Gribu pirkt auto
servisa grāmatiņa

Vai servisa grāmatiņa ir svarīga iegādājoties automašīnu?

Pievienoja 31 oktobris 2015

Servisa grāmatiņa ir svarīga un par tās esamību parasti informācija jau tiek dota pārdošanas sludinājumos. Vai tiešām šis dokuments ir tik svarīgs un tam ir tik liela nozīme?

Tie, kuri pērk vairāk kā desmit gadus vecus auto parasti neskatās kādi remonti tika veikti gadu gaitā. Tik vecu automašīnu gadījumā jau iepriekš ir zināms, ka remontu bija daudz un nav svarīgi vai pirms 10 gadiem sajūgs tika mainīts autorizētajā servisā un remonta pakalpojums tika ierakstīts servisa grāmatiņā. Šajā gadījumā visu izšķir automašīnas cena un tas, kādā stāvoklī ir automašīna. Un kā ir jaunāku automašīnu gadījumā? Šeit situācija ir nedaudz atšķirīga. 

Ko ietver sevī servisa grāmatiņa?

Servisa grāmatiņa iekļauj sevī ierakstus par katru remontu, kurš ir veikts sākot no automašīnas iegādes brīža. Neatkarīgi no tā, vai mēs remontējam automašīnu autorizētajā servisā vai nē, varam palūgt, lai par remontu tiek ierakstīts servisa grāmatiņā. Ierakstā jāiekļauj ne tikai informācija par pašu remontu un detaļām, bet arī jābūt servisa zīmogam, kurš veica šo pakalpojumu. Grāmatiņa tiek atzīmētas arī regulārās apkopes.

Kāpēc ir vērts pirkt automašīnu ar servisa grāmatiņu?

Automašīnas pircējam servisa grāmatiņa ir ļoti svarīgs dokuments, jo tā sniedz ļoti daudz svarīgas informācijas. Pirmkārt, izpētot automašīnas remontu vēsturi var uzzināt, kuras detaļas jau ir mainītas un kuras nav un uz šī pamata var izsecināt vai automašīnai tuvākajā laikā būs nepieciešams dārgs remonts vai nē. Otrkārt, apskatot zīmogus mēs varam uzzināt vai iepriekšējais automašīnas īpašnieks taupīja uz remontiem un izvēlējās parastus servisus vai devās uz autorizētiem servisiem. Ja zīmogi apstiprina to, ka remonti tika veikti autorizētos servisos varam būt droši, ka automašīnā ir tikai oriģinālās detaļas, pat tad, ja dažas no tām jau tika nomainītas uz jaunām. 

Tāpēc nav brīnums, ka pārdevēji sludinājumos vienmēr uzsver,  ka automašīnai ir servisa grāmatiņa un visi remonti ir iedokumentēti. Bet esiet piesardzīgi! Jaunu servisa grāmatiņu var bez problēmām iegādāties internetā un ierakstu falsifikācija par veiktajiem remontiem arī nav nekas sarežģīts. Kā, lai nosaka, ka servisa grāmatiņa ir oriģīnāla?

Uzmanieties no viltus servisa grāmatiņām!

Uzmanīgi pārbaudiet to. Aizdomas par to, ka servisa grāmatiņa ir viltota parasti var rast vairāki elementi: 

  • Ja grāmatiņa, ņemot vērā daudzos ierakstus, nav nolietota (tai jābūt vairāk nolietotai nekā auto instrukcijas grāmatai) nozīmē, ka tā nav oriģināla, jo daudzus gadus lietota tā nevar izskatīties kā jauna.
  • Ja zīmogi joprojām ir skaidri saskatāmi, tiem ar laiku vajadzētu izbalēt.
  • Ja visi ieraksti ir vienādi.
  • Ja servisa grāmatiņas datums ir savādāks nekā automašīnas ražošanas datums.

Lai pārliecinātos vai servisa grāmatiņa ir oriģināla var pārbaudīt arī VIN numuru automašīnai un apskatīties tās vēsturi. Datu bāzes ierakstiem ir jāsakrīt ar servisa grāmatiņas ierakstiem. Šaubu gadījumā jūs varat arī piezvanīt uz servisiem, kuri ir pieminēti servisa grāmatiņā un palūgt apstiprināt faktu, ka tiešam automašīna tika remontēta tieši tajā servisā.

Nav servisa grāmatiņas – tas ir pamats runāt par cenu.

Ja jūs pērkat automašīnu, kuras īpašniekam nav servisa grāmatiņas, vai arī tam ir grāmatiņa, bet viņš nerūpējās par auto un tam nav regulāru ierakstu tad tas ir pamats tam, lai nomest cenu. Arguments sarunā var būt tāds, ka pērkot auto bez servisa grāmatiņas ir tas pats, kas pirkt kaķi maisā, jo nav zināms kādas detaļas ir jāmaina, vai nomainītās detaļas ir oriģinalas un vai drīzumā atkal būs nepieciešams kaut ko mainīt vai remontēt. Turklāt pieprasījums pēc automašīnām, kurām nav remontu vēstures ir daudz mazāks, nekā tām, kurām cītīgi tika veikti visi pieraksti par remontiem, tāpēc pārdevējs var būt vairāk piekāpīgāks cenas nomešanai. 

Pēc statistikas automašīnām, kurām apkopes un remonti tika veikti autorizētos servisos ļauj pārdošanas brīdī iegūt vidēji par 11% augstāku cenu. Premium klases automašīnām, kuras tika remontētas autorizētos servisos un parastajos servisos cenu starpība ir vēl lielaka, tā svārstās no 13% (BMW un Volvo) līdz 22% par Audi, līdz ar to pircējam sarunu lauks par cenām ir ļoti plašs. 

Tas nenozīmē, ka auto, kuram nav iedokumentēta remonta, nobraukuma un apskates nav jūsu uzmanības vērts. Remontu vēsturi var uzzināt sazinoties ar dažādiem servisiem, bet tas ir laikietilpīgs process un prasa daudz laika, tāpēc nav nekāds brīnums, ka pircēji ir gatavi ieguldīt automašīnās, kurām ir servisa grāmatiņas ar cītīgi veiktiem pierakstiem.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.