Padomi

Eļļas maiņa automātiskajā pārnesumu kārbā – mīti un patiesība

Pievienoja 13 jūnijs 2018

Smērviela jāmaina visur, lai kur tā arī nebūtu. Pretējā gadījumā pēc zināma laika tā zaudē savas īpašības un diezgan drīz nāksies mainīt nevis eļļu, bet to automobiļa mezglu, kur tā atrodas. galu galā arī gluži parastus kartupeļus nevaram uzcept uz vienas eļļas porcijas neskaitāmas reizes. Un daudzi automobiļa mezgli ir krietni vien sarežģītāki un prasīgāki par kartupeli!

Automātiskās pārnesumu kārbas ir daudz sarežģītākas par parastajām jeb mehāniskajām transmisijām. Tajās ir daudz vairāk detaļu un tās ir smalkākas. Gluži loģiski, ka arī apkopes šim agregātam pienākas daudz biežāk, kā analogam mehāniskajam izstrādājumam.

Sāksim ar to, ka automātiskās transmisijas eļļas maiņas intervāli ir izstrādāti īpaši saudzīgos laboratorijas režīmos. Ikdienā automobilis tiek pakļauts jūtami nopietnākām slodzēm. Turklāt laboratorijas pētījumi neparedz sliktas kvalitātes eļļu lētā kaktu servisā, iespējamos mehāniskos bojājumus un pat dabisko nodilumu. Tātad reāli eļļu “automātā” klātos mainīt nedaudz biežāk kā rokas grāmatā. Pavirša attieksme pret šo auto mezglu var beigties ar paša mezgla kapitālo remontu vai pat nomaiņu neilgi pēc automobiļa garantijas beigām.

Eļļa automātiskajā pārnesumu kārbā nav tikai smērviela, kas pasargā no divu detaļu berzes sausā veidā. Eļļa kalpo arī kā spēka pārvads starp dzinēju un pašu kārbu. Šādā režīmā eļļas temperatūra var būt augstāka pat kā dzinējā. Smērviela pa speciāliem kanāliem vada spēka mehānismus, lai tie pildītu savas funkcijas īstajā brīdī un pareizajā režīmā. ja eļļas līmenis ir zemāks vai augstāks par paredzēto, spēka spiediens uz mehānismiem mainās un “automāts” darbojas nekorekti. Tieši tā pat ir tad, ja eļļa nolietojuma rezultātā zaudējusi savas specifikācijā paredzētās kvalitātes. Tas nodrošina mehānismu straujāku nodilumu un beigu galā milzu tēriņus kārbas remontam.

Dzīve ir skarba un lielākā daļa iegādājas lietotus automobiļus. Kā nerakstīts likums ir dzinēja eļļas un dzensiksnas maiņa pat tad, ja pārdevējs apgalvo, ka visu to paveicis tikai dažas dienas pirms automobiļa pārdošanas. Visticamāk tā noteikti nav, jo kurš gan izdos naudu par šīm lietām, ja auto nolemts pārdošanai? Lai nu kā – automātiskās pārnesumu kārbas eļļas maiņu veic retais. Daudzi pat nenojauš, ka tas vispār jādara. Lūk arī izskaidrojums, ka bieži vien “automāti” no ierindas iziet ātrāk par “mehāniku“. Tikai un vienīgi mūsu nolaidības, skopulības vai nezināšanas dēļ!

Summa komentāri: 4

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Maksims

    Sveiki! Bet kā tad rīkoties ar tā saucāmiem “neapkalpojāmiem” automātiem (variātoriem, robotiem utt), teiksim, Aishin Tiptronic, kas stāv uz Volvo 2000 – 2007 utt?

    Recro vispār saka, ka mainot eļļu tādiem, 1 no 10 gadījumiem kārba paliek nedarba kārtībā un nepieciešāma renovācija (=iegādājie pie viņiem renovētu un atdod savu sabojāto).

    Nav tā, ka ja strādā – nelien iekšā?

    NB: Runa iet par neapkalpojāmiem automātiem.

  2. MrMusha

    Noklausīts no viediem volvo vīriem.
    Ir 2 ārkārtīgi slikti scenāriji:
    1. Automāta eļļa netiek mainīta, jo servisa instrukcijā tieši tā arī rakstīts – eļļa nav jāmaina, tā ir mūžīga.
    2. Automāta eļļa tiek mainīta uz tādu, kā minēts nākošajā servisa instrukcijas lapā (sadaļa īpaši mainītgribošiem lietotājiem).

    Kārba nobeidzas abos gadījumos.

  3. emmiills

    Volvo ATM Aisin karba jamaina ik pec 60 000 km. VIDA DICE tas rakstits. Apaksa ir skruve kur izliet un augsa zem gaisa filtra ir skruve kur ieliet. 17 mm seškante. lidz 2009 g der tika Mobil 3309. Man personigi paradijas nelieli sitieni, pec intensivakas mainas pazuda un braucu mietigi. Protams nepieciesams pieslegties ar VIDA pec mainas un nodzest kludas un laika uzskaiti, kas protams ja nav pasam tad kopa maksa letak ka ieguldit ap 700 eur restauracija.