
Par spīti dzīves dārdzībai, jaunus auto pērk arvien vairāk
Mazliet negaidīti, bet, par spīti dzīves dārdzībai, jaunus auto pērk arvien vairāk. Par to liecina Latvijas Auto asociācijas nule kā publiskotie jaunākie dati par periodu līdz šī gada septembrim. Tie rāda, ka deviņu mēnešu laikā Latvijā pārdota 14 441 jauna vieglā automašīna, un tas ir kāpums par 6,5%, salīdzinot ar līdzīgu laika periodu pērn. Turklāt tas nav lielākais pārsteigums. Savukārt lietotu automašīnu pārdošanas apjomi ir mazinājušies par 8,3%, sasniedzot 37 046 spēkratus, arī liecina Auto asociācijas publiskotie dati.
Viss kļūst dārgāks, arī degviela, bet auto pērk vairāk
Lai gan Latvijā šis rudens sācies ar straujiem energoresursu rēķinu kāpumiem, turklāt jau ilgāku laiku arvien augšup steidz patēriņa preču – inflācijas rādītāji (šajā oktobrī cenas gada laikā ir kāpušas par 21,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati), šķiet, attiecībā uz automašīnu tirgu tas lielu iespaidu neatstāj. Pat neskatoties uz to, ka arī visa veida degvielas cena turpināja kāpt – vidēji par 4,7%, vislielāko kāpumu piedzīvojot dīzeļdegvielai (5,6%) un benzīnam (3,9%).
Gan jaunu automašīnu, gan lietotu spēkratu iegādē Latvijā arvien vērojams kāpums. Turklāt nemaz tik neliels. Šī gada deviņu mēnešu laikā pārdots 14 441 jauns spēkrats, turklāt dažam itin populāram zīmolam piedzīvojot ne vien būtisku kāpumu, bet arī pamatīgu pārdošanas rādītāju kritumu.
Lasi vēl:
- Kā pārdot lietotu auto? Vērtīgi padomi ikvienam pārdevējam
- Kā veidojas degvielas cena Latvijā un Baltijas valstīs?
Septembris pārsteidz: jaunus auto pērk arvien vairāk
Negaidīti pārsteidz tieši septembra mēneša dati. Jau vasaras un rudens mijā vairumam bija skaidrs, ka turpmākie mēneši sola bargu ziemu ne vien laika apstākļu, bet arī smagu ar rēķiniem par apkuri, gāzi, elektroenerģiju, dažādiem citiem pakalpojumiem, nemaz nerunājot par patēriņa precēm.
Līdz ar to nav vienkārši rast skaidrojumu, kādēļ septembra mēnesī Latvijā pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits pieaudzis par 31,5%, sasniedzot 1737 spēkratus.
“Toyota” tālu priekšā pārējiem, “Peugeot” – kritums uz pusi
Ielūkojoties zīmolu sadalījumā, Latvijā populārākās ir “Toyota” automašīnas – šogad līdz septembra beigām pārdotas 2577 jaunas automašīnas, kas ir par 11,8% vairāk nekā līdzīgā periodā pērn. Turklāt jāizceļ vēl kāds fakts: šis autoražotājs jauno automašīnu pārdošanā ir absolūts līderis un ir tālu priekšā pārējiem, pašlaik ieņemot teju jau 1/5 daļu no visiem pārdošanas apjomiem – 17,8%.
Tuvākais sekotājs ir “Volkswagen” ar šogad pārdotu 1741 automobili un tirgus daļu 12,1%. Kāpums gada laikā ir 3,6%.
Trešais līderu trio stabils dalībnieks ir “Škoda” ar 1431 pārdotu jaunu automašīnu, taču piedzīvojot būtisku pārdošanas apjoma sarukumu par 7,6%. Kopējā tirgus daļā ir 9.9%.
Lielāko lēcienu piedzīvojis “Dacia” zīmols: šogad pārdotas 811 jaunas automašīnas, kas ir par 85,6% vairāk nekā pērn, uzlecot no devītās pozīcijas līdz piektajai.
Priekšā ir “Renault” ar 873 pārdotiem spēkratiem, arī uzlabojot pārdošanas apmērus par 26,2%. Populārāki kļuvuši arī “Opel”, “Ford” un “Cupra”, citiem apjomi salīdzinoši būtiski nav mainījušies.
Bet ne visiem gājis tik rožaini. Smagi šogad ar jaunu automašīnu pārdošanu sekmējies “Peugeot”. Pazīstamais un savulaik pat ļoti populārais franču zīmols Latvijā šogad pārdevis vien 487 jaunus auto, un tas ir kritums par 49,9%.
Populārākais modelis pirkts 752 reizes, lētākā cena – no 32 000 eiro
Šogad pārliecinoši populārākais modelis jauno automobiļu vidū ir “Toyota Rav4”, kas pārdots 752 reizes. Turklāt, paraugoties uz augstāk minētiem faktoriem, ar kuriem skaudri saskaras arvien lielāka sabiedrības daļa, šis automobilis nemaz tik lēts nav. Jaunākais modelis maksā no 32 tūkstoši eiro standarta komplektācijā, dārgākais – Premium klases hibrīds – no 51 tūkstotis eiro, liecina oficiālais šī ražotāja cenrādis Latvijā.
Ar 444 eksemplāriem seko “Toyota Corolla” (no 23 tūkstošiem eiro) un apvidus auto “Dacia Duster” (zemākā cena salīdzinoši daudz pieejamāka – no 14 250 eiro), tālāk – “Volkswagen Tiguan” (414) un “Renault Master” (369).
Vēl līderu kvintetā ir arī “Volkswagen Tiguan”, šī modeļa iegāde notikusi 414 reizes. Tā cena pie oficiālajiem izplatītājiem, atkarībā no komplektācijas un tehniskajiem parametriem, 33 410 līdz 60 668 eiro. Starp citu, piecinieku noslēdz ne gluži ģimenes auto, bet gan kravas furgons “Renault Master”, kas iegādāts 369 reizes. Lētākais maksā nedaudz virs 30 tūkstošiem eiro, bet tam ir iespējamas dažādas modifikācijas un izmēri, cenai pieaugot teju līdz 45 tūkstošiem eiro.
Protams, interesanti un “karsti” dati ir arī par lietoto automašīnu pārdošanas rādītājiem. Tie, savukārt, rāda, ka šī gada deviņos mēnešos, pirmkārt, šādas mašīnas ir pādotas 2,5 reizes vairāk nekā jaunas, taču kopējais tirgus apgrozījums bijis par 8,3% mazāks nekā līdzīgā laika periodā pērn. Šos datus autoDNA publicēs piektdien.
Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.