Man ir auto
Dzinējs no cita auto

Dzinējs no cita auto – ko to zini par sava auto motoru?

Pievienoja 1 oktobris 2020

Automobiļa dzinējs ir būtiska auto sastāvdaļa, kas lielā mērā nosaka tā dinamiku, degvielas patēriņu, kaitīgo izmešu daudzumu un virkni citas lietas. Taču ne viss ir zelts, kas mutē spīd. Auto pasaulē netrūkst eksemplāru, kad, piemēram, zem lepna Mercedes-Benz motora pārsega slēpjas pieticīgs Renault dzinējs.

Dzinējs no cita auto šajā industrijā ir salīdzinoši bieži sastopama prakse. Mūsdienās teju katram lielajam autoražotājam ir vesels lērums ar dažāda izmēra un jaudas modeļiem. Ne katram ir nepieciešams izstrādāt savu dzinēju un tā vietā to var nopirkt no cita ražotāja.

Šajā rakstā apskatīsim vairāk un mazāk zināmus automobiļus, zem kuru motora pārsegiem slēpjas citu autoražotāju izstrādāti dzinēji. Tas arī bieži vien nozīmē to, ka tiek mantoti citu autoražotāju dzinēju defekti un atsevišķos gadījumos kādam var tikt iedragāta arī pašapziņa.

1.      Mercedes-Benz un Renault

Mercedes-Benz A-klasse

Image by MikesPhotos from Pixabay

Vācijas premium autoražotāja Mercedes-Benz daļa mazo “mersīšu” ir aprīkoti ar mazajiem 1,5 litru Renault dīzeļdzinējiem. Franču autoražotāja K9K saimes dīzeļdzinēji ir uzstādīti vairākiem Mercedes-Benz modeļiem un ir pieejami divās versijās – ar 90 un 110 zirgspēku jaudu:

  • Mercedes-Benz A-klase;
  • Mercedes-Benz B-klase;
  • Mercedes-Benz CLA-klase;
  • Mercedes-Benz Citan.

2.      Alfa Romeo un Ferrari

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia ar Ferrari dzinēju

Ikviens Alfa Romeo īpašnieks kādā brīdī ir sajutis Ferrari klātbūtni savā automobilī un tas ir fakts. Standarta Alfa Romeo Giulia ir aprīkota ar dažādiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem, taču ja sirds kāro un konta izdruka to ļauj, tad par EUR 85 995 varat iegādāties ekskluzīvo Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Tā 2,9 litru V6 biturbo dzinējs ir tapis sadarbībā ar ikonisko Itālijas sporta auto ražotāju Ferrari un ir spējīgs attīstīt cienījamu 510 zirgspēku jaudu. Līdzās jaudīgam dzinējam no atlētiskas ģimenes, tas ir glauni aprīkots ar ekskluzīviem apdares materiāliem un atbilstošu piekari.

3.      BMW un PSA (Peugeot, Citroen)

BMW F20

Arī šajā gadījumā daļa Vācijas premium autoražotāja BMW 1. Sērijas F20 modeļi tika aprīkoti ar cita autoražotāja dzinējiem. BMW 114i, 116i, 118i un 120i modeļi no ražošanas līnijas ir noripojuši ar PSA grupas četru cilindru dzinēju.

Oriģinālais PSA grupas dzinēja nosaukums ir Prince, taču BMW rokasgrāmatā tam ir dots cits nosaukums – N13. Četru cilindru un 1,6 litru dzinēja jaudas diapazons svārstās no 101 ZS 114i modelī līdz 174 ZS jaudai 120i versijā.

4.      Opel un BMW

Range Rover P38A

Foto: Max071086
Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International

Tik daudz joku ir dzirdēts par Opel un tik daudz stereotipu ir dzirdēts par BMW. Nez, kas varētu vienot šos abus auto zīmolus no divām pretējām pasaulēm? Nu protams, ka dzinējs! Lai cik ļoti kāds no jums nevēlētos gardi pasmieties par BMW ar Opel dzinēju, tas nekad nenotiks.

Šoreiz runa ir par veco labo Opel Omega, kas savulaik bija Opel autoražotāja flagmanis. Izrādās, ka Opel Omega B2 (otrās paaudzes facelift modelis) 2001. gadā tika pie populārā BMW 2,5 litru DTI dīzeļdzinēja. Šis pats dzinējs tika izmantots arī otrās paaudzes Range Rover modeļos.

5.      Toyota un BMW

Toyota Supra

Ikviens sevi cienošs auto entuziasts vairāk vai mazāk ir dzirdējis par leģendām apvīto Toyota Supra automobili. Izrādās, ka jaunākās paaudzes Supra modeli darbina BMW dzinēji. Piedevām tie ir veseli pieci, sākot ar pieticīgo 2,0 litru versiju kas attīsta 197 ZS jaudu un beidzot ar 3,0 litru agregātu, kas ritošajai daļai piegādā 382 ZS jaudu.

Lasiet vēl:

6.      MINI un PSA (Peugeot, Citroen)

MINI Cooper D

Image by James Lee from Pixabay

Ņemot vērā, ka MINI zīmols pieder BMW, nav nekāds brīnums, ka arī citi izmēros mazie auto ir tikuši pie PSA mazlitrāžas dzinēju paletes. Peugeot/Citroen jau iepriekš pieminētie Prince 1,4 un 1,6 litru dīzeļdzinēji ir atrodami arī MINI Cooper otrās paaudzes modeļos.

7.      Moskvitch un Renault

Foto: Sergey Rodovnichenko
Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic

Par spīti visam, Krievijas autoražotāji joprojām turas virs ūdens un turpina radīt vidējam Rietumu pasaules iedzīvotajam neizprotamus automobiļus. Taču arī krievu autoražotāji dažkārt nebija spējīgi turēties pretim Rietumu standartiem.

Tā kādu dienu tika nolemts piedāvāt Moskvitch-2141 ar Rietumu pasaules dzinējiem. Diez vai Padomju laiku pircējiem šis fakts tika publiski atklāts, taču jaudīgākā Moskvitch-2141 versija tika aprīkota ar Renault 2,0 F3R benzīna dzinēju.

8.      Audi un Lamborghini

Lamborghini Gallardo Audi S8 D3

Image by Toby Parsons from Pixabay

Abi augstāk minēti zīmoli pieder Volkswagen un līdz ar to savā starpā tiek dalīts itin viss, tai skaitā arī šasijas un dzinēji. Nu lūk, tā tas arī notika ar Audi S8 (D3), kurš principā tika pie Lamborghini Gallardo dzinēja. Jauda gan tika nedaudz samazināta no 493 ZS uz 444 ZS. Oficiālā versija vēsta, ka tas tika darīts, lai uzlabotu Audi S8 degvielas patēriņu, taču visiem tāpat ir skaidrs, ka nevienam Audi S8 pircējam nerūpēja degvielas patēriņš uz 100 km.

Šobrīd šāds Audi S8 (D3) populārajā auto sludinājumu portālā mobile.de maksā, sākot no EUR 7 500. Savukārt lētākais Lamborghini Gallardo ar to pašu dzinēju jums izmaksās sākot no EUR 66 500.

9.      Mercedes-Benz un Pagani

Pagani Zonda

Foto: Alexander Migl
Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International

Pagani ir salīdzinoši jauns autoražotājs un savu darbību uzsāka 90-to gadu sākumā. Uzņēmuma dibinātājs ilgus gadus nostrādāja Lamborhini un beigās nolēma radīt pats savu superauto – Fangio F1, kas vēlāk tika nomainīts uz jau visiem zināmo Zonda.

Vīzijai vajadzēja atbilstošu dzinēju un tas tika iegūts no Mercedes-Benz. Vācu autoražotājs piekrita piegādāt S600 klases V12 dzinēju, kurš ar niecīgām modifikācijām nonāca zem Pagani motora pārsega.

Labākais tanī visā ir tas, ka nedaudz modificējot W140 S600 izplūdes sistēmu ir iespējams iegūt tādu pašu troksni kā Pagani Zonda.

10. Mercedes-Benz un Nissan/Renault

Mercedes-Benz X-klasse

Ja iepriekšējā gadījumā Mercedes-Benz deva dzīvības dvašu jaundibinātajam Pagani, tad šajā piemērā Mercedes-Benz X-klases pikapos ir atrodams Nissan un Renault kopīgi izstrādātais 2,3 litru turbo dīzelis. Tam ir pieejamas divas versijas ar 161 ZS un 188 ZS jaudu.

Iespējams, ka nemaz neesat dzirdējuši par tādu X-klassi un tas nebūtu arī nekāds brīnums, jo automobilis pārdošanā bija tikai trīs mokpilnus gadus no 2017. līdz 2020. gadam. Dzinējs nebija vienīgais, ko Mercedes-Benz aizņēmās no Nissan/Renault. X-klases pikaps tika baltīts uz Nissan Navara šasiju.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.