autoDNA iesaka
kravas furgons autoDNA

Kravas furgons komfortablam operas apmeklējumam

6 aprīļa 2023

Viss plūst un viss mainās. Ja runājam par automobiļiem, tad šobrīd bezjēgā saradušies dažnedažādi jauni virsbūves veidi, bez kuriem ļoti pat veiksmīgi iztikām daudzus desmitus gadu. Kādus automobiļus pazinām vēl pirms nieka divdesmit gadiem? Vispopulārākais, protams, bija gluži klasisks sedans, tad popularitātes ziņā sekoja hečbeks, vēl universālis un pa  retam kāds apvidnieks. Ja toreiz kāds ieminētos par četru durvju kupeju, tad uz viņu raudzītos kā uz dīvainības simbolu un turpmāk noteikti izvairītos no sarunām par automobiļiem. Šodien tā jau ir gluži parasta ikdiena.

Vēsture

Labi, piekrītam – esam izlaiduši vēl kādu automobiļu veidu, ko gluži par vieglo nenosauksi, bet kravinieka izmēriem tas par knapu. Kādreiz visi zināja, ka bez mūsu pašu “RAF Latvija”, dabā eksistēja arī Ford Transit vai Volksvagen Transporter. Tātad nelieli busiņi gan kravas, gan pasažieru pārvadāšanai.

Pirms zināma laika auto hierarhijā ielauzies vēl kāds transporta veids – vieglais komerciālais transports. Tautā saukts arī par kūku vai bulku vāģi, par “kabluku” un “desinieku”. Protams, tādi bija arī agrāk!  Kaut vai tas pats divvietīgais “moskvič” ar kravas kasti, taču tādi galvenokārt kalpoja tikai un vienīgi kā darba zirgi. Lai gan… Paklausīgi ēzelīši būtu tuvāk patiesībai.

moskvic-van

moskvic-van-google

Modeļi

Minivens mūsdienās aptvēris plašu pielietojuma klāstu. Sākot no nelielas kravas pārvadājumiem līdz pat komfortablam ceļojumu auto. Turklāt tie kombinējami dažādās variācijās apvienojot gan praktiskumu, gan komfortu. Bet par visu pēc kārtas, plūstoši pārejot pie lepnākās versijas – pasažieru furgoniņiem.

Te gan uzreiz viss jāsaliek pa plauktiņiem. Viena lieta ir “kūku vāģis” ar piecām pilnvērtīgām sēdvietām un diezgan knapu bagāžas nodalījumu. Salonu var transformēt sēdvietas salokot, sabīdot vai vienkārši izņemot.

Piemēram

Citroen Berlingo, Volkswagen Caddy, Peugept Rifter un vesela gūzma citu.

Tiesa gan darba zirgs ir un paliek darba zirgs, jo komforta līmenis pat dārgākajās komplektācijās ļautu vēlēties ko labāku. Droši vien izvēlēties šādu auto kā ģimenes mīluli, ar kuru apceļot pasauli, būtu nedaudz pārsteidzīgi. Lai gan kārtīgi to sakopjot pēc garas darba nedēļas, drošu sirdi nebūtu kauns piestāt pat pie lepnā Rīgas operas nama. Arī par šiem auto mēs noteikti aprunāsimies.

Šoreiz tieši par to, kas kalpotu kā prāvāka izmēra ģimenes auto. Gan prāvāka izmēra auto, gan prāvākai ģimenei, jo kā likums šādi auto ir aprīkoti ar septiņām sēdvietām, tajā pašā laikā saglabājot visas vieglajam auto raksturīgās komforta un vadāmības priekšrocības.

ģimenes-auto

ģimenes-auto-google

Volkswagen Sharan vai Touareg, Ford S-max vai Galaxy, Seat Alhambra, Dacia Jogger, Opel Zafira un citi modeļi cītīgi konkurē par labāko cenu un lepnāko aprīkojumu. Labā ziņa ir tā, ka pagaidām vēsture klusē par šajā segmentā ielauzušos elektrību. Vēl ar vien populārākais degvielas veids ģimenes minivenam ir dīzelis, taču arī benzīns kāpj uz papēžiem. Savukārt Dacia pamanās vēl rūpnīcā uzstādīt LPG gāzes sistēmu, padarot šo auto gan ekoloģiskāku, gan ekonomiskāku.

Lasi vēl: Vai gāze bojā dzinēju? Mīti un patiesība par autogāzi

Komforts

Izvēloties kādu no šiem miniveniem, vienlaikus jāizdara izvēle starp praktiskumu vai komfortu. Tiesa gan, nosaukt par komfortablām aizmugurējās divas vietas ir sarežģīts uzdevums. Doties septiņu cilvēku sastāvā piecdesmit kilometru izbraucienā uz tuvējiem kapu svētkiem ir viena lieta. Šķērsot Eiropu, lai Gibraltārā pabarotu pērtiķīšus – pavisam cita.

Ja izvēlamies maksimālo pasažieru skaitu, tad minivenu gadījumā jārēķinās ar ceļojumu bez bagāžas – vieta bagāžas nodalījumā labi ja atliks vienam, diviem lidmašīnas standarta koferīšiem. Ja visi ceļotāji ir ar mieru sakravāt līdzi ņemamās apakšbikses koplietošanas koferī, tad karogs tiem rokās!

Lasi vēl: Liels auto ne vienmēr ir ietilpīgs jeb kāpēc vadāt līdzi tukšu gaisu!

Cita lieta, ja ceļā dodamies klasiskajā piecu cilvēku komandā! Aizmugurējie sēdekļi līgani saplūst ar bagāžas nodalījuma grīdu un te jau varam runāt pat bērnu ratiņiem vai trīsriteni. Varbūt pat abiem kopā plus vēl pamatīgu autiņbiksīšu paku un kasti ar “čupačupsiem”. Varbūt tieši tāpēc, piemēram, Opel Zafira pieejam gan septiņu, gan piecu sēdvietu komplektācijā.

Kā jau latvieši klasiskie, liekam pie malas jaunus ģimenes minivenus un dodamies uz lietotu braucamrīku plačiem. Patiesības labad jāsaka, ka Vācijā, Beļģijā, Nīderlandē un citās Vecās Eiropas valstīs šādi automobiļi nav bieža parādība. Vienā no populārākajām Eiropas izsolēm WebAutoBid.com (lasi vēl: Kā nopirkt lietotu automašīnu izsolē? Padomi drošai iegādei) vienlaikus saskaitāmi vien labi ja desmit Opel Zafira braucamrīki. Līdzīgi tas ir ar citu ražotāju miniveniem. Ja tomēr tādu izdodas piemeklēt, tad jārēķinās ar iespējamiem pārsteigumiem. Teiksim bērneļa vēmiena neizsīkstošo aromātu, jo vācietis praktiskais šādu transporta līdzekli izskatīs vien tad, ja vienlaikus jāvadā trīs pusaudži un divi knišļi “pampersa” vecumā. Kā mēs zinām, tad konservatīvā Eiropa nemaz tik bagāta ar dižģimenēm nav.

Noderīgi:

Turpinām ar labajām lietām. Cītīgi meklējot iespējams atrast minivenu ar lepnāku salona apdari. Piemēram, ādas sēdekļiem un citiem sadzīviskiem sīkumiem. Te gan daudzas nianses atkarīgas no mūsu izvēlētās vecuma robežas. Turpinot aplūkot Opel Zafira, ādas sēdekļi uzrodas vien sākot ar trešo, pēdējo paaudzi. Lai gan eko āda un īsta cūkāda laikam jau tomēr nav viens un tas pats.

Latvijā miniveniem priekšroku dod visi, kam kaut reizi dzīvē nācies pārvadāt kaut ko vairāk par vienu iepirkuma maisiņu. Par jūsu naudu jebkuras kaprīzes! Vēl jo vairāk, ka ne cenas ne ekspluatācijas izdevumu ziņā starpība ar parasto kompaktklases universāli nav. Viena izmēra riepas, līdzvērtīgs degvielas patēriņš. Ja nu vien tā dēvētais “ceļa nodoklis” reizēm lielāks, bet kad gan Latvijas autobraucēju tas ir atturējis?

Kopsavilkums

Kopsavilkums? Ja jaunībā esat sapņojuši par autobusa šofera karjeru, bet dzīve aizveda citos līkločos, tad lieliska iespēja kompensēt neizsapņotos sapņus. It īpaši tad, ja ar šādu auto katru dienu lepnā vientulībā mērojas ceļu cauri pilsētai uz darbu un atpakaļ. Visādi citādi ne līdz galam izprotams transporta līdzeklis, kas teorētiski un praktiski sniedz to pašu, ko jebkurš sevi cienošs universālis.

Izsaki viedokli

Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.