Sērijveida auto – populārākās autoražotāju “sērijas”

Pievienoja 16 septembris 2020

Lielākā daļa autobūves kompāniju ir ar ilgu un senu vēsturi. Šo gadu laikā ir piedzīvotas dažādas izmaiņas logotipā, kompānijas nosaukumā un galu galā piedāvāto automašīnu sortimentā. Šajā bloga ierakstā apskatīsim pasaules populārākās autoražotāju “sērijas”.

Sērijveida auto ir vairāku gadu ilgstoša darba gala produkts, kas lielā mērā noteiks auto ražotāja panākumus esošajā vai jaunā tirgus segmentā. Tas ir automobilis, kuram sevi ir jāpierāda pircēju priekšā, ka tas ir vērts, lai pēc vairākiem gadiem tas tiktu uzlabots un piedzīvotu nākamo paaudzi. Iepazīstaties ar visu laiku labākajiem sērijveida automobiļiem, kuri piedzīvojuši vairāku paaudžu maiņu un turpina noteikt auto industrijas standartus mūsdienās.

Lielāko daļu automašīnu visā pasaulē saražo aptuveni 60 vairāk vai mazāk zināmi auto zīmoli, kuri pieder 14 milzu korporācijām. Piemēram, visiem labi zināmajam Volkswagen pieder tādi zīmoli kā Audi, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Porsche, Ducati, MAN, Scania, Seat, Škoda un vēl daži citi. Šajā sarakstā izlasīsiet par labi zināmiem sērijveida auto, no kuriem liela daļa savu debiju piedzīvoja pagājušā gadsimta 50-tajos, 60-tajos un 70-tajos gados un daži no tiem vēl agrāk.

1.      Citroën 2CV

Citroen 2CV

Šis mazais pilsētas automobilis debitēja neilgi pēc Otrā Pasaules kara beigām 1949. gadā un beidza pastāvēt vien īsi pirms Padomju Savienības sabrukuma 1989. gadā. Citroen 2CV bija uzņēmuma vadītāja lolojums par mazu automobili, kuru varētu atļauties ikviens. Četrdesmit gadu laikā tika saražoti vairāk nekā pieci miljoni šo modeļu un tas joprojām ir viens no ikoniskākajiem retro automobiļiem Francijā.

2.      Mini

Ikoniskais Mini

Attīstoties urbanizācijai pieauga liels pieprasījums pēc mazajiem pilsētas auto. Mini bija angļu atbilde šai problēmai. Mazo Mini sāka ražot 1959. gadā un tas izrādījās ne tikai ideāli piemērots pilsētas videi, bet arī rallijam.

Auto ātri kļuva populārs un joprojām to daudzi asociē ar Mr. Bīna zaļgandzelteno Mini. Savu ikonisko dizainu tas saglabāja līdz pat 2000. gadam, kad tika lemts par mūsdienīgāka dizaina izveidošanu.

3.      Honda Civic

Honda Civic

Honda Civic nav mainījis savu nosaukumu jau kopš 1972. gada. Šobrīd šis auto svin savu 10. paaudzi un sevi ir pierādījis kā ekonomisku un uzticamu auto. Visā pasaulē ir pārdoti vairāk nekā 20 miljoni Civic automobiļu.

4.      Suzuki Jimny

Suzuki Jimny

Daudzi no jums jautās pie sevis: “Kas tas tāds?”. Tas ir Suzuki visurgājējs, kurš tiek pārdots 194 pasaules valstīs un ražošanā atrodas kopš 1970. gada. Šis īpatnējā paskata auto visā pasaulē kopš savas debijas 1970. gadā ir pārdots vairāk nekā 2,85 miljonos eksemplāru.

5.      Range Rover

Neuzticamais Range Rover

Neticami, taču viens no pasaules neuzticamākajiem auto zīmoliem (J.D. Power pētījuma secinājumi) ir arī starp ilgāk pastāovošajiem sērijveida automobiļiem. Bēdīgi slavenais britu Range Rover sākotnēji nemaz nebija tik “luksusīgs” kā šobrīd.

Pirmā paaudze savu pirmizrādi piedzīvoja 1969. gadā un tas vairāk līdzinājās kārtīgam darba auto ar kuru jābrauc mežā koki gāzt. Pirmā paaudze bez ievērojamām izmaiņām tika ražota līdz pat 1996. gadam.

Lasiet vēl:

6.      Toyota Corolla

Toyota Corolla

Visu laiku labākais auto dižpārdoklis jeb “bestsellers” – Toyota Corolla. Visā pasaulē tika saražoti vairāk nekā 44 miljoni šo automobiļu. Tas ir tik populārs un pieejams, ka daudzi uzskata, ka Toyota Corolla ir automobilis bez savas dvēseles.

Tas ir bezpersonisks, vienkāršs, uzticams un pusdienas smalkā restorānā izmaksās vairāk nekā standarta apkope auto servisā. Tas ir auto, kuru varēs salabot ikviens mehāniķis ar ierobežotu instrumentu klāstu un nepievils, pat ja tam ir notīti 200 000 kilometru.

7.      Ford Mustang

Klasiskais Ford Mustang

Ikoniskais ASV muskuļauto ir spējis noturēt savu fanu bāzi kopš 1964. gada. Tas ātri guva popularitāti jauniešu vidū un kļuva par kulta auto visā industrijā. Lai arī tas gadu laikā ir piedzīvojis dažādas versijas, daudzi ir vienisprātis, ka labākais no visiem Mustang ir tieši pirmās paaudzes spēkrats.

8.      Nissan Skyline

Nissan Skyline R34 GT-R

Par Nissan Skyline eksistenci hormonu pārņemtie jaunieši uzzināja līdz ar “Fast and Furios” nonākšanu uz lielajiem ekrāniem. Taču retais zina to, ka dragreisa un naksnīgās auto tūninga pasaules Skyline debitēja 1957. gadā un pilnā vārdā to sauca par “Prince Skyline”.

Tas bija garlaicīgs, luksus klases sedans, kurš paaudžu laikā no neveikla automobiļa kļuva par leģendām apvīto sacīkšu auto, kuru pēc “Fast and Furios 2” pirmizrādes savā garāžā vēlējās redzēt ikviens auto tūninga entuziasts.

9.      Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Šis saraksts nebūtu iespējams bez Volkswagen ikoniskās “vabolītes”. Tā īpatnējais dizains, vienkāršā uzbūve un pieejamā cena, acumirklī piesaistīja milzu simpātijas no pircēju puses.

Hipiju un pasaules miera vēstnešu iemīļotais auto ironiskā kārtā bija nacistiskās Vācijas vadītāja Ādolfa Hitlera vīzija par uzticama, pieejama un lēta automobiļa izstrādi, kas ļautu lielai daļai iedzīvotāju pārvietoties pa jaunuzcelto autoceļu tīklu visā Vācijā.

Oriģinālais pirmās paaudzes Beetle ražošanā atradās no 1938. līdz 2003. gadam un 65 gadu laikā tika saražoti precīzi 21 529 464 eksemplāri, kas ir nepārspēts rekords līdz pat šai dienai.

10. Ford Model T

Ford Model T

Autobūves vectētiņam Ford pieder vairāki nopelni. Viens no tiem ir leģendārais Model T, kas debitēja tālajā 1908. gadā un ražošanā atradās līdz pat 1927. gadam. Tas ir auto, kurš uztaisīja apvērsumu autobūves industrijā un kļuva pieejams ne tikai priviliģētām aristokrātu ģimenēm, bet sabiedrības vidusslānim.

Šis bija revolucionārs auto, kuru zināja visā pasaulē un tas tika pārdots vairāk nekā 16,5 miljonos eksemplāru. Kompānijas vadītājs Henrijs Fords bija klātienē, kad no ražošanas līnijas tika nocelts 15 miljonais šīs sērijas automobilis.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.