
Sagatavo automašīnu ar dīzeļdzinēju ziemas sezonai!
Saskaņā ar Auto asociācijas datiem, Latvijas autoparks sastāv galvenokārt no dīzeļiem – 68% (uz 2021.gadu). Tas nozīmē, ka lielākajai daļai autovadītāju ir jāpievērš pastiprināta uzmanība saviem dūcošajiem spēkratiem, kuriem ziemā ir jāvelta īpašas rūpes. Kā labāk sagatavot automašīnu ar dīzeļdzinēju ziemas sezonai?
Dīzeļdzinējs salīdzinoši neilgā laika periodā ir ieguvis dominējošo pozīciju Eiropas tirgū. Nesenie emisiju skandāli un hibrīdu popularitātes pieaugums, gan ir nedaudz mazinājis to pārdošanas apjomus, taču dīzelis nekur tuvākajos laikos noteikti nepazudīs.
Jebkurš automehāniķis pateiks, ka dīzeļdzinējs ir krietni kaprīzāks par benzīna analogu. Daļēji pie vainas ir degvielas specifika un daļēji arī paša dzinēja uzbūve un daudzās emisiju attīrīšanas sistēmas, kas mēdz aizsērēt.
Akumulators
Lai iedarbinātu dīzeļdzinēju, automašīnas akumulatoram ir nepieciešama lielāka jauda. Attiecīgi dīzeļdzinējiem akumulatori ir ne tikai lielāki, bet arī dārgāki. Savukārt ziemas sezonā tiem ir papildus slodze, auksto klimatisko laikapstākļu dēļ.
Ja ar akumulatoru bija problēmas rudenī, tad ziemā tas noteikti var jūs aizsūtīt uz sabiedriskā transporta pieturas vietu. Labā ziņa ir tā, ka akumulatora nomaiņa ir vienkārši un ātri izdarāms darbiņš.
Pie reizes apskatiet akumulatora klemmes, lai tās nebūtu apaugušas ar zilganzaļu koroziju. Ja tā, tad ar drāšu suku notīriet.
Lasi vēl:
- Kā sagatavot auto ziemai – Kontrolsaraksts
- Ziemas radītas problēmas ar auto – kā tikt galā ar tām mājas apstākļos?
- 10 praktiski padomi kā droši braukt ziemas apstākļos
Kvēlsveces un relejs
Dīzeļdzinējs ir pašaizdedzes dzinējs un to iedarbina ar kvēlsvecēm, kas dažu sekunžu laikā uzkarst līdz 1 000 grādu augstai temperatūrai. Ja automašīna ir labā tehniskā stāvoklī – dzinējam ideāla kompresija, spēcīgs akumulators un labs starteris – to var iedarbināt arī, ja kāda no kvēlsvecēm ir bojāta.
Taču paļauties uz automašīnas stāvokli, lai kompensētu nestrādājošu kvēlsveci nav prāta darbs. Ja kāda no kvēlsvecēm patiešām ir bojāta, to varēs just pēc neregulāras dzinēja darbības. Parasti kritiskā gaisa temperatūras robeža ir no -5 līdz -10 grādiem.
Mehāniķi ieteiks mainīt visas kvēlsveces uzreiz, jo tās ir saslēgtas paralēli un, nomainot tikai bojāto, jaunā ilgi nekalpos. Tā kā atcerieties par skopo, kurš maksā divreiz. Katram cilindram ir atsevišķa kvēlsvece.
Ja ar kvēlsvecēm viss ir kārtībā, tad pie reizes būtu jāpārbauda arī kvēlsveču relejs, kas gādā par to, lai strāva nonāktu līdz svecēm.
Degviela un degvielas filtrs
Jā bākā vēl ir vasaras dīzeļdegviela, tad ir pēdējais laiks to iztukšot un turpmāk pildīties tajās degvielas uzpildes stacijās, kas piedāvā ziemas dīzeļdegvielu. Parastā vasaras dīzeļdegviela sāks biezēt jau pie -10 līdz -15 grādu atzīmes. Šo ir vērts ņemt vērā arī tiem, kas savus auto uzpilda “točkās”.
Pirms ziemas sezonas nenāks par ļaunu arī nomainīt degvielas filtru. It sevišķi, ja gadā tiek nobraukti vairāk kā 30 000 km. Jauns filtrs gādās par to, lai degviela labāk plūstu uz dzinēju. Sals galvenokārt skars tieši degvielas filtru, kur vasaras dīzeļdegviela vispirms sabiezēs.
Autonomā apsilde
Mūsu platuma grādos autonomā apsilde viennozīmīgi ir trekns pluss. Ja tāda ir oriģināli uzstādīta, tad atliek vienīgi pārliecināties par tās darba kārtību. Ja tāda nav, tad tirgū ir iespējams izvēlēties no ļoti plaša OEM ražotāju klāsta.
Cena par šādu ziemas prieku nav maza un var nākties šķirties no vairākiem simtiem eiro, toties tā vismaz divus gadus garantēs uzsildītu dzinēju, atkausētus logus un patīkami siltu salonu. Ja automašīnas vizuālos uzlabojumus ne kurš katrs spēs novērtēs, tad šādas ekstras esamība noteikti pacels automašīnas vērtību.
Vadi, striķis, instrumenti, cimdi un telefona lādētājs
Un pats pēdējais – pārliecinieties, ka jūsu automašīnas salonā ir strādājoši piepīpēšanas vadi, striķis, nepieciešami instrumenti un cimdi. Labākajā gadījumā varēsiet izsaukt draugu palīgā, sliktākajā – būs vien jāstopē svešinieks un jācer, ka viņam ir viss vajadzīgais līdzi.
Lasi vēl:
Vai jums patika raksts? Iespējams, jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.