autoDNA iesaka
CO2 emisiju samazinājums

Top 7 ieteikumi kā samazināt CO2 izmešu daudzumu

24 oktobr 2017

Eiropas savienība un citas pasaules vadošās organizācijas, ir stingri nolēmušas uzlabot gaisa kvalitāti, ieviešot stingrus regulējumus automašīnu ražotājiem. Taču jebkura automobiļa īpašnieks, ievērojot autoDNA apkopotos Top 7 ieteikumus, var dot savu artavu kaitīgo CO2 izmešu samazināšanai.

Ievērojot šos dažus principus ir iespējams samazināt CO2 izmešu, slāpekļa oksīda un citu izmešu daudzumu par vidēji vairāk nekā 800 kilogramiem gadā.

Izmanto pirmo pieejamo stāvvietu

Cilvēka vēlme atrast vislabāko stāvvietu, vistuvāk ieejai ir nepārvarama. Taču tāda ir arī pārējiem satiksmes dalībniekiem. Statistiski pierādīts, ka novietojot automašīnu pirmajā pieejamajā stāvvietā aizņems mazāk laika, nekā riņķošana pa stāvlaukumu cerībā, ka būs kāda brīva vieta tuvāk ieejai. Arī degvielas patēriņš un līdz ar to arī kaitīgo izmešu daudzums tiks samazināts.

Izvairies no kreisajiem pagriezieniem

Kreisā pagrieziena manevrs pats par sevi ir viens no biežākajiem ceļu satiksmes negadījuma iemesliem. To var papildināt arī ar paaugstinātu CO2 izmešu nonākšanu atmosfērā. Sastrēgumā pavadītais laiks uz kreiso pagriezienu lieki dedzina bākas vērtīgo saturu un piedevām vēl piesārņo apkārtējo vidi. Īsākais ceļš ne vienmēr ir tas ātrākais. Dažādas navigācijas aplikācijas var palīdzēt ar labākā maršruta izvēli. Atliek vēl tikai valdībai izstrādāt grozījumus likumdošanā, kas ļautu veikt labo pagriezienu pie sarkanās luksofora gaismas.

Biežāk slēdz ārā automašīnas dzinēju

Automašīnām izstrādātā start-stop funkcija ir Eiropas Savienības stingro CO2 izmešu rezultāts. Lai arī daudziem šī funkcija var šķist kaitinoša, tā ievērojami samazina dažādu daļiņu nonākšanu atmosfērā un uzlabo automašīnas degvielas patēriņu. Jo intensīvāka satiksme, jo lielāks degvielas ietaupījums. Atsevišķos gadījumos tas var sasniegt pat 10%.

Automašīnas, kuras nav aprīkotas ar šo funkciju būtu ieteicams slēgt ārā, ja jāstāv ilgāk par vienu minūti. Ford Eco Driving eksperti uzskata, ka arī 30 sekundes ir gana daudz, lai izslēgtu dzinēju un kompensētu degvielas patēriņu pie atkārtotas automašīnas ieslēgšanas.

Strādā no mājām

Līdz ar informāciju tehnoloģiju straujo progresu, mūsdienu darba vieta ir krietni mainījusies. Šobrīd lielai daļai darbinieku ir nepieciešamas vienīgi dators un interneta savienojums. Pasaulē arvien lielāku popularitāti iegūst attālinātā strādāšana jeb reizi nedēļā darba pienākumu veikšana no mājām. Šādā veidā ir ne tikai iespējams ietaupīt degvielu, bet arī samazināt sastrēgumus uz autoceļiem.

Ievēro atļauto braukšanas ātrumu

Vēl salīdzinoši nesen CSDD bija izveidojis informatīvo kampaņu “Ātrums nogalina!”. Šajā gadījumā tas ne tikai nogalina, bet arī ievērojami palielina emisiju daudzumu. Runa ir ne tikai par maksimālā ātruma pārsniegšanu, bet arī no tā izrietošajām sekām – strauju braukšanas uzsākšanu un intensīvu bremzēšanu, kas ievērojami palielina degvielas patēriņu un izmešu daudzumu.

Izvēlies videi draudzīgu automobili

Auto pasaule attīstās laikam līdzi. Ja kādreiz lielākā daļa pārvietojās ar benzīna dzinējiem, tad šobrīd atsevišķās Eiropas valstīs ar dīzeļiem brauc vairāk nekā 70% autovadītāju. Ņemot vērā, ka Eiropa Savienība uzstāda arvien bargākas prasības autoražotājiem attiecībā uz kaitīgo izmešu daudzumu atmosfērā, nākamais loģiskais solis ir hibrīda un elektro automašīnas.

Jau šobrīd lielākā daļa autoražotāju piedāvā modeļus ar hibrīda dzinējiem. Pa retam parādās arī kāds elektroauto, kuri Latvijā īpašu popularitāti nav iemantojuši augstās cenas dēļ, kuru valsts pagaidām nesubsidē.

Brauc ar velosipēdu

Dabai un tavam ķermenim vispateicīgākais transporta risinājums. Ne par velti Rīgas ielās parādās arvien vairāk veloceliņu un autovadītāju pieaugošais dusmu daudzums. Velosipēdi kļūst arvien populārāki, sevišķi pilsētas centra iedzīvotāju vidū. Padomājiet paši – degvielas vietā tiek izmantotas ķermeņa tauku rezerves, nav ilgi jāmeklē vai jāmaksā par stāvvietu, bieži vien īsāks laiks tiek pavadīts uz un no darba, kā arī diena iesākas ar vieglu kardio treniņu.

Ievērojot šos dažus principus viens cilvēks var samazināt kaitīgo emisiju daudzumu par vairākiem simtiem kilogramu gadā. Grūtākais ir mainīt savus ikdienas paradumus, taču rezultāts var pārsteigt.