Padomi
Uzsildīt auto

Vai ziemā ir jāuzsilda auto pirms braukšanas, vai nē? Domās dalās!

Pievienoja 15 decembris 2020

Mēs visi to esam dzirdējuši no saviem vecākiem, kolēģiem, draugiem un paziņām – gada aukstajā periodā ir nepieciešams uzsildīt auto pirms braukšanas. No kurienes šis mīts ir radies un vai tiešām tā ir jādara?

Lielākā daļa transportlīdzekļu, kas tika būvēti līdz astoņdesmito gadu beigām, izmantoja veco labo karburatoru. Šiem automobiļiem tik tiešām bija svarīgi pāris minūtes padarboties tukšgaitā. Karburators aukstumā nespēj optimāli izsmidzināt degvielu un cilindros to iepūš lielu pielienu veidā. Tiklīdz dzinējs ir uzsilis, degviela tiek izsmidzināta pareizi un motors darbojas optimāli.

Te arī ir radusies leģenda par nepieciešamību uzsildīt auto pirms braukšanas, kas nododta no paaudzes paaudzei gadu laikā. Mūsdienu tiešās iesmidzināšanas tehnoloģija aukstā laikā darbojas krietni efektīvāk un nav nepieciešamības automašīnu lieki darbināt. Tas pat var kaitēt jūsu automašīnas dzinējam.

Eļļa ir jāiekustina

Motoreļļa dzinējā

Ja neskaita komfortu, ko dod uzsidlīts auto ziemas laikā, tad modernos auto nav vajadzības sildīt ilgāk par vienu līdz divām minūtēm. Kad auto ir pāris stundās nostāvējis, motoreļļa ir nosēdusies un, lai pilnvērtīgi ieeļļotu dzinēju un saistītās sistēmas, ir nepieciešamas aptuveni divas minūtes. Punkts!

Efektīvākais veids, kā uzsildīt auto, ir pati braukšana. Protams, stpri negāzējot, bet mierīgi, atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem. Piecu līdz desmit minūšu laikā, motors būs sasniedzis optimālo darba temperatūru.

Principā, ja auto ir apsnidzis, tad iedarbiniet to, ieslēdziet logu atkausēšanas režīmu, sēdekļu apsildi un sāciet tīrīt nost sniegu. Iekāpjot auto, būs pagājis gana daudz laika, lai varētu droši doties ceļā un nebūs lieki notērēta degviela.

Lasiet vēl:

Kaitīgi dzinējam, kaitīgi apkārtējai videi

Karburators

Kad dzinējs ir auksts, degviela, un jo sevišķi benzīns, vairs neiztvaiko tik labi, līdz ar to netiek veidots optimāls gaisa un izsmidzinātās degvielas maisījums. Attiecīgi sistēma to kompensē, izsmidzinot vairāk degvielas. Tas ir slikti, jo cilindros nonāk vairāk degvielas nekā nepieciešams. Tiklīdz dzinējs ir uzsilis, tā proporcijas atgriežas normas robežās.

Benzīns ir lielisks šķīdinātājs, attiecīgi liekā degviela nonāk uz cilindru sienām un paātrināti noēd plāno eļļas kārtiņu, kas savukārt samazina to mūžu. Saīsināsies arī virzuļu gredzenu un cilindru čaulas kalpošanas laiks.

Savukārt vides aizstāvji uzsver, ka darbinot automobili ilgāk par 30 sekundēm, tiek patērēts vairāk degvielas nekā, ja to iedarbinātu no jauna. Tāpēc, viņuprāt, start-stop sistēma ir ideāls risinājums pilsētas automobiļiem.

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Kristaps

    Par to ‘start-stop’ kaut kas vai ir tulkojumā pazudis vai kas. Jo neredzu neko tur ‘zaļu’ nedz labu dzinējam un tā komponentēm ja ik pēc 5-10sek no jauna ir jāpiešķil dzinējs(piem. realā ikdienas korķī) kur konstanti stumdies pa metriem uz priekšu.
    Varbūt ja ikdienas darba braucienā piemēram 30km attalumā tev gadās dzelzceļa pārbrauktuve kura tikko kā aiztaisījusies vai viena ilgāka sarkanā luksafora gaisma, ta varbūt tur kādu kilometru mēnesī ietaupi…. BET NE JAU PILSĒTAS KORĶOS!
    Esmu daudzās start-stop auto braucis un UZREIZ viņu atslēdzu jo tas ir besīgi, iedegas zaļais bet uzspiežot gāzi tev vēl ir 1-2 sekundes jāgaida kamēr mašīna iedarbinās un sāk braukt, īpaši besīgi ir ‘pirmo paaudžu’ auto kur sistēma ir uz vienas elektro līnijas un katru reizi arī tev rādžiņu viņš noglušī uz to šķīliena momentu un ta dažas sekundes paiet kamēr rādžinš atkal sak skanēt. (2009-2012g. ražojuma audi A3 un A4, VW passat un opel insignia autiņos esmu tādos braucis, kur tā notiek)

    Gala lietotājam(šoferim) uzskatu šo sistēmu par ŪBER BEZJĒDZĪGU! Kompānijas gan, var nopelnīt un piedāvāt šo ”ekstru” papildus nopelnot.