Gribu pirkt auto
auto-korozija

Korozijas mīluļi jeb visvairāk rūsējošās automašīnas

Pievienoja 6 maijs 2020

Plānojot iegādāties lietotu automašīnu mēs vēlamies, lai tā labi kalpotu mums vairākus gadus. Papildus standarta rūpēm par automašīnas reālo nobraukumu un negadījumu vēsturi mums būtu jāņem vērā arī tādu bojājumu faktoru kā koroziju.

Visvairāk rūsējošās automašīnas ir dažādu marku un vecuma spēkrati, no kuriem būtu jāizvairās vai rūpīgi jāapskata tipiskākās bojājumu vietas. Šajā rakstā apskatīsim vairākus Latvijā populārus spēkratus, kuri visbiežāk ir pakļauti korozijas ietekmei.

Visvairāk rūsējošās automašīnas – Ford

Lai arī Ford nav pirmais autoražotājs, kas asociējas ar rūsu, šo automobiļu īpašniekiem noteikti ir kas sakāms par sadzīvošanu ar koroziju.

Ford Focus I (1998-2004)

Ford rūsa

Ford Focus I

Ford Focus tirgū parādījās 1998. gadā un tam bija jāparāda jauna kvalitāte un progress. Tā arī bija, taču no Escorta mantoja problēmas ar koroziju. Visbiežāk rūsa parādījās uz spārniem, riteņu arkām, durvīm, ap degvielas vāciņu un uz bagāžas nodalījuma durvīm. Pirmajiem modeļiem rūsa bija sevišķi izteikta. Ja tās nebija, tad visticamāk auto īpašnieks vai serviss regulāri auto apstrādāja ar pretrūsas pārklājumu.

Ford Focus II (2004-2010) 

Ford Focus rūsa

Ford Focuss II

Varētu domāt, ka Ford no savām kļūdām mācās, taču izrādās, ka nē. Arī Ford Focus otro paaudzi vajāja izteiktas rūsas problēmas. Korozija parādījās tajās pašās vietās, tiesa nedaudz vēlāk un ne tik plaši. Atsevišķos gadījumos dažiem eksemplāriem ar koroziju nav tik traki, neskatoties uz to, pirms pirkšanas ir vērts apskatīties automašīnu no apakšas.

Ford Mondeo III (2000-2007)

Ford Mondeo rūsa

Ford Mondeo III

Visādi citādi labs automobilis, taču trešo Ford Mondeo paaudzi piemeklēja izteiktāka korozijas problēma. Trešā Mondeo paaudze debitēja 2000. gadā. Neskatoties uz to, ka tas ir labāk aizsargāts no korozijas nekā citi šā laika Ford modeļi, tai skaitā iepriekšējo paaudžu Mondeo, rudie pleķi agrāk vai vēlāk parādās uz durvīm, riteņu arkām un uz bagāžas nodalījuma vāka. Līdz ar 2003. gada facelift aizsardzība pret koroziju redzami uzlabojās.

Citi Ford modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Ford Ka I (1996-2008) – grīda, sliekšņi, aizmugurējie spārni;
  • Ford S-Max I (2006-2015) – šasija, durvis, bagāžas nodalījuma durvis.

Visvairāk rūsējošās automašīnas – Mazda

Kad runa ir par koroziju, tad nevar aizmirst par Japānas autoražotāja Mazda spēkratiem.

Mazda 6 I (2002-2008)

Mazda 6 rūsa

Mazda 6

Pirmās paaudzes Mazda 6 bija lielisks auto ar tam laikam labu aprīkojumu un izteikti sliktu pretkorozijas aizsardzību, iespējams, vissliktāko no visiem esošajiem šī ražotāja modeļiem. Tā bija “grūto laiku” vaina, kura piespieda samazināt ražošanas izmaksas un tas atspoguļojās automašīnas rūsā, kura visbiežāk atrodama uz šasijas, riteņu arkām, spārniem, durvīm, motora pārsega un principā jebkuru citu vietu.

Mazda 6 II (2007-2012)

Mazda 6 II

Mazda 6 II

Vai Mazda 6 otrā paaudze vairs nerūsē? Diemžēl nē, rūsa varbūt nav tik bieži redzama kā pirmās paaudzes modelim, taču vietām tā var parādīties diezgan ātri. Rūsa visbiežāk parādās aizmugurējām riteņu arkām, durvīm un bagāžas nodalījuma durvīm. Universāļiem pie jumta reliņu stiprinājumu vietām.

Mazda 3 I (2003-2009)

Mazda 3

Mazda 3

Mazda autoražotāja taupības režīms skāra arī Mazda 3 modeli. Automašīnas arkām ne tikai nav uzstādīta skaņas izolācija, kas rada pamatīgu troksni salonā, bet arī uz pretkorozijas aizsardzību šajā vietā, tāpēc tur rūsa parādās visagrāk. Pēc tam rūsa parādās arī uz aizmugurējiem spārniem, sliekšņiem un durvīm. Rūsu var atrast arī auto piekarē, kas var apgrūtināt remontdarbus.

Citi Mazda modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Mazda 2/Demio (2002-2007) – aizmugurējie spārni;
  • Mazda 5 (2005-2010) – riteņu arkas, grīda;
  • Mazda MX-5 NB (1998-2005) – riteņu arkas, spārni, sliekšņi, durvis, bagāžas nodalījuma durvis;
  • Mazda MX-5 NC (2005-2015) – bagāžas nodalījuma durvis, motora pārsegs, sliekšņi, spārni.

Visvairāk rūsējošās automašīnas – Opel

Šis raksts nebūtu pilnīgs, ja tanī netiktu pieminēts Vācijas autoražotājs Opel. Sens tautas ticējums vēsta, ka agros rudens rītos var pat dzirdēt kā Opeļi ceļmalās rūsē. Šoreiz izcelsim tikai divus modeļus, jo agrāko laiku automobiļu liekus komentārus neprasa.

Opel Astra II Classic (2004-2009)

Opel Astra rūsa

Opel Astra Classic II

Pirmās paaudzes Astra bija izteikti uzņēmīga pret koroziju. Ar otro paaudzi bija labāk, bet ne ideāli. Ja rūsa parādās tad pārsvarā uz šasijas. Kā arī šeit vecumam nav nekādas nozīmes, jo līdz 2004. gadam virsbūve tika cinkota, bet Classic versijā aizsargāti tika tikai atsevišķi elementi, tāpēc šajā modelī aizmugurējo riteņu arku, spārnu, durvju un motora pārsega korozija nav nekas neparasts.

Opel Corsa D (2006-2014)

Opel Corsa rūsa

Opel Corsa D

Ceturtās paaudzes Corsa ir samērā populārs auto. Diemžēl, neskatoties uz automašīnas svaigo izskatu tā vietām, tomēr, izmet arī kādu rūsas pleķi. Pirmkārt, tā parādās motora pārsega iekšpusē. Korozijas ugunsmēles var parādīties arī uz aizmugurējiem spārniem un bagāžas nodalījuma durvīm.

Lasiet vēl:

Visvairāk rūsējošās automašīnas – Daewoo

Ne parāk dzirdēts autoražotājs mūsu platuma grādos. Taču arī šī marka ir godam nopelnījusi vietu mūsu sarakstā.

Daewoo Matiz (1998-2007)

Daewoo Matiz rūsa

Daewoo Matiz

Ražots FSO Matiz aizstāja iepriekšējo Tico un uzreiz kļuva par pārdošanas hitu. Necilais izskats un zemā cena gāja roku rokā ar izteikti sliktu pretkorozijas aizsardzību. Redzot šos auto uz ielas dažbrīd šķiet, ka korozijas aizsardzība kā tāda vispār nav.

Rūsa parādās teju visur. Visredzamākās vietas ir sliekšņi, aizmugurējie spārni un durvju apakšējās malas. Durvju iekšpusē var būt vēl sliktāk.

Citi Daewoo modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Daewoo/FSO Lanos (1997-2008) – riteņu arkas, sliekšņi, bremžu caurules.

Visvairāk rūsējošās automašīnas – Mercedes Benz

Arī premium kategorijas auto nav pasargāti no korozijas. Deviņdesmito gadu beigas un jās tūkstošgades sākums bija sliktākais posms Mercedes vēsturē. Kvalitātes kritēriji skāra vairākus modeļus.

Mercedes ML W163 (1997-2004)

Mercedes ML W163 rūsa

Mercedes ML W163

Mercedes apvidus auto kvalitātes problēmas piemeklēja virsbūvi, kura rūsēja vēl nebijušā mērogā. Ražots ASV pirmās paaudzes ML nebija izņēmums. Rūsēja sliekšņi, spārni, riteņu arkas un citas virsbūves daļas.

Mercedes E Klase W210 (1995-2003)

Mercedes E 210 rūsa

Mercedes E class W210

Mercedes-Benz ML varētu piedot daudz tā izcelsmes dēļ, bet E Klase bija modelis, no kura tika prasīta kvalitāte. Ar W210 problēmas bija no visām pusēm un virsbūves aizsardzība izrādījās nekam nederīga.

Rūsa pārņēma šasiju, sliekšņus, spārnus, amartizatora balstus, durvju rāmjus (zem gumijām), bagāžas nodalījuma durvis un tas turpinājās vairākus gadus uz priekšu.

Citi Mercedes modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Mercedes A Klasse W168 (1997-2004) – spārni, durvis, bagāžas nodalījuma durvis, sliekšņi;
  • Mercedes B Klasse W245 (2005-2011) – durvis, bagāžas nodalījuma durvis, amartizatora balsti;
  • Mercedes C Klasse W203 (2000-2006) – riteņu arkas, spārni, sliekšņi, bagāžas nodalījuma vāks.

Citroen Xsara (1997-2006)

Citroen Xsara rūsa

Citroen Xsara

Xsara ir viens no veiksmīgākajiem Citroen modeļiem. Neskatoties uz to, ka tas sagādāja visai maz tehnisko problēmu, Xsara pastāvīgi cieta no rūsas problēmām. Rūsu varēja novērot uz grīdas, ap rezerves riteni, durvīs un uz spārniem. Tas pats attiecas uz radniecīgo minivenu Xsara Picasso.

Citi Citroen modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Citroen Saxo (1996-2003) – aizmugurējo riteņu arkas, spārni, bagāžnieka grīda;
  • Citroen Xsara Picasso (1999-2008) – sliekšņi, spārni, riteņu arkas.

Nissan Navara (2004-2015)

Nissan Navara rūsa

Nissan Navara

Navara bija revolucionārs pikaps. Tas piedāvāja plašu salonu un nepieredzētu komfortu. Bet tajā pašā laikā rūsa pārņēma svarīgākos konstrukcijas elementus, tai skaitā rāmi, kam sekoja nopietnas sekas. Papildus tam, visa šasija bieži vien ir pārklāta ar nelielu rūsu, tāpēc pirms iegādes noteikti ir rūpīgi jāpārbauda auto uz pacēlāja. 

Citi Nissan modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Nissan Micra K11 (1992-2003) – sliekšņi;
  • Nissan Primera P11 (1996-2002) – sliekšņi, durvis.

Kia Cee’d / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)

Kia Ceed Hyundai i30 rūsa

Kia Ceed & Hyundai i30

Korejas ražotāja dvīņu modeļi uzrādīja izrāvienu vadāmības un salona apdares jomā. Tie ir pirmie šo zīmolu modeļi, kuriem salīdzinot ar konkurentiem, nav no kā kaunēties, izņemot to, ka tiem ir slikta virsbūvas aizsardzība no korozijas. Abi automobiļi neraugoties uz savu nelielo vecumu cieš no korozijas problēmām, kura pārņem durvju malas un bagāžas nodalījuma durvis.

Suzuki Swift II (1989-2004)    

Suzuki Swift rūsa

Suzuki Swift

Otrās paaudzes Swift bija tik veiksmīgs, ka to ražoja piecpadsmit gadus. Labus vārdus, gan nevar teikt par virsbuves izturību, kuru noēd rūsa. Rūsē visa šasija no grīdas līdz sliekšņiem, kā arī virsbūve, īpaši aizmugurējie spārni.

Citi  Suzuki modeļi, kuriem ir iespējama korozija:

  • Suzuki Jimny (1998-turpina ražot) – rāmis, grīda.

Citas visvairāk rūsējošās automašīnas:

  • Alfa Romeo 156 (1996-2007) – grīdas, sliekšņi, durvju malas;
  • BMW 3 sērija E46 (1998-2007) – šasija, durvis;
  • Dacia Logan I (2004-2012) – teknes, spārni, šasija;
  • Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus (1997-2002) – praktiski visa šasija un virsbūve;
  • Fiat Siena/Palio (1997-2005) – riteņu arkas, sliekšņi, durvis, bagāžas nodalījuma durvis;
  • Honda Civic VIII (2005-2012) – jumts pie vējstikla;
  • Mitsubishi Lancer (2000-2007) – aizmugurējo riteņu arkas un spārni, sliekšņu nobeigumi;
  • Mitsubishi Carisma (1995-2004) – sliekšņi, riteņu arkas, spārni, grīda, durvis;
  • Renault Megane II (1995-2002) – spārni, sliekšņi;
  • Toyota Avensis I (1997-2003) – grīda, sliekšņi, apakšējās durvju malas;
  • Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – priekšējie spārni, bagāžas nodalījuma durvis, durvis;
  • Volkswagen Passat B6 (2005-2010) – aizmugurējo riteņu arkas, bagāžas nodalījuma durvis, durvis;
  • Volvo S40/V40 (1996-2004) – riteņu arkas, sliekšņi, grīda, durvis, spārni, bagāžas nodalījuma durvis;

Šajā blogā esam uzskaitījuši visvairāk rūsējošās automašīnas, lai Jums būtu vieglāk izvēlēties savu nākošo automašīnu.

Summa komentāri: 15

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Jozups

    tapēc es braucu ar Audi 😀 tikai pērkot skatiet šasijas numuru, pēc kura var noteikt ir cinkots vai nav un cik daudz 😉

  2. Bum

    Ha,bet kur tad volkswageni,nemaz nerūsē?Vel trakāk nekā fordi,to es saku kā pieredzējis autokrāsotājs!Škodas arī tas pats.

  3. Bum

    Volkswageni pašā apakšā paslēpti,uzreiz nepamaniju,tos jau bij jāliek virs fordiem!

  4. Mupāns

    Nu nez,nobraucu kādus 4 gadus ar opel astra divdurvnieku 99.12 ar 1.6 ecotec motorīti un nevaru sūdzēties.Nevienu rūsas pleķi neizdevās nevienā! vietā ieraudzīt.Vienīgi krāsa uz jumta balēja acīm redzami.

  5. Egils

    Nepilnīgs raksts, jo nav pieminēti volkswagen grupa.
    Piemēram škodai Rumster jau pēc 9.gadiem parādās caurumi aizmugurējās arkās un bagažnieka vākā.