
Hibrīdi kļūst arvien populārāki
Hibrīd automašīnas kļūst arvien populārākas. Jauno hibrīdauto tigus attīstās samērā labi, neskatoties uz tirgus nodokļu atlaižu trūkumiem un citām finanšu restrukturizācijām. Ja jau esat izlēmuši iegādājies šādu auto, tad kādu no tiem vislabāk izvēlēties? Varbūt labāk pagaidīt valdības izmaiņas akcīzes nodokļos?
Dīzeļdzīnēju – electrodzinēju transportlīdzekļu tirgus kļūst arvien attīstītāks un strauji palielinās. Līdz šim šis segments bija gandrīz dominēts ar Toyota pārstāvjiem, bet tirgus ir kļuvis tik absorbents, kas citiem spēlētājiem ļau uz tā nopelnīt nakts pozīcijas. Pirms tam šo segmentu gandrīz pilnībā bija pārņēmis un dominējis Toyota , bet ar jauko tirgu konkurs kļuva vairāk absorbējošs un spēlējošie konkurenti vēlāk atrakstīja, ka vēlās, lai turpmākie jaunie spelētāji cenšas kļūt vēl vairāk paaugstināti un gūt stiprākas pozīcijas. 2004. gadā Polija pārdoti mazāk kā 50 hibrīd auto, bet jau 2013. gadā hibrīd auto pieprasījums pēc šāda veida jaunām automašīnām jau ir krļuvis pieprasītāks un ir sasniedzis vairāk nekā 1800 eksemplārus. Šogad tika pārdoti tikai pirmajos septiņos mēnešos 2303. hibrīd auto eksemplāri, vienīgais modelis Toyota Auris Hybrid. Tājā pašā laika posmā tika pārdoti arī Toyota RAV4 Hybrid ar rezultātiem 924 eksemplāri. Interesantākais ir tas, ka pirmais flagmanauto modelis, kurš bija pirmais masveidā ražotais automobilis ar hibrīda piedziņu, saukatais par Toyota Prius, ieinteresēja tikai 137 amatierus. Auris vai RAV4 automašīnām ir visas hibrīdauto priekšrocības (zems degvielas patēriņš pilsētā, ļoti labu sniegumu) un tajā pašā laikā neizskatās kā “tipisks” hibrīds. Iemesls? Tas ir pateicoties šiem hibrīda modeļiem tie vairs nav uzskatāmi par ekoloģisko iedoma, bet tie sāka pilnvērtīgi konkurēt automašīnām ar dīzeļa vai benzīna dzinejiem.
Lasi vēl: Hibrīdi kļūst arvien populārāki
Toyota šogad pārsita divus bīstamus hibrīdu automašīnu sāncenšu segmentus. Tie ir crossover Kia Niro (Tas var būt konkurents gan jaunajiem hibrīdam krosoveram Toyota C-AP, kas izstāžu zālēs parādīsies gada beigām, kā ari populārākais Auris) kā arī populārais Hyundai Ioniq, ļoti līdzīgs uz Prius.
Tie ir crossover Kia Niro (tas var būt konkurents gan jaunajam hibrīda krosoveram Toyota C-AP, kurš izstāžu zālēs parādīsies gada beigās, gan arī populārajiem Aurisam) un kompaktais Hyundai Ioniq, tieši atsaucošais uz Prius. Abi modeļi tika pievilcīgi nocenoti. Kia Niro Cenas sākas no apmēram mazāk no 20000 tūkstošiem eiro ( Auris Hybrid cena būs apmērām par 1600 eiro vairāk nekā C-AP), bet Ioniqa cena sākas no apmēram no 23000 eiro, un tas ir gandrīz par 5 eiro tūkstošiem mazāk nekā bāzes Prius modelim. Vai tas viss ir pietiekams, lai iekarotu Polijas vai Latvijas tirgu? Tomēr Ioniqas cena sākas arī no 23000 eiro, tas ir gandrīz 1700 tūkstošiem eiro mazāk nekā bāzes Prius modelis. Vai ar šādiem jauninājumie varēs iekarot Polijas tirgu?
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.
Zemā Prius popularitāte neveicina Ioniqas karjeru Austrumeiropas tirgū. Kā traucēklis ir pats auto autosiluets, kurš 100% ir pielāgots aerodinamikai, tostarp pārliknim starp aizmugurējiem logiem kā arī “futūristiskām” automašīnas uzbūves formām, kuras var būtiski samazināt pircēju loku. Daudz interesantāk sākums būs vērojams KIA Niro ar Toyota C-AP un Toyota Auris Hybrid. Izvēloties jaunu auto ar hibrīda dzinēju ir vērts pievērst uzmanību tieši Aurisam. Šis ir viens no interesantākajiem šāda veida automašīnu piedāvājumiem, kura no ārpuses gandrīz nearko neatšķiras no dzinējiem ar “tradicionālo” versiju. Auris Hybrid universāļa versijā ir auto ar lielisko gandarījumu ģimenes automašīnas statusam. Piemēram, vislabāk aprīkotā versijā Prestige tas maksā apm. 23000 EUR, tik, cik jums būtu jāmaksā par bāzes Ioniqa. 23000 EUR par bagātāko kompaktklases auto versiju nav pārmērīgi liela summa, jo līdzīgi aprīkotam dīzeļa variantam ar līdzīgu degvielas patēriņu būs jāmaksā apmēram līdzīgi. Turklāt, hibrīddzinējos nav nepieciešams atcerēties par dažiem svarīgiem trūkumiem kādi ir nepieciešami dīzeļdegvielai (nav DPF filtra vai ir nepieciešams papildināt ar AdBlue šķidrumu).
Un tas nav vienīgais labums uz ko var rēķināties hibrīddzinēju īpašnieki. Dažās pilsētās, tai skaitā Toruņā, Gdaņskā, Ščecinā, Krakovā un Katovicēs šādi transportlīdzekļi ir pilnībā atbrīvoti vai arī tiem ir piešķirtas ievērojamas atlaides parkošānās iespējām centra autostāvvietās, līdzīgi ir arī Latvijā, it īpaši Rīgā. Diemžēl, līdz ar šo arī beidzās būtiskās privilēģijas, kas saistītas ar hibrīda auto uzturēšanu, lai gan daudzās citās Eiropas Savienības valstīs jau gadiem, jūs varat baudīt dažādus citus nodokļu atvieglojumus. Polijas valdība cenšas atrisināt šos kavējuma maksājumus un kopš 2017. gada janvāra ir iespēja samazināt akcīzes nodokli hibrīdiem, kuri pašlaik sasniedz apmēram 3,1% no automašīnas vērtības. Kā jau iepriekš ziņots, nulles akcīzes nodokļi sedz elektromobīļus, bet hibrīdi pašreizējam akcīzes nodoklim būs ievērojami samazināti. Šī ir svarīga informācija potenciālajiem šāda veida automašīnu pircējiem, jo to cenas sākot no jaunā gada var būtiski samazināties pat par dažiem tūkstošiem eiro. Ja kāds tomēr plāno iegādāties jaunu automašīnu ar hibrīda dzinēju, būtu vērts pagaidīt šo pirkumu līdz jaunajam gadam.