autoDNA iesaka
Ķīnas autotirgus – populārākie modeļi autodna

Ķīnas autotirgus – populārākie modeļi.

19 jūlija 2015

Ķīnā uz tūkstoš iedzīvotājiem ir apmēram 100 automašīnu, Eiropā tie ir 600 auto. Bet ņemot vērā milzīgo iedzīvotāju skaitu Ķīnā, jāsecina, ka Ķīnas autotirgus atver gigantiskas pārdošanas iespējas.  Tāpēc nav brīnums, ka Ķīna ar katru gadu vairāk un vairāk nostiprina savu sarežģīto tirgu un daudzi Rietumeiropā pazīstami automodeļi vispirms parādās Ķīnas tirgu, piemēram, Honda Spirior (Honda Accord) vai Fiat Viaggio (Fiat Bravo).


Sakarā ar valdošo politisko sistēmu Ķīnā, veikt masveida uzņēmējdarbību šajā valstī nav viegls uzdevums un par to pārliecinājās arī citu valstu autoražotāji. Viņiem bija ļoti sarežģīti iekarot Ķīnas tirgu. Ķīnas valdība aplika transportlīdzekļus ar milzīgu ievedmuitas nodokļiem, lai aizsargātu vietējo ražošanu un ķīniešu autozīmolus. Diemžēl Ķīnā ražotām automašīnām nebija tā labākā kvalitāte, gan izskatam, gan apdarei, gan vadāmībai un drošībai. Šīs problēmas kā arī pieaugoša kopējā tirgus atvēršana pasaulei atvēra arī citu valstu autoražotājiem iespēju darboties Ķīnas tirgū, bet uz noteiktiem nosacījumiem. Tie veiksmīgi varēja uzsākt būvēt savas autorūpnīcas, bet akciju kontrolpaketi pārņēma Ķīnas koncerni. Tādā veidā, gan Ķīnas valdībai, gan Ķīnas ražotājiem radās iespēja piekļūt pie autogigantu tehnoloģijām. Vieglāk bija viltot izskatu nekā uzlabot tehnoloģijas, tāpēc Ķīnas ražotāji sāka masveidā ražot transportlīdzekļus, kuri izskatījās ļoti līdzīgi pazīstamiem autozīmoliem visā pasaulē. Bija pat ļoti līdzīgas Porsche vai BMW kopijas. Sākotnēji vienīgais, kas saistīja Ķīnā ražotus auto ar Rietumu ražojumiem, bija izskats. Vadāmība bija ļoti slikta, salonā atradās neprecīzi samontēta un smakojoša plastmasa. Pašlaik vadošākajiem auto uzņēmumiem sadarbojoties ar Ķīnas partneriem automašīnām kļūst arvien labākas. Pašlaik kopīgi izstrādātās un ražotās automašīnas ir daudz drošākas un rūpīgi pārdomātas nekā pirms dažiem gadiem un briesmīgā plastmasas smaka salonā nu jau ir pagātnē.

Kādēļ pārbaudīt automašīnas vēsturi?

autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.

 

Ievērības cienīgākie modeļi.

Jāatzīmē arī tas, ka lielākajiem autoražotājiem pati sadarbība ar Ķīnu nav viegla, jo šajā tirgū ir īpašas prasības. Interesants piemērs ir speciāli Ķīnas tirgum ražotie sedani ar vairāku centimetru garākām versijām, piemēram, Volvo S60L, BMW 3Li vai Audi A4L. Bagātie ķīnieši tic, ka labais tonis nav tikai pienācīgs auto, bet arī papildus darbā pieņemts šoferis, līdz ar to viņi pārvietojas nevis vadītāja beņķī, bet uz aimugurējiem sēdekļiem, tāpēc šaj vajadzībai tiek ražotas pagarinātās versijas. Autoražotāji koncentrējas arī uz sporta automašīnu ražošanu Ķīnā, jo vidusmēra ķīniešu bagātnieks ir daudz jaunāks nekā viņa Rietumeiropas vai amerikāņu kolēģis un tāpēc bagātais ķīnietis vairāk izvēlas sev sporta auto nevis limuzīnu. Vēl viens virziens kam pastiprināti pievērš uzmanību autoražotāji Ķīnā ir transportlīdzekļi, kurus darbina elektromotors. Kaut vai arī ķīniešiem ne pārak rūp ekoloģīja tie tomēr ir ieinteresēti atbalstīt projektus, kuru mērķis ir palielināt automašīnu tirgus daļu, kuras ir darbināmas ar elektropiedziņu.

Lai nedaudz iepazīties ar to ko piedāvā Ķīnas autotirgus piedāvajam jūs iepazīties ar 10 pārdotākajiem auto modeļiem 2014. gadā.

  1. Ford Focus
    2014. gadā Ķīnā pārdoti 391 tūkstotis šo auto.
  2. Volkswagen Lavida
    Jau 2013. gadā eiropas eksperti atzina šo modeli kā ļoti veiksmīgu. Ķīnas autovadītāji varēja šo auto iegādāties ar jaunākām GOLF IV tehnoloģijām aprīkotu virsbūvi. Kaut gan dzinējs un ātrumkārba bija nesalīdzināmi sliktāki nekā tie, kuri bija domāti eiropas tirgum, auto, atbilstoši savai cenai, bija ar samēra labu vadāmību un salona apdari. 2014. gadā firma Shanghai Volkswagen pārdeva Ķīnā 372 tūkstošus šo automašīnu.
  3. Volkswagen Santana
    2014. gadā pārdoti 307 tūkstoši šo auto. Šo auto sāka ražot jau 1981. gadā. Tikai 2001. gadā tirgū nonāca kārtējās šī modeļa versijas  – 1,6, Variant, 2000, 3000 1.8, 3000 Vista 2.0 un Vista 1,6.
  4. FAW-Volkswagen Sagitar
    Volkswagen Sagitar ir labi zināmais eiropas tirgū Volkswagen Jetta A6, Typ 1B. 2014. gadā Ķīnā tika pārdoti varāk kā 300 tūkstoši šo auto.
  5. Nissan Sylphy
    2014. gadā Ķīnā tika pārdoti varāk kā 300 tūkstoši šo auto.
  6. FAW-Volkswagen’s Jetta
    Tika pārdoti 297 tūkstošī šo auto.
  7. Buick Excelle
    2014. gadā Shanghai General Motors Company šo auto saražoja 293 tūkstoš eksemplāros. Tā pirmā versija bija līdzīga Chevrolet Lacetti, bet otrā izskatījās jau kā Opel Astra.
  8. Chevrolet Cruze
    266 tūkstoš eksemplāru 2014. gadā.
  9. Chevrolet Sail
    Sākotnēji Shanghai General Motors Company ražoja šo auto līdzīgu Opel Corsa ar nosaukumu  Buick Sail. Kad Chevrolet oficiali sāka darboties Ķīnā šo auto pārdēvēja par Chevrolet Sail un 2014. gada tika pārdoti 253 tūkstoši šo auto.
  10. Elantra Langdong
    Elantra Langdong ir Hyundai Elantra garāka versija. 2014 gadā pārdoti 252 tūkstoši šo automašīnu.

Izsaki viedokli

Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.