Man ir auto
Kā samazināt degvielas patēriņu.

Kā samazināt degvielas patēriņu?

Pievienoja 2 novembris 2016

Mūsdienu automašīnas ir gandrīz perfektas. Autodizaineri veltī daudzas stundas pie dzinēja piestrādes, optimālas pārnesumkārbas pieregulēšanas vai pie elementiem, kuri atbild par automašīnas airodinamisko pretestību. Tomēr vavārijas režīmā strādājošs dzinējs nozīmē lielākas izmaksas par degvielu. Vai autovadītājs ar savu braukšanas stilu var samazināt degvielas patēriņu?  

Kā samazināt degvielas patēriņu.

Kā samazināt degvielas patēriņu.

Tam, kurš grib braukt taupīgi, vispirms vajadzētu apsvērt savu braukšanas stilu. Tas lielā mērā ir faktors, kurš ietekmē uz degvielas patēriņu, gan automašīnas ar benzīna dzinēju, gan dīzeļdzinējus. Pētījumi liecina, ka optimizējot braukšanas stilu var samazināt degvielas patēriņu līdz pat 20-25%.

Prioritatīvi jāpiestrādā pie vienmērīga braukšanas stila. Jums ir jāatceras, ka katrs lieks paātrinājums un nevajadzīga bremzēšana nozīmē lielāku degvielas patēriņu un nevajadzīgu dzenošā spēka mazināšanos. No šiem nevajadzīgajiem procesiem var izvairīties vērojot ceļu 200-300 metrus sev priekšā un mēģinot prognozēt citu autovadītāju uzvedību. Ja kāds mēģina iekļauties kustībā vai redzat sastrēgumu, noņemiet kāju no gāzes, tad elektronika automātiski noslēgs degvielas padevi uz cilindriem un sāksies dzinēja bremzēšanas process.

ātruma paātrināšana

Paātrinājuma laikā gāzes pedāli ir jāspiež samērā stipri, līdz pat 75%. Šāda paātrinājuma mērķis ir tas, lai ātri iegūtu vēlamo ātrumu, nostabilizēt to un ieslēgt iespejami augstāku pārnesumu pie kura dzinējs patērētu vismazāko degvielas daudzumu. Lai samazinātu degvielas patēriņu autoražotāji arvien biežāk izmanto sešpakāpju pārnesumkārbu. Ja tās ir pienācīgi pieregulētas tad tās ne tikai uzlabos automašīnas sniegumu, bet arī samazinās degvielas patēriņu kā arī troksni salonā, kas ir īpaši dzirdams ātri braucot pa šoseju. Vēl pirms dažiem gadiem 6 pakāpju pārnesumkārbas bija “luksusa” papildaprīkojums jaudīgākām dzinēja versijām. Tagad tās kļūst arvien izplatītākas. Tas, piemēram, attiecas uz jauno Fiat Tipo, kur šādu pārnesumkārbu var izbaudīt jau bāzes versijā ar 95 ZS un 1.4 16V. 

Paatrinājuma laikā jāpievērš uzmanība apgriezieniem. Pārmērīgi augsti apgriezieni neuzlabo paātrinājumu, bet rada lielāku degvielas patēriņu un augstāku trokšņa līmeni salonā. Piemēram, jaunajā Fiat Tipo tas nesagādā nekādas problēmas, jo lai izvēloties optimālo pārnesumu un momentu kad tas jāieslēdz uz borta datora parādās ikona, kura par to atgādina. Šāda ikona ir obligāta visām automašīnām, kuru dzinēji atbilst Euro 5 vai Euro 6 emisiju standartiem. 

Obligāti nav borta datori, kuri uzrāda patreizējo degvielas patēriņu. Ja šādi borta datori ir uzstādīti uz jūsu automašīnas tad ir vērts tos izmantot. Šāds salīdzinoši vienkāršs risinājums skarbi atgādinās mums cik daudz izmaksā dinamiska vai ātra braukšana. Piemēram, braucot pa šoseju ar ātrumu 140 km/h degvielas patēriņš samazināsies par 1l/100 km kad nometīsim ātrumu uz 120 km/h, tāpēc vajadzētu apdomāties vai mēs gribam ātri nokļūt līdz savam galamērķim vai ir vērts braukt mazliet lēnāk un ietaupīt naudu. 

Braucienu vajadzētu ieplānot vēl viena iemesla dēļ. Būtu vēlams uzturētu nemainīgu, pat nedaudz lielāku ātrumu no paša brauciena sākuma, nekā braucot lēnāk un vēlāk mēģinot panākt zaudēto laiku. Piemēram, auto uz šosejas patērēs mazāk degvielas, ja visu ceļu brauksim ar ātrumu 140 km / h nekā tad, ja sākumā brauksim ar ātrumu 120 km / h, bet pēc tam pāatrināsimies līdz 160 km / h.

Īpaši braucot lielā ātrumā būtiskas ir automašīnas virsbūves aerodinamiskās īpašības. Aerodinamiku pasliktina neizmantojams jumta bagāžnieks vai braukšana ar atvērtiem logiem. Atvērti logi var radīt ļoti lielus gaisa virpuļus, kas palielinās vidējo degvielas patēriņu līdz pat desmit procentiem. Auto patērēs mazāk degvielas, ja salonā tiks ieslēgts gaisa kondicionieris ar auksto gaisu.

 Ja runa ir par gaisa kondicionieri, tad jāatcerās, ka tam jabūt ieslēgtam tikai tad, kad tas ir nepieciešams. Saprātīgi jāizmanto arī stiklu apsilde, spoguļu un sēdekļu apsilde. Gaisa kondicionēšanas kompresoru darbina iekšdedzes dzinējs, bet strāva nāk no ģeneratora, tāpēc arī papildus darbināmi agregāti izraisa paaugstinātu degvielas patēriņu.

Lai nepieļautu lielāku degvielas patēriņu vajadzētu arī pārbaudīt gaisa spiedienu riepās. Vienmēr sekojot līdzi ražotāja ieteiktajiem standartiem mēs varēsim baudīt vislabāko kompromisu starp komfortu, vadāmību un degvielas patēriņu. Speciālisti iesaka paaugstināt spiedienu riepās par 0,2-0,5 atmosfērām virs normas tas samazinās rites pretestību ar nelielu ietekmi uz automašīnas vadāmību vai komfortu.

Uz degvielas patēriņu var ietekmēt arī automašīnas vispārējais stāvoklis. Netīri filtri, nolietotas aizdedzes sveces, bremžu kluči, kuri berzējas pret bremžu diskiem vai avārijas režīmā strādājošs dzinējs nozīmē lielākas izmaksas par degvielu.

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.