autoDNA iesaka
norakstīts auto bmw autodna

Norakstīts auto – bezcerīga naudas izdošana vai iespēja tikt pie kaut kā laba?

Pievienoja 24 novembris 2021

Automašīnas pēc smagiem ceļu satiksmes negadījumiem bieži vien tiek klasificētas kā “norakstāmas”. Šis ieraksts daudzus potenciālos pircējus pamatoti distancē no dažādiem “Frankenšteiniem”. Tomēr, šāda veida bojājumi nebūt nenozīmē, ka automašīna var būt derīga vienīgi detaļām.

Norakstīts auto, ir apdrošinātāju ieviests termins un tam var būt divas klasifikācijas – ekonomiski norakstīts un fiziski norakstīts. Ekonomiski norakstīts auto nebūt nenozīmē, ka tas ir pa tiešo jāved uz auto kapsētu. Vienīgi to, ka apdrošinātājam to neatmaksājas remontēt un atgriezt iepriekšējā stāvoklī. Savukārt fiziski norakstīts vai pilnīgs zaudējums tiek piešķirts situācijās, kad automobili fiziski nav iespējams atgriezt auto iepriekšējā stāvoklī, piemēram, pēc ugunsgrēka vai pēc tam sevišķi smaga ceļu satiksmes negadījuma.

Auto remonti kļūst dārgāki

Daudz kas ir atkarīgs no apdrošināšanas veida, no kura tiek segti zaudējumi pēc ceļu satiksmes negadījumā. OCTA gadījumā automobili ekonomiski var norakstīt arī pie salīdzinoši niecīgas summas. Respektīvi, auto tiek ekonomiski norakstīts, ja transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz tā vērtību.

Piemēram, ja automašīnas tirgus vērtība ir EUR 2 000 un pēc avārijas apdrošinātājs secina, ka kvalitatīva remonta izmaksas, lai to atgrieztu iepriekšējā stāvoklī izmaksās vairāk nekā EUR 2 000, tad tas tiek ekonomiski norakstīts. Pat jau automobilis ir salīdzinoši vecs, pie frontālās sadursmes var itin ātri un vienkārši satāmēt virs EUR 2 000. Jauns lukturu komplekts, bampers, motora pārsegs, krāsošanas darbi, dzinēja remonts un tādam BMW E46 te jau ir krietni virs EUR 2000.

Ja atskaitē ir redzams, ka auto ir bijis norakstīts, tad tas nenozīmē, ka to nav jēgas remontēt vai pirkt. Ja iepriekšējais saimnieks to ir salabojis ar lietotām rezerves detaļām un kādā garāžā nevis augsta līmeņa servisā, tad šo tāmi ir iespējams krietni samazināt.

zaudējuma-aprēķins-automašīnai

zaudējuma-aprēķins-automašīnai

Lasiet vēl:

Kāpēc remonti kļūst dārgāki?

Mūsdienu automobiļi tiek arvien vairāk aprīkoti ar augsta līmeņa tehnoloģiskām inovācijām. Tās ne tikai padara automobiļus drošākus, bet arī komfortablākus, ekonomiskākus un videi draudzīgākus. Tas savukārt noved pie tā, ka relatīvi jauns auto var tikt norakstīts tikai tā iemesla dēļ, ka jauns LED lukturu komplekts sastāda 50% no tāmes.

Pagājušajā gadā vidējais OCTA atlīdzības apmērs bija EUR 1 305, kas ir teju par 100 eiro vairāk nekā 2019. gadā, kad vidējā OCTA atlīdzība bija EUR 1211. Savukārt premium kategorijas automašīnu izmaksas var sasniegt vairākus tūkstošus eiro un nereti sasniedz 10 000 – 12 000 eiro robežu.

Uzskatāma tendence salīdzinoši jauniem automobiļiem ir detaļu veidošana blokos. Respektīvi, nav iespējams nomainīt atsevišķu detaļu, ir jāpērk vesels bloks. Pionieris šajā jomā ir Tesla automobiļi, kuri jau ir izpelnījušies asu kritiku no patērētājiem, ka to ir teju neiespējami salabot garāžas apstākļos.

Pirkt vai nepirkt norakstītu auto?

Ja auto ir bijis nopietnā ceļu satiksmes negadījumā un tā vēsturē parādās ieraksts par norakstīšanu, tad ir ļoti rūpīgi jāizvērtē šī auto iegāde. Šis ir ļoti ienesīgs rūpals prasmīgu auto mehāniķu un uzpircēju vidū, kas par lētu naudu tos iegādājas izsolēs, vizuāli sataisa labā stāvoklī un uz pircēja nekompetences rēķina cer nopelnīt kaudzi naudas.

sasisti-auto

sasisti-auto

Tikpat labi tas auto ir atceļojis, piemēram, no Šveices, kur auto remontēšanas izmaksas ir absolūti citā līmenī un atvelkot to uz Latviju sākotnējo tāmi var izdalīt uz divi vai trīs. Jebkurā gadījumā, ja vēlaties pirkt šādu auto ir nepieciešama ne tikai detalizēta vēstures atskaite, kurā būtu redzamas fotogrāfijas ar bojājuma vietām, bet arī līdzi paņemt zinošu auto ekspertu, kas spēs objektīvi un profesionāli novērtēt veiktā remonta kvalitāti.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.