Gribu pirkt auto
BMW X5 E53

Kā pareizi izvēlēties lietotu auto? Uzmanības centrā BMW X5

Pievienoja 16 novembris 2018

Nesen publicējām “autoDNA” izmēģinājuma braucienu ar 12 gadus vecu BMW X5 E53 un atsaucīgs lasītājs padalījās ar savu pieredzi šo automobiļu ekspluatācijā. Ja apsverat iespēju iegādāties pirmās paaudzes BMW X5 automobili, tad zemāk apkopotā informācija lieti noderēs gan automobiļa izvēlē, gan arī potenciālo izmaksu ziņā.

Lietotas automašīnas labā stāvoklī nav viegli atrast un reti, ja tāda trāpās ar pirmo zvanu pārdevējam. Ja apsver domu iegādāties BMW X5, tad rūpīgi izlasi zemāk esošās kaites.

Rūsa

Visbiežāk sastopama uz durvju apmalēm, apakšā, kā arī uz abiem bagāžnieka vākiem. Retāk sastopama spārnos. Visbiežāk, ar to viss ari beidzas, jo rūsa progresē diezgan lēni. Pie reizes jāapskatās bremžu cauruļvadus, jo Latvijā ekspluatētām automašīnām tie parasti ir sliktā stāvoklī.

Ātrumkārba

Parasti auksta kārba “velk” pirmo vai otro ātrumu, bet siltai (novesta līdz darba temperatūrai) var parādīties sitieni pie apstāšanās. Pie šāda scenārija var uzreiz nokaulēt ap 1 000 EUR, jo vienkārši nomainot eļļu un nometot adaptācijas nelīdzēs.

Defekts ir novēršams ar 400-500 EUR lieliem ieguldījumiem, bet iznākums nav garantēts un jārēķinās ar iespēju, ka viss atrisināsies 50/50. Pirkšanas brīdī to nevar noteikt. Ja “peld” apgriezieni ar ieslēgtu kruīza kontroli (ap 90-110 km/h), tad vēl būs jāremontē  arī hidrotransformators.

Dzinējs

Pirmās paaudzes BMW X5 99% gadījumu ir sastopams ar 3,0 dīzeļdzinēju, kurš ir ļoti labs, dinamisks un izturīgs. Līdz 2005. gadam tie tika aprīkoti ar vecās ekoloģijas paaudzi (Euro3): turbīna ar vakuuma ģeometrijas regulēšanu un katalizatoru (ko nav ieteicams mest ara, tad izplūde sāk smirdēt).

Vēlāk parādījās Euro 4 ar cieto daļiņu filtru, elektronisko turbo un droseļvārstu, EGR termostatu un vārstiem (swirl flaps) ieplūdes kolektorā. Abi dzinēji ir identiski pēc atdeves, bet ir nedaudz atšķirīgi apkopes izmaksu ziņā. Abiem dzinējiem ir trīs slimības:

  • izplūdes kolektora plaisas (kolektors viegli mainās uz čugunu, vecā tipa);
  • degvielas sprauslas. Parasti tas ir finansiālas sāpes, jo nobraukt BMW X5 uzreiz ir jāmaina/jāremontē visas sešas. Vai vismaz jāliek uz stenda un jāpārbauda. Koptām automašīnām varbūt nāksies atrestaurēt vienu/divas. Tāpat ir nepatīkami, jo izmaksas rupji rēķinot 120 EUR/gab. + darbs. Bet, savedot tās kartībā un, lejot labu degvielu, auto kalpos labi un ilgi;
  • vibrācijas slapētājs, skriemelis, demferis – sauciet kā gribiet, ja nesen ir nomainīts, tad ir miers. Ja nē, tad ik pēc pusgada vismaz vizuāli ir jākontrolē. Ja ir novērojami bojājumi, tad jāmaina – cena ap 400 eiro + darbs. Lietotu likt nedrīkst!

Pie lieliem nobraukumiem mēdz būt eļļa tosolā, ieteicams pārbaudīt dzesēšanas šķidruma tvertni.

Turbīna

Tās kalpo godam un savus 300 000 km strādās uzticami. Laba restaurācija maksā ap 400 eiro, lēta ap 250.

Trīslitru benzīns ir reti sastopams, taču izturīgs, tērē daudz degvielas un dinamikas ziņā atpaliek no tāda paša darba tilpuma dīzeļdzinēja. Nav ieteicams.

Ja runa ir par V8, tad tādu vienkārši nadrīkst ņemt. Ne 4,4, ne 4,6/4,8. Un nevis tāpēc, ka dzinēji ir slikti, bet tāpēc, ka reti kurš par to ir pienācīgi rūpējies. Ja nu sirds akurāti vēlas tieši tādu ņemt, tad tikai un vienīgi no zinoša un turīga īpašnieka.

Lasiet vēl:

Panorāmas lūka

Noteikti jāpārbauda pie zinošiem BMW meistariem un jāveic drenāžas tīrīšana. Pretējā gadījumā var dabūt plūdus bagāžniekā un attiecīgi tiks “nokauti” daži elektronikas vadības bloki.

Parasti lūkai atslēdz aizmugurējo dalu, jo tā mēdz palikt atvērtā veidā. Ir arī parastās lūkas (līdz “facelift” modelim), ar tām problēmu nav, tikai jāiztīra drenāža.

BMW X5 elektroniskas problēmas:

  • ja nepūš klimata kontrole, tad remonts uz 70 vai 300 EUR, iespējamība 50/50;
  • ja nestrādā kāds skaļrunis, vai biežāk visa puse, tad radiobloks. Tas izbeidzas visiem un jebkura laika. Remonts ap 100 EUR, lietotu ņemt nav jēgas;
  • neregulējas spoguļi, stūre uz augšu/leju, kāda no sēdekļa pozīcijām – “memory” bloks sēdeklī. Jauns ap 200 EUR, iespējams, kāds var arī saremontēt;
  • izdzisuši pikseļi panelī – ap 70 EUR;
  • ekrānam krāsa dzeltena – arī remontējams;
  • 4×4 kļūda. Mēdz būt stūres leņķa devējs, bet var būt arī problēmas sadales kārbā – parasti mirst “servo”, kas ir remontējams, bet mēdz būt ari nopietnākas ķibeles.
  • “Ziemassvētku egle” uz paneļa – ABS/DSC bloks. Ir remontējams.

Transmisija

Mēdz saplīst priekšējais reduktors (4×4 kļūda, vai lielas vibrācijas/skaņas) un tas ir dārgi. Remonts ap 700 EUR. Aizmugurējais kalpo ilgāk un parasti ir pieejams lietots.

Problēmas ar priekšējo kardānu: stāvošam auto veram vaļā durvis, un pārslēdzamies R – N – D. Ja ir sitieni, tas nozīmē, ka ātrumkārba iet uz beigām, ja ir metāliskas skaņas, tad skatāmies apakšā.

Interjers

Salons ar parasto ādu ir ļoti izturīgs un ilgi nezaudē izskatu. Pat pie oriģināla noskrējiena 200 000 km sēdekļi izskatās kā jauni. Sēdekļu mala +/- izsēdēta visiem, bet pamatīgi bojāta tikai tiem BMW X5, kuriem ir krietni virs 300 000 km.

Ja ir “Nappa” salons, tad tas zaudē savu izskatu jau pie 200 000 km, to ir regulāri jākopj un jāpiekrāso, it īpaši gaišās krāsas salonu.

Oriģinālā stūre arī kalpo ap 200 000 km, pēc tam mēdz parādīties nolietošanās pazīmes.

Pneimo piekare

Bieži sastopami auto, kuriem pneimo spilveni ir tikai aizmugurē. Ir jāskatās aiz rezerves riteņa, kur melnajā korpusā stāv kompresors (virs akumulatora). Retāk var gadīties arī pilna pneimo piekare, to var viegli atpazīt ar automašīnas līmeņa regulēšanas pogām stūres kreisajā pusē.

Parasti no pneimo piekares cilvēki baidās, bet ar tādu piekari BMW X5 E53 ir daudz komfortablāks. Remonti jau sen kā nemaksā “kosmosu” un ir meistari, kuri specializējas uz pneimo piekarēm. Viena balona maiņa izmaksās ap 150 EUR, no tikpat naudiņām būs jāšķiras, ja vaina kompresorā.

Ja mašīna ir bēdīgā stāvoklī un ar lielu noskrējienu, tad nebūtu ieteicams auto pirkt ar šādu piekari. Taču 90% gadījumu lietotu auto tirgū, pirmās paaudzes BMW X5 būs ar dzelzs atsperēm.

“Sportfahrwerk” un “runflat” riepas.

Sākot ar R19 izmēra diskiem mēdz būt rūpnīcas sporta piekare, tāds BMW X5 var likties pārāk ciets. Ja vel ir uzstādītas “runflat” riepas, auto paliek vienkārši neciešams. Tas nav defekts, tas vienkārši ir jāņem vērā!

Tiem cilvēkiem, kuriem patīk komforts, ir jāskatās X5 ar parasto piekari un R17-R18 diskiem, vai arī jāmeklē pneimopiekare. Jāpiebilst, ka uzreiz varat izveidot krājkontu jaunam riepu komplektam. Ja auto aprīkots ar R19 vai R20 diskiem, tad atšķirsies arī riepu platums priekšā un aizmugurē. Attiecīgi arī riepu komplekts ir dārgāks. Var sameklēt arī kaut ko no Ķīnas piedāvājuma, kas būs lētāk par Eiropas zīmoliem, taču kopumā riepu iegāde nebūs lēta.

Kādu BMW X5 E53 nedrīkst ņemt?

Ja ir vēlme savu E53 kādreiz notirgot tālāk, tad nepērciet auto:

  • bez automātiskās kārbas;
  • bez klimata kontroles;
  • bez 16:9 ekrāna;
  • bez melnajiem griestiem;
  • gaiši pēlēkiem un bēšīgiem saloniem, kuriem ir gaišas krasas grīdas klājums un durvju apšuvumi. Vairumam vietējo Latvijas pircēju šādi saloni nepatīk;
  • benzīna V8 var ņemt tikai no ļoti zinoša un turīga īpašnieka (protams, ka bez gāzes iekārtas).

Finalizējot, BMW X5 E53 ir lieliska izvēle, it īpaši ar dīzeļdzinēju! “Price/value” attieciba ir laba, Latvijas meistari labi pārzin šīs automašīnas un teju katrā šķūnī to varēs saremontēt. Mašīna ir liela, izturīga un lieliski vadāma.

Liels un trekns mīnuss – tautā saucamie “perekupi”. Ļoti grūti ir atrast labu E53 no kārtīga īpašnieka, kas par to ir attiecīgi rūpējies un ar pārskatāmu vēsturi. 99% no sludinājumu portāla piedāvātajiem variantiem ir vietējie biznesmeņi ar “M-pacet, sportpak, bizness edishen, 100% oriģināls noskrējies, jaunā tipa dzinējs, LĪZINGS MAIŅA … “.

Tā ir loterija, uz kuru nevar akli paļauties un līdzīgi kā ar jebkuru lietoto auto, ir rūpīgi jāizpilda savs mājas darbs – jāpārliecinās par auto vēsturi, pašam ar to jāizbrauc, jāaizdzen uz servisu, jāpieslēdz pie datora, jāpaceļ augšā un vēlams paņemt līdzi zinošu BMW mehāniķi.

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. 1968

    Savu pirmo X5 nopirku tālajā 2006, bija treknie gadi un varēju atļauties nopirkt no salona gandrīz jaunu (3000 km) E53. Lieki teikt, biju sajūsmā. Pirmos 4 gadus nekādu ieguldījumu (ja neskaita apkopes), sākot ar 5 gadu, braucot pa LV ceļiem, sākā pārādīties visādi sīkumi ritošajā daļā. Nobraucu ar šo auto 7 gadus un ja ne “spoguļu drudzis” būtu braucis vēl. Tas tiešam tracināja, manā gadījumā 11 reizes (spoguļi, miglas lukturi, parkinga sensori, stikliņi). Nākamos gadus iepauzēju ar BMW un nu atkal esmu laimīgs. Vācijā atradu koptu, lolotu, ideālu Minhenieti E53. Iekāpjot bija DejaVu sajūta, viss tik saprotams, loģisks, nekā lieka. Esmu izbraucis ar mūsdienu modeļiem, piedodiet nav. E53 ir īsts Bavārietis, īsts pilsētas(LV) karalis!