
Visbiežāk pieļautās auto krāsotāju kļūdas. Kā tās pamanīt?
Statistika ir nepielūdzama. Autovadītāji vidēji reizi 12 gados nonāk ceļu satiksmes negadījumā. Ja automašīnu ir iespējams pēc avārijas salabot, tad tā jebkurā gadījumā nonāks vairāk vai mazāk prasmīga auto virsbūves meistara rokās. autoDNA ir apkopojis izplatītākās kļūdas un kā tās laicīgi pamanīt.
Neatbilstība krāsas toņos
Kā viena no galvenajām nekvalitatīva darba pazīmēm, ir atšķirība krāsas tonī. Ar krāsas kodu vien nepietiks, jo auto visticamāk nav tikko no salona un ir piedzīvojis vairākus sezonas ciklus, kas ietekmē krāsas stāvokli.
Vislabāk automašīnu pēc krāsošanas ir novērtēt saulainā laikā. Ja servisā ir uzstādītas parasts apgaismojums ar standarta spuldzēm, tad tie var maldināt par paveiktā darba kvalitāti. Ja ir iespējams, tad apskatiet automašīnu zem fluorescējošo dienasgaismas, kas itin labi parāda neatbilstību krāsojumā.
Krāsošanas priekšdarbi
Pirms automašīnas krāsošanas tā ir pienācīgi jāsagatavo – jānomazgā un kārtīgi jāaizlīmē, lai krāsa nenonāk tur, kur tai nav jābūt. Laika trūkums un neuzmanība bieži vien noved pie tā, ka rūpīgi nenoklāta vieta iegūst citu krāsojumu. Arī izpūtējos var nonākt krāsa.
Pirms automašīnas saņemšanas rūpīgi pārbaudiet ne tikai pašu krāsoto detaļu, bet arī apkārt esošās spraugas, gumijas, plastmasas detaļas un citas vietas. Ja būs pārkrāsots pāri, tad atkarībā no krāsas sastāva, var novērot matētu vai pārāk spīdīgu laukumu.
Spraugas starp virsbūves detaļām
Auto ražotāji cenšas saglabāt pēc iespējas mazākas spraugas starp spēkrata virsbūves detaļām. Lai tās precīzi atliktu vietā, ir nepieciešama ārkārtīgi liela precizitāte, pacietība un centība.
Salīdziniet spraugas lielumu remontētajā vietā ar spraugām citās vietās. Vai arī nomēriet spraugas pirms un pēc remonta. Ja ir krāsotas durvis vai motora pārsegs, tad pārliecinieties, ka tās veras ciet bez aizķeršanās.
Nepareizi ierīču savienojumi
Mūsdienu automašīnas ir pilnas ar elektroniku. Pēc krāsošanas noteikti pārliecinieties, ka strādā logu tīrītāji, pagrieziena rādītāji, elektriskie logu pacēlāji, centrālā atslēga un cita veida elektronika.
Ja ir iespējams, tad pēc krāsošanas pieslēdziet automašīnu pie datora un pārliecinieties, ka nav parādījušās jaunas kļūdas spēkrata datora sistēmā, piemēram, iedegusies gaisa spilvena lampiņa vai “check-engine” signāls. Ja ir krāsota automašīnas priekša, tad pārliecinieties, ka tuvās un tālās gaismas rāda atbilstoši.
Nepareiza savirze
Ne mazāk būtisks faktors, kas nereti gadās pēc auto krāsošanas ir nepareiza riteņu savirze, kas vistiešākajā mērā atsaucas ne tikai uz drošību, bet arī riepu nevienmērīgu nodilumu. Uzreiz pēc krāsošanas šādu defektu būs grūti novērot, taču, ja pēc nedēļas uz riepām parādās netipiskas nodiluma pazīmes, tad automašīna ir jāved noregulēt savirzi.
Ja automašīnai ir bijusi nepieciešamība veikt kādas detaļas pārkrāsošanu, tad ir vērts padomāt par pārējās virsbūves dziļo pulēšanu. Sevišķi gadījumos, kad auto ir nokalpojis vairāk kā piecus gadus un pārsvarā ir turēts zem klajas debess. Var sanākt, ka, piemēram, motora pārsegs pēc krāsošanas būs kā automašīnai no salona kamēr pārējā virsbūve būs zaudējusi savu mirdzumu.
Mūsdienās ir pieejami arī dažādi līdzekļi un īpaši pārklājumi, kas pasargās auto krāsu no dabas elementu iedarbības.