autoDNA pārbauda
nobraukums-lizings

Vai auto nobraukums var būt iemesls līzinga atteikumam?

Pievienoja 4 janvāris 2022

Automobili bez papildus finansējuma cilvēks var iegādāties retos gadījumos. Kā minimums, šādā situācijā pircējam jābūt gana daudz brīvas naudas, lai veiktu vienreizēju maksājumu par auto iegādi. Runā, ka pat ļoti bagāti cilvēki izvēlas līzinga finansējumu, jo iesaldēt pietiekami lielus finanšu līdzekļus nav prātīgs risinājums. Protams, līzinga gadījumā jārēķinās ar pārmaksām, taču tas atsver prāvas naudas summas ieguldījumu. Nauda, kā smejas, ražo naudu, tāpēc labāk tai ļaut darīt savu darbu!

 

Ja runājam par privātpersonām, tad galvenais līzinga finansējuma vajadzības iemesls ir naudas nepietiekamība. Tikai retais ir spējīgs katru mēnesi atlikt zināmu naudas kaudzīti, lai piecu gadu laikā sakrātu vidusmēra automobilim. Dzīve un mūsu labklājība šobrīd lielā mērā ir atkarība no mobilitātes, tāpēc braukt mums vajag tagad un tūlīt.

Labi, ja ar auto iegādi izlīdzēt var turīgi vecāki, draugs, mīļākais vai kāds cits labvēlis. Pārsvarā par šāda pirkuma pieejamību jāparūpējas mums pašiem un tad vienīgā iespēja ir automobiļa iegāde ar līzinga finansējuma palīdzību. Taču arī te viss nav tik gludi, kā reizēm mums to gribētos.

automasinas-cenas

automasinas-cenas

Pats galvenais līzinga finansējuma atteikuma iemesls ir nepietiekami pierādāmi ienākumi. Ar šādu informāciju zināja dalīties “Citadele līzings” vadītājs Pēteris Plaudis. Bieži vien cilvēki pārvērtē savas iespējas un saņem atteikumu. Tas ir tikai loģiski, ja līzinga ikmēneša maksājums teju vai pārsniedz kopējos mēneša ienākumus.

Daudzi, kuru ienākumu avots ir pietiekams, taču nav no grāmatvedības viedokļa pierādāms, ir neizpratnē par atteikumu un cenšas to izskaidrot dažādiem patiesībai neatbilstošiem mītiem. Problēmas ar pierādāmu ienākumu apjomu var rasties arī tiem, par kuriem grāmatvedības atskaites tiek iesniegtas reizi ceturksnī vai pat reizi gadā. Gluži loģiski, ka centralizētajā datu bāzē trūkst operatīvas informācijas par visiem ienākumiem. Nevarētu apgalvot, ka tas ir normāli, taču arī šādos gadījumos auto kārotājs nereti tiek pie atteikuma.

Mīts – “Pārpircējs koriģē auto nobraukumu līzinga dēļ”

Viens no izplatītākajiem mītiem ir tas, ka līzinga piešķīrēji atsaka finansējumu izvēlētā mazlietotā automobiļa iegādei gadījumos, ja nobraukums pārsniedz 200 tūkstošus kilometru. Ar šo pieņēmumu labprāt savu rīcību cenšas attaisnot arī negodīgie odometru koriģētāji. Tā teikt – jāpalīdz taču cilvēkiem tikt pie kārotā auto.

Iespējams, šāds pieņēmums daudziem varētu likties patiess. Vēl jo vairāk, ka nereti iegādājoties pat jaunu automobili, finansējuma līgums paredz nobraukuma ierobežojumu. Taču vai tā tas ir patiesībā? Par to apjautājāmies jau minētajam “Citadele līzings” vadītājam Pēterim Plaudim.

Vispirms jau laikam jāsāk ar to, ka bankas un līzinga kompānijas pašas neiedziļinās izvēlētā automobiļa tehniskajā un vizuālajā stāvoklī. Finansējot lietotu automašīnu, līzinga kompānija pieprasa tās vērtējumu. Vērtētājs izvērtē auto komplektāciju, izlaiduma gadu un citus nolietojuma faktorus, tostarp, nobraukumu. Lasi: Kā pateikt, ka automašīnai ir liels nobraukums? Eksperta padomi

Auto nobraukums ir viens no vērtību samazinošiem vai tieši pretēji – paaugstinošiem faktoriem. Piemēram, piecus gadus vecs auto ar nobraukumu 40 000 km noteikti ir dārgāks nekā identiskas komplektācijas, nolietojuma un izlaiduma gada automobilim ar 150’000 km nobraukumu. Ja tomēr pircējs noskatījis auto ar lielāku nobraukumu, jārēķinās, ka vērtējums būs jūtami zemāks. Tātad arī līzinga finansējuma iespējas būs zemākas.

novertejums-auto

novertejums-auto

Piemēram, ja pircējs noskatījis 2015. gada automobili par 10 000 eiro, taču prāvāka nobraukuma dēļ vērtējums būs jūtami zemāks, tad tikt pie 10 tūkstošu eiro liela aizdevuma ir neiespējami. Ne velti autobraucēji tiek aicināti reāli izvērtēt visus ar līzinga finansējuma saistītos kritērijus – automobiļa vērtība, tā stāvoklis, personiskie ienākumi, citi izdevumi un loģisks aprēķins ikmēneša maksājuma apmēram.

Pēteris Plaudis izteica aizdomas arī pret to, ka nav pietiekamas informācijas, kāpēc tieši šajos mītos minēti 200’000 km kā “slieksnis” pie kura tiek atteikti darījumi. Šķiet, ka tas drīzāk varētu būt paša pircēja psiholoģiskais slieksnis, pie kura pielāgojas auto tirgotāji.

Lasi vēl: Automašīnas novērtēšana. Kā nosaka automobiļa vērtību?

Kā liecina gan prakse, gan pieredze – “tīteņi” ne mazums satopami arī dažus gadus vecu automobiļu starpā. Un tomēr odometra koriģējuma apmēri šajā vecuma kategorijā ir krietni mazāki. Gados jaunākiem automobiļiem nenoliedzami arī vērtējums būs augstāks un atbilstošāks automobiļa reālajai tirgus vērtībai. Tas viss kopā rada lielāku iespēju saņemt līzinga finansējumu neveicot pretlikumīgas darbības ar odometru. Un visbeidzot – vienmēr ir pieejama gana plaša izvēles iespēja arī vienas cenu kategorijas ietvaros. Kā labi redzams sludinājumos, par desmit tūkstošiem eiro varam tikt pie dažus gadus veca ikdienas auto vai bijuša premium klases spēkrata krietni pāri pusmūžam.

 

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. ficuks

    Būtu jāpriecājas, ka ir tāds vērtētājs, kurš pasaka, ka tavs sapņu auto patiesībā ir mistkaste, bet tajā brīdī jau grūti priecāties, jo esi eiforijā.