
Minivens, kāpēc gan ne?
Ja jums ir nepieciešams transportlīdzeklis, lai pārvietotos ar ģimeni, minivens ir vienkārši labākais risinājums. Bet, ja jūs domājat, ka minivena iegādāšanās novedīs pie lēnas un garlaicīgas “trīs sēdvietu rindu” braukšanas, tad jūs kļūdāties. Mūsdienās ražotie miniveni, visticamāk, pārspēs sporta kompaktu, kas jums bija, kad bijāt pusaudzis.
Raksta galvenā doma – vienkārši nopērciet to minivenu!
Bieži ir dzirdēts sakām “Tagad, kad man ir bērni, es domāju, ka man vajag minivenu, bet es…”
Nesenā Toyota Sienna testā, pārbaudot auto uzrāvienu 0-100 km/h, rezultāti bija diezgan iespaidīgi tik lielam auto.
Protams, neviens nepērk minivenu, lai sacenstos pie luksofora – lai gan miniveni tagad atrodas “diezgan ātri” kategorijā.
Pateicoties milzīgiem V6 dzinējiem un uzlabotām automātiskajām pārnesumkārbām, bieži vien ar astoņiem pārnesumiem vai vairāk, lielākā daļa mūsdienu minivenu 100 km/h sasniedz 7 līdz 7.5 sekundēs. Pat vislēnākais minivens, Dodge Gand Caravan, var to paveikt nesliktā 7.8 sekunžu laikā.
Vissportiskākais no visiem ir jaunais 2018. gada Honda Odyssey, kas var veikt sprintu līdz 100 km/h nieka 6.6 sekundēs. Līdz šim brīdim jūs, iespējams, neesat pārliecināti par minivena iegādi, bet salīdzināsim skaitļus dzīvē.
Kādiem auto mēs devām priekšroku jaunībā?
Vairums no mums, kuriem tagad nepieciešams minivens, visticamāk braukāja apkārt un izklaidējās sporta kompaktā 90. gados un 21. gadsimta sākumā. Piemēram, 95. gada Honda Prelude, kas 100 km/h sasniedza 7.5 sekundēs. 99. gada Civic, automašīna, kas bija viena no sporta kompaktu klases aizsācējām un vienīgā, varēja pārkāpt septiņu sekunžu slieksni līdz 100 km/h, pateicoties masīvajam izpūtējam un ļoti noderīgajām VTEC uzlīmēm aizmugurē. (Saskaņā ar 0-100 km/h testiem, miniveni nav slikti arī pēc mūsdienu auto statistikas. Honda Civic sporta hečbeks ar 1,5 litru turbo dzinēju tādu ātrumu sasniedz aptuveni 6.9 sekundēs.)
Mēs nemēģinām argumentēt, ka minivens ir kaut kādā ziņā sporta automašīna vai sniegs tādas sajūtas kā jūsu pusaudža vecuma sportiskais auto. Bet fakts ir tāds, ka minivens objektīvi ir labāka izvēle par krosoveru ar trīs sēdvietu rindām. Daudzi no tiem ir ātrāki, jaudīgāki un sniedz lielāku griezes momentu.
Tomēr daudzi izvēlas krosoverus un izdomā dažādus ieganstus, lai neiegūtu vairāk, nepārmaksājot par minivenu. Biežāk sastopamais ir “Man vajag pilnpiedziņu”, labi zinot, ka viņiem nav nepieciešamības braukt pa tādu sniegu, vai ka minivens ar labu ziemas riepu komplektu būs tik pat labs.
Otrs attaisnojums ir tāds, ka “miniveni ir pārāk lēni”, taču, skatoties uz specifikācijām, var secināt, ka lielākā daļa jauno minivenu nodrošina vairāk nekā pietiekamu paātrinājumu ikdienas lietošanai. Un, lai gan sporta apvidus mašīnas liekas pārliecinošāka izvēle, pārsvarā tie ir meli, kas radīti mārketinga dēļ.
Secinājums ir skaidrs
Ja jūs esat ģimenes auto meklējumos, un minivena vietā izvēlaties krosoveru, tad tas, visticamāk, ir kādu iedomu dēļ, nevis auto pārākuma dēļ. Apsveriet domu par minivenu. Jūs būsiet pārsteigts, cik ātrs tas ir.