autoDNA iesaka
Lietota auto vēsture

Lietota auto vēsture un pielietojums – vai tam ir liela nozīme?

20 februāra 2017

Automašīnas vēsture, kāpēc to pārbaudīt?

Pārbaudot automašīnas vēsturi (piem., pēc VIN numura), bieži varam sastapties ar informāciju, ka auto, par kuru mēs esam ieinteresēti, ir auto pēc operatīvā līzinga. Daži uzreiz atsakās no auto iegādes, jo baidās, ka automašīnas, kuras tika izmantotas operatīvā līzinga ietvaros, tie ir lūžņi ar lielu nobraukumu. Patiesībā tā nav taisnība, jo automašīnām pēc operatīvā līzinga ir daudz priekšrocību. Līdzīgi kā automašīnām, kuras tika izmantotas kā taksometri. Lietota auto vēsture un pielietojums – vai tam ir liela nozīme, to pērkot?

Automašīnas vēsture ne vienmēr ir tāda pati

Automašīnas pēc operatīvā līzinga parasti ir trīs vai četrgadīgas. Tās var iegādāties no tirgotājiem, kuri pārdod lietotas automašīnas, bet arī no uzņēmumiem, kuri specializējas uz automašīnu tirgošanu, kuras lietoja firmas darbinieki. Bieži vien tāda veida uzņēmumiem piedāvājumā ir vairākas automašīnas ar tādu pašu aprīkojumu, tā paša gada izlaiduma, bet bieži gadās arī tā, ka meklējot auto pēc operatīvā līzinga varam atrast lielu automašīnu marku un modeļu izvēli vienuviet.

Lemjot par pēc operatīvā līzinga automašīnas modeļa izvēli jāapzinās viena lieta, ar uzņēmuma automašīnām brauc visbiežāk menedžeri vai uzņēmuma vadītāji (tad tās ir augstas klases automašīnas ar labu aprīkojumu), vai darbinieki, kuriem automašīna ir nepieciešama, lai pildīt darba pienākumus, piemēram, tirdzniecības pārstāvji. Šajā otrajā gadījumā mums parasti ir darīšana ar mazākām, zemākas klases mazāk aprīkotām automašīnām, tādam kā Skoda Fabia vai Fiat Panda un tas nebūt nebūs Citroen C5 ar ādas apdari un satelītu navigāciju. Tās dārgāka līmeņa automašīna ar bagātāku aprīkojumu, iespējams, piederēja augstāka līmeņa personālam.

Ņemot vērā to, kurš ir bijis auto īpašnieks pēc operatīvā līzinga, mēs varam daudz ko uzzināt par iespējamo automašīnas tehnisko stāvokli. Uzņēmumos un firmās lietoto automašīnu sliktais stāvoklis parasti ir tas no kā baidās lietotu automašīnu pircēji. Tajā pašā laikā, automašīnu tehniskais stāvoklis ar, kurām brauca firmas menedžeris vai firmas vadītājs, nemaz nav jābūt sliktam un nobraukumam lielam. Darbinieki, kuri strādā augstos amatos parasti izmanto automašīnas ar labu aprīkojumu un greznu iekšējo apdari un ir vienīgie šī transportlīdzekļa lietotāji un viņi parasti arī parūpējās par auto tīrību, tāpēc pērkot šādu auto mēs to noteikti iegādāsimies daudz labākā stāvoklī nekā tāda paša gada auto, iegūtu no privātpersonas nevis no attiecīgas firmas vai uzņēmuma.

Ja auto, piemēram, izmantoja tikai autotirgotāji vai cita veida tirgotāji (vai vairāki tirgotāji 3-4 gadu laikā) tad auto stāvoklis parasti neizskatās tik pievilcīgs. Ne tikai, ja runa ir par iekšējo apdari, bet galvenokārt par virsbūvi un to, kas ir zem motora pārsega. Par cik uzņēmuma prezidents, braukājot ar uzņēmuma auto rūpējās par to kā par savu, par tik uzņēmuma darbiniekam, kuram auto ir tikai kā darba rīks, neņem vērā mazus skrāpējumus, plīsumus, saplēstus sēdekļus u.t.t. Visbiežāk (lai gan, protams, tā nav norma) sliktākā stāvoklī ir pilsētas automašīnas, bet nedaudz labākā stāvoklī ir vidējās un augstākās klases automašīnas.

Ja runa ir par auto tehnisko stāvokli, daudz atkarīgs no tā, kāda pieeja, par remonta jautajumiem, bija personai, kura uzturēja kārtībā visas uzņēmuma mašīnas. Ja personai, kura atbildēja par remontiem, visus remontdarbus vajadzēja veikt pēc iespējas lētāk, var sagaidīt, ka remontdarbi netika veikti autorizētos servisos, bet detaļas, kuras izmantoja remontdarbiem, ne vienmēr bija oriģinālas. Var gadīties arī tā, ka eļļa netika regulāri mainīta. No otras puses var arī izrādīties tā, ka persona, kura pieskatīja uzņēmuma automašīnas netaupīja līdzekļus remontam, jo firmas naudu vieglāk tērēt nekā savējo, tāpēc nav vienota noteikuma, ja runa ir par uzņēmumu transportlīdzekļu tehnisko stāvokli. Vienīgi ir vērts atcerēties, ka pērkot auto mums ir darīšana ar pēc operatīva līzinga automašīnām.

Transportlīdzekļa vēsture – auto reģistrēts kā taksometrs

Pārbaudot VIN numuru var arī uzzināt vai mūs interesējošais auto braukāja agrāk kā taksometrs. Kāds ir galvenais šādu automobiļu trūkums? Protams, nobraukums un līdz ar to lielāks automašīnas  patēriņš, daudz augstāks nekā tāda paša gada citām automašīnām. Ja pēc VIN numura pārbaudes ieraudzīsiet, ka jums ir darīšana ar bijušo taksometru, bet šāda gada automašīnas noskrējiens ir pārāk augsts, iespējams odometrs tika pagriezts atpakaļ, bet pārdevējs mēģina jūs apkrāpt, tāpēc ir jābūt uzmanīgiem pērkot transportlīdzekļus, kuri braukāja kā taksometri un pirms pirkšanas rūpīgi jāpārbauda to tehniskais stāvoklis un odometra rādījums.

Pērkot pāris gadus vecu taksometru iespējams arī tikt pie automašīnas ļoti labā stāvoklī. Taksometra vadītāji zin, ka auto ir viņu galvenais peļņas avots, tāpēc daudzi no viņiem tiešām rūpējas par to, lai auto kalpotu tik ilgi, cik iespējams un daudzus gadus, lai labi izskatītos, gan iekšpusē, gan arī ārpusē, tāpēc automašīnas, kuras agrāk reģistrētas kā taksometri lieliskā stāvoklī, un ar lielu noskrējienu nemaz nav nekas neparasts un slikts.

Automašīnas vēsturei, jo īpaši tai, kā tā tika iepriekš izmantota (vai tikai privātiem braucieniem vai arī ikdienas darbā), ir ļoti svarīga nozīme pērkot automašīnu. Vienmēr ir arī jāapzinās, ka, tāpat kā starp automašīnām, kuras pirktas no privātām personām, tāpat kā starp automašīnām, kuras pirktas no uzņēmumiem vai starp bijušajiem taksometriem atrodas tādas par, kuru īpašnieks patiešām rūpējās, bet ir arī tādas, kuras tika uzskatītas darba līdzekli un ekspluatētas līdz maksimumam.