Man ir auto
rūpēties par akumulatoru

Akumulators vasarā. Kā un kāpēc mums vajadzētu par to rūpēties?

Pievienoja 1 augusts 2016

Vairums autovadītāju iedomājas par akumulatoru ziemas vidū pēc aukstas nakts, kad automašīnu vairs nevar iedarbināt. Tiem, kuriem tas vairāk rūp cenšas, lai šāda situācija nenotiktu un jau vēlā rudenī savlaicīgi sagatavojas ziemai, pārbaudot akumulatora stāvokli un elektrosistēmu. Bet ne visi atcerās par to, ka akumulators vasarā arī prasa pienācīgu aprūpi.
Kāpēc ir nepieciešams rūpēties par akumulatoru vasarā?

Katrs autovadītājs noteikti zin, ka ziemas zemā temperatūra var izraisīt akumulatora izlādi. Parasti tas iet roku rokā ar sliktajiem laika apstākļiem, piemēram, ar intensīviem nokrišņiem, jo tad biežāk sanāk izmantot gaismas, logu tīrītājus, sēdekļu apsildi kā arī priekšējo vai aizmugurējo logu atkausēšanu un tādā veidā diezgan intensīvi tiek izmantoti akumulatora resursi. Ziemas periodā esam vairāk sevi iekodējuši uz to, ka akumulators taču var neizturēt un izlādēties, tāpēc cenšamies to pārmērīgi neapgrūtināt. Savādāk ir vasarā.

Dodoties garākā atvaļinājumā ar auto mums bieži sanāk uz pilnu jaudu izmantot gaisa kondicionieri, pieslēdzam arī navigācijas sistēmu, kādu saldēšanas iekārtu un vēl kāds no pasažieriem izdomā uzlādēt savu planšeti vai telefonu. Līdz ar to akumulators vasarā tiek izmantots pat nedaudz vairak nekā ziemā. Sasniedzot brīvdienu galamērķiem dažreiz arī sanāk atstāt automašīnu uz dažām dienām autostāvvietas karstajā saulē un tāpēc bieži vien pēc šādas karsēšanās vairs nespējam auto iedarbināt. Kāpēc tā notiek? Gaisa temperatūra, kura sasniedz 30°C grādus izladē akumulatoru divreiz ātrāk nekā optimālā 20°C grādu temperatūra. Ar katru 10°C grādu pieaugumu akumulatora izlādes ātrums dubultojas, tāpēc rūpēties par akumulatoru vasarā ir tik pat svarīgi kā ziemā.

Varētu teikt, ka ziemā mēs pat esam labākā situācijā. Automašīnu nevaram iedarbināt galvenokārt pie mājas. Mājās vai garāžā daudziem no mums ir lādētājs, bet, ja nav tad noteikti atradīsies kāds draudzīgs kaimiņš, kurš palīdzēs ar ”piepīpētāju”. Var izmantot arī kādu no servisa vai firmu  pakalpojumiem, kuri atbrauks un iekustinās jūsu auto. Vasarā, kad esam atvaļinājumā kaut kur ārzemēs lielāko daļu no šīm iespējām mēs nevaram izmantot. Papildus šķērslis ir arī valodas barjera, tāpēc vislābāk jau ir iepriekš savlaicīgi parūpēties par akumulatoru pirms izbraukšanas.

Kā rūpēties par akumulatoru vasarā?

Kā parasti, vislabākais ir veikt profilaksi. Pirms došanās garākā ceļojumā vajadzētu pārbaudīt akumulatora stāvokli autoservisā pie specialistiem. Uzlādēta akumulatora spriegumam ir jābūt 12,6V. Spriegums 12,4 V ir raksturīgs izlādētam akumulatoram. Vajadzētu arī pārbaudīt tā saukto  strāvas noplūdi, tas ir, cik liels elektroenerģijas daudzumu tiek patērēts pie izslēgta dzinēja, kas uztur pie dzīvības auto kompjūteru, automagnetolu un signalizāciju. Strāvas noplūde nedrīkst pārsniegt 50mA (0,05A). Jāpārbauda arī vai akumulators ir tīrs un sauss, vai tas ir pienācīgi piestiprināts tam paredzētajā vietā un vai klemmes ir tīras un pareizi piestiprinātas. 

Kāpēc vajadzētu pārbaudīt akumulatoru pie profesionāla meistara, daļu no tā visa taču varam paveikt paši? Atvienojot akumulatoru no automašīnas nekavējoties ir jāpievieno cits strāvas avots, jo ilgāka strāvas neesamība var izraisīt nopietnas sekas automašīnas elektrosistēmā. Daži akumulatori pieprasa arī to, lai vadi tiktu atvienoti vai pievienoti pareizā secībā. Ja nezinam kādas ir prasības attiecībā uz auto un akumulatoru tad pārbaudi vislabāk uzticēt profesionalam diagnostikas speciālistam. 

Vēl viena svarīga darbība ir pārbaudīt elektrolīta līmeni akumulatorā. Marķējumi uz akumulatora norāda minimālo un maksimālo elektrolīta līmeni. Ja redzat, ka šķidruma nav pietiekami daudz papildiniet to tikai ar destilētu ūdeni. Neizmantojiet kaut kādas skābes vai tīru ūdeni! Nepieciešamība uzpildīt akumulatoru vasarā ir saistīta ar to, ka augstā temperatūrā elektrolītā intensīvi iztvaiko ūdens, kas veicina skābes daudzumu tajā. Līdz ar to tiek bojāti akumulatora elementi un galu galā tas var novest pie akumulatora pilnīgas izlādes. 

Pirms došanās ceļojumā noteikti neaizmirstiet paņemt līdzi akumulatora lādētāju ar atbilstošu jaudu. Braucot jāatcerās, ka jāizmanto tikai tik daudz elektrisko iekārtu, cik tas ir niepieciešams. Neatstājiet arī ieslēgtu aizdedzi, kad dzinējs ir izslēgts. 

Ja mēs ievērosim visus šos nosacījumus varam būt droši, ka akumulators ne tikai vasarā, bet arī ziemā un pat visu atlikušo gadu darbosies bez problēmām. Pareiza akumulatora izmantošana un rūpes par to siltajos vasaras mēnešos sekmēs tā turpmako veiktspēju ne tikai vasaras apstākļos, bet arī ziemā. 

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.