autoDNA iesaka
francijas-auto

Francijā ražots automobilis – galvassāpes vai izdevīgs pirkums?

4 oktobris 2022

Diemžēl tā nu tā pasaule ir iekārtota, ka daudzās lietās aktīvi valda stereotipi. Tie ir tik dziļi, ka lielākā daļa pat nav gatava pamēģināt kaut ko jaunu un jau saknē to visu uzskata par nekam nederīgu. Jo īpaši izteikta šī sērga ir tieši mūsu mīļās Latvijas autobraucēju vidu.

Kāpēc visi tik kāri cenšas tikt pie Vācijā ražotiem automobiļiem, mēs aplūkojām kādā no iepriekšējiem ierakstiem. Šoreiz nedaudz palūkosimies Francijas autobūves virzienā un mēģināsim saprast, cik izdevīgs pirkums ir Renault, Citroen vai Peugeot.

Lasi vēl: Ja automobilis, tad tikai no Vācijas? Latvijā lietoti auto vēl ar vien plūst tieši no turienes!

Elektrība

Viens no vispārpieņemtiem mītiem ir tas, ka franču automašīnām elektronika iziet no ierindas vēl pirms izripošanas no rūpnīcas. Var nojaust, ka šā mīta autori ir tie, kam gadījies braukt ar vismaz divdesmit gadus vecu franču auto. Un arī tik senam spēkratam tā ir laimes spēle. Tieši tāda pat, kā jebkuras citas markas automobilim, kurš šajā pasaulē dzīvo jau ne pirmo gadu desmitu.

 

Uzmanību

Vājā vieta varētu būt elektronika tiem Francijas autobūves eksemplāriem, kas vecāki kā minimums par desmit gadiem. Problēma tā, ka savulaik francūži pamanījās iebūvēt elektroniskos blokus neērtās vietās, kur mitrumu nepielaist nav viegls uzdevums.

Vairums Eiropas zemēs klimatiskie apstākļi nespēj nodarīt ļaunumu vadības blokam pat tad, ja tas atrastos pie riteņa dubļu sarga. Pie mums mitrums un kaitīga ceļu kaisāmā ķīmija savukārt var piekļūt jebkam un jebkur. Te starp citu der atcerēties, ka pat dažām labam Mercedes Benz modelim ģenerators atradās vien 15 centimetrus no zemes. Un nekas – šie modeļi brauc līdz pat šai baltai dienai.

Dzinējs un transmisija

Lai cik tas dīvaini nebūtu, bet franču dzinēju reputācija tika sabojāta pateicoties Vācijas auto būvniekiem. Bēdīgi slavenais dzinējs EP6 Prince tika izstrādās sadarbojoties Peugeot un BMW kompānijām. Tieši šis spēka agregāts Peugeot automobiļu īpašniekiem sagādājis vislielākos kreņķus.

Tie dzinēji, kas tapuši siera un vīna lielvalstī, kalpo nevainojami un drīzāk pelnījuši aplausus kā nopēlumu. Jo īpaši veiksmīgi ir franču dīzeļmotori. Piemēram Renault 1,5 dCi un Peugeot 1,6 DCH spēj konkurēt gan patēriņa gan veiktspējas ziņā ar jebkuru spēka agregātu. Ne velti šie divi dzinēji atrodami ļoti daudzos Japānas un Eiropas spēkratos.

Vai zināji

autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.

Līdzīgi tas varētu būt ar transmisiju. Savulaik reputāciju sabojāja ne īpaši veiksmīgās, taču tiem laikiem revolucionārās viena sajūga automātiskās kārbas. Protam, pret manuālajām pārnesumu kārbām iebildumi nav bijuši nekad. Jau labu laiku šie ne tik veiksmīgie transmisijas mezgli nomainīti pret moderniem divu sajūgu DSG un ar tiem problēmas nav konstatētas ne lietojot, ne remontējot.

Francijā ražotiem dzinējiem ir kāda nianse. Tie ir jo īpaši jūtīgi pret sliktas kvalitātes dzinēja eļļu. Iespējams, taupīgais latvietis tieši tāpēc uzskata šo auto par sliktu izvēli, taču nekur citviet pasaulē regulāra eļļas maiņa nevienu autovadītāju nav atturējusi no izdevīga pirkuma.

Dizains

Francūži vienmēr atšķīrušies ar drosmīgu nākotne redzējumu automobiļa vizuālajā tēlā. Tieši Renault katru gadu Ženēvas auto izstādē līdz šim ir pārsteidzis ar unikāliem konceptiem. Arī sērijveida automobiļi ar katru paaudzi pārsteidz neordināros risinājumos. Ir īpaši tam uzmanību velta Renault un Citroen.

Trešā novadnieka Peugeot galvenais akcents ir uz askētisku izsmalcinātību, kas dažus šī ražotāja modeļus arvien vairāk pietuvina premium klasei. Daudzās Eiropas valstīs Peugeot tiek izmantots pat reprezentatīvos nolūkos.

Visticamāk tieši te meklējama mūsu autobraucēju neuzticīgā attieksme pret franču autobūves pārstāvjiem – vēlēšanās būt līdzīgiem viens otram, neizcelties uz kopējā fona. Iespējams, tieši tāpēc visbiežāk tiek izvēlēti vienas markas un pat viena modeļa spēkrati. Diemžēl tādi, kuri ar dizaina fantāzijas lidojumu īpaši neizceļas paaudzi no paaudzes.

Starp citu, arī par salonu runājot franči ir pelnījuši plusiņu. Gandrīz visiem modeļiem tiek izmantoti kvalitatīvi apdares materiāli. Jau sākot ar kompaktklases modeļiem pieejama ādas apdare, kas citu valstu darinājumos atrodama vien jau minētajā premium klasē.

Arī salonā parasti līdz ar modeļu paaudzes maiņu atrodami interesanti un drosmīgi dizaina risinājumi.

Cena

Ja runājam par lietotiem franču automobiļiem, tad tiem ir kāda būtiska priekšrocība. No veikala līdz pirmajiem pieciem lietošanas gadiem automobiļa vērtība nokrītas diezgan strauji, taču saglabājas teju vai nemainīga turpmākos piecus gadus. Ja piecus gadus vecu Renault Megane vai Peugeot 308 varam labā komplektācijā iegādāties par vidēji divpadsmit tūkstošiem eiro, tad pēc trīs gadiem vidējā tirgus cena būs samazinājusies labi, ja par diviem tūkstošiem.

Arī ekspluatācijas izmaksās Francijā ražoti auto var droši konkurēt ar jebkuras citas valsts auto industrijas pārstāvjiem. Alternatīvo rezerves daļu klāsts ir gana plašs. Ne mazāk lielas iespējas ir tikt pie tā saucamajām donoru jeb lietotām detaļām. Tam par iemeslu kalpo lielais šo marku īpatsvars “vecajā” Eiropā. Francijā, Beļģijā, Luksemburgā, Nīderlandē, Šveicē, Spānijā, Portugālē, Polijā un pat Itālijā franču auto zīmoli ir vieni no pieprasītākajiem. T’pieši tāpēc lietoto auto tirgū dominē liela izvēle un relatīvi zemākas cenas.

Kopsavilkums

Kvalitatīvi, interesanti automobiļi par salīdzinoši izdevīgu cenu, lēti ekspluatācijā. Ja noteicošais faktors nav auto zīmola nosaukums un fakts, ka auto kādreiz bijis premium klases, tad franču auto ir iespēja par krietni piedzīvojuša “vācieša” cenu iegādāties vismaz sešus līdz desmit gadus jaunāku auto.

 

Visbeidzot pievienosim vēl kādu treknu plusiņu! Nē – divus! Vispirms jau ir ļoti grūti atrast kaut nedaudz ierūsējušu franču spēkratu! Tam par pamatu ir īpaša virsbūves detaļu hromēšanas metode un vairākas plastikāta virsbūves detaļas. Otrais plus par skaņas izolāciju, kura nereti spēj pārspēt krietni dārgākus auto. Ikdienas lietošanā un tālākos ceļojumos tā ir nenovērtējama priekšrocība!

Nost ar stereotipiem un, lai dzīvo izdevīgi un apdomāti pirkumi. Jaunāks auto viennozīmīgi būs arī drošāks auto!

Lasi vēl: Auto no Francijas. Viss, kas jums ir jāzina