir vērsties autoservisā.
Labāk profilakse nekā remonts
Dzinēja bojājumi un defekti var rasties no dzinēja konstrukcijas defektiem, auto vecuma vai no tā, ka ir lietotas nepareizas smērvielas. Viens no veidiem, kas ļauj saglabāt dzinēju labā stāvoklī ir piemērotas motoreļļas izmantošana.