
Plikas riepas un radaru detektori – vecās kaites nekā nevar izskaust
Lai kādas lieliskas un ražīgas sociālās kampaņas rīkotu Valsts policija, kā arī nemitīgu reidu organizēšanu, tomēr vecās kaites un muļķīgus uzskatus par drošību ceļu satiksmē no bezatbildīgiem autovadītājiem laukā kā nevar, tā nevar dabūt… Plikas riepas un radaru detektori – arvien “topā”. Kārtējais policijas reids to tikai kārtējo reizi apliecināja.
4 mm protektors – tā nav droša braukšana!
Valsts policijas dienās starp Ziemassvētku un gadu mijas brīvdienām veica plašas pārbaudes visā Latvijā, kopumā uz autoceļiem apturot 673 automašīnas. Lai arī kopš 1. decembra, kad obligāti visiem auto ir jābūt aprīkotiem ar atbilstošām ziemas riepām, tomēr kopumā tika konstatēti vairāk nekā 40 nopietni pārkāpumi.
Kā norāda policijā, pārsvarā visi pārkāpumi saistīti ar neatbilstošām ziemas riepām un to protektora dziļumu. Daudzi iedomājas tā: tā, man riepām ir 4 mm dziļš protektors, tātad, viss kārtībā – likuma prasībām atbilstu, braukt ir droši.
Nē, tā nudien nav. Pat ar 4-5 mm dziļu protektoru pilnīgi droša braukšana nav, ko pieredzējuši autobraucēji labi zina. Līkumos ir bīstami, it īpaši, ja uz ceļa seguma ir ledus. Bremzēšanas ceļš krietni garāks nekā ar pilnībā atbilstošām un drošām ziemas riepām.
Tieši šī iemesla dēļ ļoti liels autovadītāju skaits saņēma no policijas brīdinājumu par to, ka spēkrati aprīkoti ar ziemas riepām, kurām protektoru dziļums ir robežās starp 4-5 mm. Nākamreiz vairs sveikā cauri izsprukt nebūs iespējams.
Vēl trakāk, ja protektora dziļums ir zem 4 mm, un tādu braucēju netrūkst arvien. Mazākais protektora dziļums bija tikai 0,95 mm! Šo dienu laikā par šādu rupju pārkāpumu 14 automašīnām tika noņemtas numuru zīmes un vēl 14 – anulētas tehniskās apskates. Turklāt viens autovadītājs braucis joprojām ar vasaras riepām!
Minimālais ziemas riepu protektora dziļums vieglajām automašīnām ir 4 mm. Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājums, kas apdraud satiksmes drošību, piemēro brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trim līdz vienpadsmit naudas soda vienībām, kas ir no 15 līdz 55 eiro.
Ne tikai riepas, bet arī radaru detektori
Riepas un to atbilstība drošai satiksmei ir arvien ļoti liela problēma, un Valsts policija sola turpināt aktīvu cīņu.
Reidos policija lielāko uzmanību velta riepu atbilstībai, taču ne mazāk rūpīgi pārbauda vispārējo tehnisko stāvokli. Piemēram, kāds autovadītājs sodīts par to, ka automašīnas lukturiem bija uzlīmēta līmplēve.
Vēl ierosināti arī septiņi administratīvā pārkāpuma procesi par to, ka autovadītāji lietojuši aizliegtās ierīces – radaru detektorus. Tādi bija četri autovadītāji, taču drīzākais, ka tādu lietotāju ir daudz vairāk, kuri savlaicīgi paspēj noņemt un paslēpt. Šādi autobraucēji apdraud drošību ceļa satiksmē, jo ir tipiski atļautā ātruma pārkāpšanas “cienītāji”.
Lasiet vēl:
- Riepas ir, bet protektors – neatbilstošs. Kāpēc tā grēko šoferīši?
- Ziemas riepas jau no novembra sākuma, tehniskā apskate – divreiz gadā?
- Ziemas riepas – vai var ar tām braukt visu gadu?
- Mūžsenā problēma: kur likt vecās riepas? Nodod pārstrādei!
Vai jums patika raksts? Iespējams, jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs jums pieņemt informētu lēmumu.